Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Elektroninen käynnistyksen esto?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Elektroninen käynnistyksen esto?

Hello. Iso ongelma tuli vastaan kuin autoni ei enä suostunt lähteä käyntiin.
    Mikä on vikana ja miten minä saan sen korjattu???
    On tempuillut muutama päivänä toi pieni neliskulmainen "laatikko" autossa ja se on korjaltu niin että olen ottanut paristoon irti ja laittanut takaisin ja taas pelitti, mutta nytt sitten loppui kokonaan toiminto vaikka laitoin ihan uusi paristo siihen. Vaihdoin samalla varmuuden vuoksi avaimessa paristoon. Koelaudassa pala koko vaihteisto näyttö punaisena, ei näy mikä on päällä? APUA kaivataan NOPEASTI!!!

Autossa on aikamonta neliskulmaista laatikkoa. Varmaankin jälkiasennushälytin? Minkä merkkinen?
    Siis tarkoitatko auton akkua vai jotain muuta?
    Vaihdoitko siis paristot avaimeen vai erilliseen kaukosäätimeen?

Comment

Ja en tiedä onkoo jälkiasenus? Ainakin tässä yksi päivä kuin lähdiin liikelle niin alkoi pipahduksia ja kone sammui, sitten otin pois pariston "latikosta" tai mikä se nytt on vai onko se jonkinlainen avaimenperä missä on jonkinlainen elektronikka sisällä ja sitäpaitsi minä osan selittä asiat paremmin ruotsiksi, niin ja laitoin pariston takaisin ja kaikki oli taas normalia????? En oikein ymmärrää!!!!

Comment

Pitipäs sattua, itse osaan vastata autoteknisiin kysymyksiin vain unkariksi.

Vitsit sikseen, näillä lähtötiedoilla suosittelen vakavasti auton huollattamista nettifoorumin sijaan paikallisessa autosähköliikkeessä.

Comment

No jo, Sorry, alkaa hermostua kuin joutuu aja vanhalla Kadetilla töihin, pitäisi hän tolla olla jonkinlainen merkitys tähään, ja miten saada tämä vika purettu?

Comment

Vaikuttaa olevan jälkiasennus, joten tietämättä hälyttimen/ajoneston merkkiä on melkein mahdoton arvata vikaa netin välityksellä.

Comment

Saa sen suomen oheksi ruotsiksikin kirjoittaa, jos se sillä ratkeaa. Epäilen, mutta voidaan verrata ristiin keskenään molempia tarinoita, niin harhalyöntien määrä voi edes puolittua :)

Comment

Eiköhän minä nytt pärjän.
                Sitä ihmetyttä myös kuin vaihde näyttö koetaulun alareunassa on saman värinen eikä pysty näkemään edes mikä vaihde on päällä kuin vaan sekunin verran kuin laitan virrat päälle. Tämmöinen ilme on ennenkin tapahtunut mutta aina häipynyt kuin olen ottanut patterin irti edes takaisin siitä pienestä neliskulmaisesta möykystä.
                Kaikki apua olis nytt hyvät. Asun sen verran kaukana näistä merkkiliikeistä että en jaksais lähteä sitä hinamaan sen jonekkin.

Comment

Tarkoittaako tuo, että vaihteisto on vikatilassa?

vaihde näyttö koetaulun alareunassa on saman värinen eikä pysty näkemään edes mikä vaihde on päällä
                  Viime keskiviikkona ainakin täällä Inkoon vieressä tuli vettä reippaalla kädellä. Mikäs boksi tuollaisessa S6:ssa ensimmäisenä lilluu vedessä? Huono arvaus, myönnetään, mutta keli oli oikein sopiva lehtineen ja kaatosateineen ohjainyksiköiden uittamiselle.

Comment

Niin tarkotatko tuon mikä on sielä konenhuonen puolella, tuulilasin alapuolella?
                    Pitäisikö sen otta sen auki ja kuivatta?
                    Ohjako se vaihteisto ja lukitta se käynistyksen?
                    Jo vettä tuli kyllä ihan reipasti.

Comment

Myös "multifunction switchin" liittimen kostuminen/hapettuminen voi aiheuttaa vaihteiston vikatilan. Korjaantuu liittimen puhdistamalla.

Se on suunnilleen tämän näköinen lätkä vaihteiston kyljessä:

Comment

Olisko jotain muuta minkä voisin samalla tarkista tai kokeilla?
                        Kaikki hyvät neuvot on nytt apuna.

Comment

Terveiset tallista.
                          Nytt pelittä autoni taas.
                          Vika oli niin helpoo ja naurettavan yksinkertainen juttu kuin
                          autossani on jonkinlainen jälkiasenus käynistyksen esto tai vastava laite
                          josta sulake oli palanut jostain syystä.
                          Ei kyllä ollut helppo löytää mutta kuin alkoi seurata jalkatilan yläpuolella johtonippuja ja ylimääräisiä liitoksia niin löytyikin ylimäräinen sulake siinä
                          viressä missä muut sulakeet ovat, työnetty alas siihen viereen vähän piilon.
                          Voi mikä riemuu tuli kuin taas kuulin rakkaan V8 mylleryksen taas pitkästä aikaan!!!! Kiitos kaikille vaivasta ja mieteistä minun puolesta.
                          Terv. Taas onnelinen Audin omistaja.
                          Viimeksi muokannut ben69; 28.10.2011, 08:09.

Comment

Working...
                          X