Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 AEG puhelin

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A8 AEG puhelin

Tietääkö kukaan mistä tohon puhelimeen saisi näppäin maton,tai vaikka uudemman luurin jossa on punainen valaistus. Tai ehkä myöskin 2 taajuus yksikön kaikkine romuineen.

Onhan se karmeen näkönen kapistus,mutta kuitenkin :)

Jaa mahtaako tuohon juuri saada osia kuin purkaamoista. Punaseksi sitä ei varmaan saa.

Comment

Hetkinen... Minkä värinen valaistus teillä sitten puhelimessa on? Minulla ainakin on punainen.

Comment

Osaava puhelinkorjaaja vaihtaa ledit vaikka vanhaankin luuriin..

klikkaa ja scrollaa alaspäin.
        http://pajalle.com/cars.php?id=019&lang=fi&page=6

Comment

No vihreä tuo on, löytyykö siis uudemmista punainen luuri? Mahtaa olla eri yksikkökin sitten?

Comment

En tiedä riippuko vuosimallista vai mistä, mutta minulla ainakin on punainen valaistus luurissa. Yksiköistä en tiedä, pitäisi verrata numeroita...

Comment

Täälläkin punainen! Muuten se puhelin onkin sitten melkoinen romu. Ainaskin se HF mikrofoni on todella huono, täytyy jossain vaiheessa kokeilla sen vaihtoa. Ois kiva saada se käyttöön kun sellainen siellä kuitenkin on.

Comment

Yksikössä lukee telecar D901.Luulisin ettei D902 versiossa ole juuri eroa,muutakuin tuo luuri.
                Olen soitellut koko suomen läpi,eikä näppistä tunnu saavan varaosana.Koko luurin kyllä saa todella edullisesti ~1000e maahantuojalta :) voishan sitä tietysti kokeilla,käykö se uudempi kapula tohon vanhaan boxsiin jos joskus sattuu kohalle.

PS:ja kyllä ton kaiuttimenkin äänenlaatu on aika rektaalista,ainakin kovemmalla volalla.vois koittaa senkin vaihtaa.

Comment

Niin toimiiko teillä muillakin se HF-mikrofoni sillä tavalla että muuttaa voimakkuutta puheen ajaksi? Ilmeisesti tämän tarkoituksena on vaimentaa hälyä kun ei puhuta, mutta nyt se nostaa voimakkuutta paukausten saattelemana aina kun jatkaa puhumista.

Se on siis käyttökelvoton ja todella ikävä puhelun toiselle osapuolelle!

Mulla siitä HF-kaiuttimesta kuuluu kyllä puheet moitteetta.

Comment

Nostetaan vielä aihetta, eli onko muilla AEG-kapulan omistavilla sama ongelma että HF mikrofoni on todella surkea?

Comment

Mulla on ollut vähän samansuuntaisia ongelmia. Puhuessa ei voi puhua yhtäaikaa molemmissa päissä. Taitaa olla tuon puhelimen ominaisuus eli siinä ei ole niin sanottua full-duplex ominaisuutta.
                      Enemmän kuitenkin haittaa se, että kaiuttimista ei kuule vastapuolta kuin aivan hiljaisessa autossa (lue: sammutetussa). Luurista on voimakkuus säädetty täysille. Tuntuu siltä, että johdot menee suoraan puhelimista etukaiuttimille eikä puhelimessa taida vahvistintehot riittää. Autossa on Concert-radio ja lisäksi pikku navi. Navin äänet kuuluvat ihan hyvin samoista etukaiuttimisa ja itse asiassa navin "puhe" samalla kun käytän puhelinta nostaa myös puhelmista välittyvän puheen äänenvoimakkuutta hetkellisesti. Pitäisi kai ottaa radio irti ja katsoa tuleeko sen tel-liitäntöihin mitään. Myöskään mykistys ei toimi puhelimen kanssa. Navin puhe kylläkin hiljentää radiota hieman, mutta ei täysin mykistä. Täällä on muuten tuohon puhelimeen liittyvä johdotuskaavio asiasta kiinnostuneille: http://www.nutrimatic.ping.de/aeg902c.gif

Comment

Kuulostaa siltä että radiota ei ole kytketty oikein. Mulla on HF:lle ja naville oma kaiutin B-pilarissa.

Comment

Käsittääkseni erillinen kaiutin on niissä autoissa, joissa on Bose-äänentoisto eli aktiivikauttimet. A4:n tapauksessa lisäkaiutin löytyisi silloin kuskin ovesta. Periaatteessa kytkennät kai menevät idioottivarmasti oikein, jos radiota on joskus irroitettu; kiitos ISO-liittimien. Mutta eipä tuo varmuudella selvinne ilman radion irroittamista. Pitäisikö muuten myös radion ja ajotietokoneen näytössä lukea "TEL" tai jotain vastaavaa kun puhelinta käyttää?

Comment

Ainakin radiossa pitäisi näkyä ja muistaakseni myös ajotietokoneessa.

Comment

puhelimen virrat hukassa

vanhan topicin lämmittelyä uudella ongelmalla.

Audissa AEG 901 puhelin johon en saa virtaa päälle.
                              Löysin 2 sulaketta eturasiasta telefoonille, 5 ja 10 A
                              ja peräkontista yhden 15A-sulakkeen, kaikki ehjiä.

virtaa vaan ei tule...

Peräkontissa sijaitsevan puhelimen "keskusyksikön" päällä pieni luukku kahdella ruuvilla kiinni.
                              Sen sisältä löytyi reunalta "kiskot" johon saa jonkin ilmeisesti piirilevyn pukattua, mutta se oli siis tyhjä. Puuttuukohan sieltä jotakin?

Comment

Meillä -97:ssa vastaava vika, ei tule virtaa. Boksi tarkastettiin, muttei saatu henkiin. Luultavasti vain uusi auttaa. Kokeiltiin toisella kapullakin, eli otettiin mun entisestä, jossa ko laitos toimi, muttei mitään eloa. Mun boksilla tais toimi, en ole varma muistanko väärin. Jotain eroa niillä tosin oli -95 ja -97 mallin välillä. Tai ainakin kiinnityksessä.

Comment

Lieneekö tyyppivika, mutta minulla ainakin oli boksin sisältä palanut sulake. Vaihdon jälkeen on toiminut.

Comment

ei löytynyt boksin sisältä sulaketta, tai mitään siihen viittaavaa :(

Comment

Kyllä siellä sulake on, mutta taisi olla pintaliitosmallia.

Comment

vielä kerran mykästä puhelimesta.
                                        tarkistin että virtaa tulee liittimestä, eli vika varmaan siis boksissa koska luurista mitattaessa
                                        ei löydy minkäänlaista jännitettä.
                                        (mittasin luurin siitä RJ45:sen näköisestä liittimestä)
                                        Viimeksi muokannut SteadyRolling; 7.7.2008, 12:21.

Comment

Juu, eli muistin hieman väärin. Sulake tuossa näkyy, mutta mallia suoraan piirilevylle tehtynä. Tuon voi kyllä korvata juottamalla päälle pintaliitossulakkeen. Toisesta kuvasta en oikein saanut selvää onko kyseessä vain ylimääräistä fluksia vai onko piiri kärähtänyt.

Comment

Working...
                                          X