Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6(C5) ovipahvin purkaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6(C5) ovipahvin purkaminen

    Miten saan A6-00 ovipahvin irti? Ikkunanostomekanismi kanittaa; ikkunan etureuna alempana, eikä meinaa sulkeutua..Onko kellään kokemusta saako korjattua kotikonstein, esim laittamalla tukipaloja kiskon taakse/tsm.?

  • #2
    Ovipahvi on kiinni molemmilta sivuilta yhdellä pienellä ruuvilla. Oven päädystä siis sekä saranan puolelta. Sähkölasin napit poksautetaan pois paikoiltaan pienellä meisselillä alapuolella olevasta reijästä. Sen jälkeen lähtee nostamalla koko "pahvi" irti.
    Tod näk siellä muoviset klipsit menneet rikki, tai toinen niistä. Saa marmorilta n. 7€ hintaan ja on helppo vaihtaa.
    Itse juuri pari viikkoa sitten käytin molemmat etuovet auki...

    Tuolla ohjeet:
    http://www.audiworld.com/tech/int45.shtml

    Comment


    • #3
      Kiitos vinkistä, pitänee alkuviikosta kiillottaa marmoritiskiä..

      Comment


      • #4
        ovipahvit audi a6 2003 sedan

        miten saa ovipahvit irti rikkomatta niitä? onko monta ruuvia ja mistä paikkaa ne löytyvät? miten vaikea on saada lasit irti etu ja taka ovista? sähkölasit edessä ja takana. a6 -03 sedan. kiitos vastaksissta etukäteen jo.

        Comment


          #5
          Sisäverhouksen yläreunassa on edessä ja takana yksi ruuvi. Ne auki, alareunasta vetoa suoraan irti ja sen jälkeen nostaa ylä reunan lasin välistä pois. Lasin nostimen kytkin kannattaa irroittaa ensimmäisenä, kahvan alta pienestä reiästä ruuvimeisselillä työntäen. Lasit irtoavat, kun irrottaa koko ikkunakehyksen ovesta (4 isompaa pulttia. Selvä rakenne, kun sisäverhous irti).

          Comment


            #6
            A6(C5) ovipahvin purkaminen

            Onko kukaan purkanut A6:sen ovipahvista kankaalla/nahalla päällystettyä keskiosaa irti, esim. uudelleen verhoilua varten?
            Onko mahdollista irroittaa ehjänä, niin että sen saisi vielä kiinnitettyä uudelleen?

            Vaihdoin nahkapenkit kankaisten tilalle ja nyt olisi tarkoitus vaihtaa nahat myös ovipahveihin. Löytyy siis kahdet ovipahvit joissa toisessa nahka ja toisessa kangas päällystys. Koko ovipahvia en voi vaihtaa, koska toiset ovipahvit ovat hieman erisävyiset kuin muu sisusta. Ovenkahvat sain jo irti, mutta en uskaltanut vielä ruveta sitä keskiosaa hajoittamaan.

            Comment


              #7
              Anyone?
              Täytyy varmaan tänä viikonloppuna ruveta kokeilemaan ilman sen kummempia ohjeita. Pitää kuvata vaihdos, jos joku muu tarvitsee myöhemmin opastusta.

              Comment


                #8
                Edellisen auton (A6 C5) kanssa mietin samaa asiaa.
                Aikani ovipahveja pyöritellessäni totesin homman olevan turhan isotöinen, varsinkin kun nahalla varustetut pahvit eivät pahasi olleet erivärisiä alkuperäisiin verrattuna.

                Irti nuo olisi saanut helposti, mut takaisin liimaaminen tai muovin "hitsaaminen" tuntui työläältä.

                Comment


                • #9
                  olis kyllä ihan kuvien kanssa jees saada irroitusinffoa koska alan itsekkin vänkärin etuovipahvia irroittamaan viikonloppuna

                  Comment


                    #10
                    Muistinvaraisesti ilman kuvia, Bentley on kotona. Ovipahvin yläreunasta edestä ja takaa ruuvit auki. Pienellä meisselillä kahvan etupuolelta ikkunanapin paneeli ylös ja johto irti. Sitten nostaa kahvasta pahvia vähän ylöspäin ja sitten ulospäin, niin se tulee pois. Sen verran täytyy tässä vaiheessa pidätellä, että irrottaa kaiuttimen johdot (2 kpl) ja oven avausmekanismin, sellainen rautalanka, joka menee ovikahvasta lukolle. Muistaakseni koukku irrotetaan sieltä kahvan päästä.

                    Comment


                    • #11
                      http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/C5...Front_Door.pdf

                      Comment


                      • #12
                        jeah! johan helpotti sawottaa!!

                        Comment


                        • #13
                          no niin auto oli yön yli lämpimässä tallissa mutta vänkärin etuovi on kiinni ja pysyy. Eli ei ole jäätynyt. Lukasen tuossa päivän päälle vikakoodin keskuslukituksesta. Mutta mitenkä tuonne lukkopesään voi ees ylipäätään päästä särkemättä mitään?

                          Comment


                            #14
                            Onkohan näissä A6:sissa samoja ongelmia johdotusten kanssa kuin A4 B6:sissa? Jos niin, voi yrittää purkaa pelkääjän puolen peitemuoveja sisältä (mukava työasento) ja haarukoida pistoketta jos se onnekkaasti lähtisi auki. Katso viestini #20 tuosta edellisestä.

                            Omani aukesi muutaman päivän jälkeen sillä että ajoin lasipalatsin eteen ja kyselin huoltoneuvoja. Sieltä tuli saha, leka ja jotain muuta järeää neuvoa. Tästä pelästyneenä ovi ilmeisesti rupesikin toimimaan kun palasin autolleni. Maaginen parantuminen. Tässä vaiheessa kun ovi aukesi otin ovipahvin siltä istumalta irti, ja ajoin seuraavaksi kolvaamaan uusia johtoja.

                            Kannattaa ehkä vain ajaa vähän aikaa, muutaman päivän ja aina välillä koittaa jos ovi aukeaisi. Jos aukeaa niin ovipahvi irti heti.

                            Sulla on ilmeisesti joku Won't De-Safe-koodi?

                            edit: lukko on kyllä erittäin hyvin suojattu, valitettavasti.

                            Comment


                            • #15
                              tuosta ovien aukeamisesta/jumittumisesta, nouseeko lukkojen nuppi kuitenkin ylös, vai jääkö sekin alas eikä aukea? Itsellä tekee sitä harvasen päivä että nuppi nousee ylös mutta ovi ei aukea. pieni kopautus aina kädellä oven kahvaan ja se aukeaa, toimii aina. ihme homma..

                              Comment


                              • #16
                                Mitenkäs takaoven pahvin irroitus? Jos osaa etuovesta pahvin irroittaa, päteekö samat konstit taakse? Onko takana jotain vielä lisää?

                                Comment


                                • #17
                                  Oviverhoilun irroitus A6 -04

                                  Yritin haulla etsiä profiilin auton verhoilun irroituksesta tietoa mutta heikolla menestyksellä. Löytyi useampiakin vinkkejä kahvan irroituksesta mutta omassa autossani ei ole ainoatakaan ruuvia näkösällä eikä suojatulppiakaan ole, jotka ne peittäisivät. Repsikan puolen oven sähkölasin kytkimen sain helposti auki, mutta senkään alla ei ole mitään irroitettavaa, Olisiko jollakulla omakohtaista kokemusta kahvan irroituksesta ?

                                  Comment


                                    #18
                                    Onko auto vielä C5 vai jo C6 koria?

                                    Comment


                                    • #19
                                      No jäihän se olennainen tietysti pois. C5 korimalli on kyseessä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Samalla tavalla ne sähkölasien kytkimet lähtee muistakin ovista. Kahvan alapuolella on pieni reikä, ehkä noin 5-6mm josta pitää esim, ohuella talttapäällä painaa vapautusklipsu auki. Kato vaikka siitä valmiiksi irti olevasta malli.

                                        Ovipahvin päissä ylhäällä on myös pienet ruuvit. Ne kun on auki ja sähkölasien kytkin irti niin reipas ote ovenkahvasta ja nosto suoraan ylöspäin. Varo kaikkia vielä mahdollisesti kiinni olevia sähköjohtoja, oven avausvivun vaijeria jne. Se on ihan oikeasti just noin yksinkertainen. Alle minuutissa on joka kerta ovipahvi irti sen jälkeen kun sen ekan kerran on tehnyt.

                                        [ame="http://www.youtube.com/watch?v=wx-BfcuK8b4&hd=1"]http://www.youtube.com/watch?v=wx-BfcuK8b4&hd=1[/ame]

                                        Comment


                                        • #21
                                          Verhoilun yläreunassa pitäisi olla kaksi ruuvia (yksi kummallakin puolella). Ruuvit ovat siten että, kun ovi on kiinni niin ne jäävät karmien sisään. Pitäisi olla ihan näkyvillä.

                                          Ruuvit auki ja sähkölasien kytkimien alta johto irti, jonka jälkeen ovipahvi nousee suoraan ylöspäin. Sitten irroittaa ovenkahvan vaijerin ja loput sähköjohdot.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hankalin tuossa irroituksessa taitaa olla se, mistä saa painettua sitä klipsua josta tuon ikkunoiden säätöpaneelin saa nousemaan. Itse sain sormin ja silmin avitettua, kun ei meinannut millään osua kohdilleen. Pikkusella kuusiokoloavaimella pääsee hyvin myös klipsua painamaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              No, jopas olikin helppo homma irroittaa verhoilu. Kiitoksia vinkeistä. Vielä kun löytäisi vaijerin tuohon, niin olisi homma pulkassa. Laakkoselta ei kuulemma löydy pelkkää vaijeria, vaan koko mekaniikka. En viitsinyt edes kysyä hintaa. Koko kehto, jossa lasi ja mekaniikka on kiinni, on koottu hitsaamalla nippuun. Saattaisi hivenen maksaa

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt on homma kunnossa, eikä maksanut kuin muutaman euron verran. Ostin pätkän vaijeria ja vaihdoin ainoastaan sen. Toppareina käytin 6 mm halkaisijaltaan olevaa metallitankoa johon porasin 2 mm:n reiän. Samaisesta tangosta tein päätypitimet ja kaapelikenkäprässillä kiinni. Mitoitushomma oli tehtävä aika tarkkaan, mutta onnistui loppujen lopuksi melko helposti.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ei se nyt ihan perkeleitä maksa vaikka tilaisi koko touhun.

                                                  http://www.ebay.de/itm/ELEKTRISCHER-...item5d40b665db

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oikeassapa oletkin, jos olisin vaivautunut tutkimaan tarkemmin saatavuuksia, en olisi viitsinyt rakentaa alusta.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X