Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABS/nopeusanturivika

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABS/nopeusanturivika

    Terve, A4B5 avant quattroon vm-98 vaihdettiin vasemmalle taakse pyörän laakeri ja joka kulmaan jarrupalat. Tämän jälkeen alkoi kojetaulussa palaa keltainen abs-valo. Vikakoodin lukija antoi seuraavan ilmoituksen: 00290 nopeusanturi takavasemmalla (speedsensor rearleft -G46) open/short circuit to positive. Lisäksi yleismittari näytti takapenkin alla olevasta anturin liittimestä ääretöntä vastusta, kuuluuko näin olla?
    Nyt pitäisi saada tietoa että onko vika itse nopeusanturissa vaiko hammaskehässä että osaisi tilata uutta osaa.
    Osaisiko kukaan antaa vinkkiä ja mahdollisesti osille numeroa?

    #2
    Abs Anturin vastus pitäisi olla n.1 kilo-ohmin luokkaa.Eli anturi vika toden näköisesti.

    Comment


    • #3
      lainatakseni tätä topikkia itselläni syttyi tuossa luistoneston sekä abs jarrusita merkkaavat valot palamaan ja lukasin koodit nii tämmönen tuli:

      1 Fault Found:
      00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
      30-00 - Open or Short to B+

      Mitäs tolle pitäs nyt tehhä kun se vikakoodi ei poistu?

      Comment


        #4
        Ensin anturin ja johdotuksen mittaus. Jos ei ole Viallinen anturi, niin ABS yksikkö rikki.
        ABS-yksikön liittimestä pitäs löytyä se n. 1kOhm, jos antur OK.

        Comment


        • #5
          Nuo valot syttyivät palamaan takajousta vaihtaessa että varmaan se vois anturivika olla?? Mistäs kohtaa se liitin löytyy kun se ei siinä anturin päässä näyttänyt olevan?

          Comment


          • #6
            Tehtiin taannoin B7 A4:een pyöränlaakeriremontti takapäähän ja sen jälkeen mittaristossa syttyivät ABS:n, luistoneston ja valojen korkeussäädön merkkivalot. Ross Tech ilmoitti vian olevan Rear Left Speed sensorissa. Vaihdoin nyt tuonne kuskin puoleiseen takakulmaan tarvike (Metzger) sensorin, mutta vikavalot syttyvät edelleen. Ross Techillä löytää seuraavat vikakoodit:

            Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-910-517.clb
            Part No SW: 8E0 910 517 C HW: 8E0 614 517 BB
            Component: ESP8 quattro H04 0180
            Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
            Coding: 0004526
            Shop #: WSC 06325 000 00000
            VCID: 2757C8B9962CE0061F-8072

            1 Fault Found:
            00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46)
            008 - Implausible Signal
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01101000
            Fault Priority: 2
            Fault Frequency: 7
            Reset counter: 40
            Time Indication: 0

            Freeze Frame:
            Hex Value: 0x0F04
            Hex Value: 0x4012
            Hex Value: 0x00FF
            Hex Value: 0xFFAA
            Hex Value: 0x00FF

            Address 55: Headlight Range Labels: 8P0-907-357.lbl
            Part No: 8P0 907 357 B
            Component: Dynamische LWR H01 0020
            Revision: 00000001 Serial number:
            Coding: 0000005
            Shop #: WSC 06325 000 00000
            VCID: 39731EC1709866F679-806C

            1 Fault Found:
            01316 - ABS Control Module
            013 - Check DTC Memory - Intermittent
            Freeze Frame:
            Fault Status: 00101101
            Fault Priority: 2
            Fault Frequency: 0
            Reset counter: 39
            Time Indication: 0

            Johdot ja liitännät on nyt tarkistettu moneen kertaan eikä niissä pitäisi olla vikaa. Anturi on puhdas ja vetarin pyörimiskehänkin pitäisi olla kunnossa. Voisiko vika olla tuossa tarvikeanturissa? Onko muilla ollut ongelmia tarvikeantureitten kanssa?

            Comment


              #7
              Onhan niissä ongelmia ollut. Pystyykö vaihtamaan tunnistimet ristiin vasemmalta oikealle?

              Comment


              • #8
                Oisko ilmaväli liian suuri. Aika tarkka siitä. Vikakoodin perusteella sähköisesti kunnossa. Signaali vaan epäuskottava. Tai laakerista puuttuu ABS-kehä. Voiko laakerin laittaa väärinpäin?

                Taisikin olla vetarissa se kehä

                Comment


                • #9
                  Hei olen vaihtamassa abs anturin johtoa autooni auto audi a6 3.0 tdi quattro 2005 aika vaikea kaivaa tuo piuhan toinen pää auki on niin paljon johtoja mytyssä onko joku muu joskus vaihtanut kuskin puolelle

                  Comment


                    #10
                    Nytenosaasanoamuutakuinettäluetämäensin:
                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...30&postcount=7

                    Comment


                    • #11
                      Missä Audi 90 NG -89 vänkärin etu abs-anturin liitäntä? Kuskin puolelta löytyi konehuoneesta keltainen liitin pikaisella katsomisella, toista puolta ei osunut silmään.

                      Uusia antureita ei taida saada mistään järkevään hintaan?

                      Abs-valo syttyy ajossa ja abs hakkaa välillä oudosti hitaassa vauhdissa jarruttaessa. Anturit jumissa. En usko, että saa ehjänä pois. Sisäpuolelta vois puhdistaa?

                      Comment


                        #12
                        Audi A6 C5 -02 1.8Tq ABS-vika

                        A6 C5 -02:ssä on ollut jonkin aikaa vika päällä ABS:ien suhteen, alkuun vika oli satunnainen, ja poistui itsestään, mutta nykyään ABS/ESP-vikavalot syttyvät heti käynnistettäessä, ja auton ei tarvitse edes liikkua. Vikakoodina VCDS:llä katsottuna vasemman etupyörän anturin vika:

                        [SIZE=2][SIZE=2] [LEFT]Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl[/LEFT]
                        [LEFT]Part No: 4B0 614 517 H[/LEFT]
                        [LEFT]Component: ABS/ESP allrad 1728[/LEFT]
                        [LEFT]Coding: 06275[/LEFT]
                        [LEFT]Shop #: WSC 00000[/LEFT]
                        [LEFT]VCID: 267BB5B4C2424272FA-FFFE[/LEFT]
                        [LEFT]1 Fault Found:[/LEFT]
                        [LEFT]00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)[/LEFT]
                        30-00 - Open or Short to Plus
                        [/SIZE][/SIZE]
                        Vikaa on yritetty korjata vaihtamalla kyseinen anturi mutta ei auttanut, myös piuhoja ja liitoksia on pyritty tutkimaan, mutta ei ole löytynyt mitään. Anturin toimintaakin on mitattu, yleismittarilla tuli 1,6 kohmia, kuten vanhastakin anturista, ilmeisesti ok? Abs-boksilta liitin on käytetty irti, mutta siitä ei ole mitattu tuleeko anturin samat vastukset liittimiin, vinkkejä oikeisiin pinneihin? (kuva liitteenä). Abs-boksin ei pitäisi ilmeisesti olla ongelmallinen enää tässä vuosimallissa? VCDS:llä saa nätisti yhteyden purkkiin ja ajon aikana näyttää muiden nurkkien pyörimisnopeudet oikein ja tämä nurkka vain 1,0 km/h, eli vika ei liene abs-boksissa?

                        Myös hammaskehää on tutkittu anturin kolosta ja rengasta pyöritetty ja kehä vaikuttaa ehjältä. Anturi on sellaista mallia että sen syvyyttä ei voi säätää, voiko liian kaukana oleva anturi aiheuttaa vian? Mekaanista vikaa edesauttaisi myös se että vika ilmeni jokunen kuukausi saman nurkan pyöränlaakerin vaihdon jälkeen, voiko siinä olla mennyt jokin pieleen? Laakerissa ei tunnu välystä tms. Pitänee vielä purkaa vetoakseli irti ja tutkia hammaskehää tarkemmin.

                        Abs-valojen välittömän syttymisen lisäksi toki myös punainen varoitusvalo palaa mittaristossa, ja 3 piippausta tulee, mutta tämä vaihtelee koska tuo punainen syttyy ja piippaukset, joskus käynnistettäessä, joskus vasta parin kilometrin ajon jälkeen, mikä lienee siihen syynä?

                        Katsastuskin tottakai tulossa muutaman viikon päästä...hyviä vinkkejä mitä seuraavaksi? Mietin vasemman ja oikean puolen antureiden vaihtoa keskenään, käytin myös oikean puolen irti, mutta samalta näytti hammaskehän ja anturin osalta mitä toisella puolella, sielläkin laakeri vaihdettiin melkein samoihin aikoihin mitä toisella puolella.
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Oon noita ohjainyksiköitä usean korjannut juuri tuon vian takia. Bosch 5.7:ssa tuo on tyyppivika. Laita mailia eleworks(at)outlook.com niin voidaan kattoa se kuntoon.

                          Open or short to plus on sähköinen vika eikä voi johtua anturin etäisyydestä. Jos kaikkien antureiden vastus on liitimestä mitattuna sama, niin vika on ohjainyksikössä.

                          Comment


                            #14
                            B7:n abs alkoi valittaa jarrupalojen vaihdon jälkeen. Vikakoodi

                            00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47): Electrical Fault in Circuit

                            Kellään kokemusta, aiheuttaako jarrupalavaroittimen paskoontuminen tuollaista, vai onko abs-johto oikeasti poikki? Varoitin on samassa johtosarjassa.

                            Comment


                            • #15
                              Elecrical fault tarkoittaa yleensä näissä sitä, että anturilta ei saada lukemaa ollenkaan (oikosulku/johtokatkos). Jos taas olisi Speed sensor mechanical fault, niin kyseessä olisi se, ettei anturilta luettu data ole järkevää (pulsseja puuttu, aplitudi liian pieni, aplitudi heittelee, tms).

                              Comment


                                #16
                                Eli olen onnistunut paskomaan sen johdon. Noh, ensi viikolle oli tuulilasin vaihtovarattuna. Tilasin samaan syssyyn anturin vaihdon. B7 on vielä kiinteällä johdolla ja nopealla vilkaisulla en löytänyt johtoa enää pyöräkotelon jälkeen, joten olkoon. Mulla on lötkön rakennuksen kanssa tarpeeksi tekemistä. Asiaa ei helpota levällään oleva Cabrion keula..

                                Comment

                                Working...
                                X