Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

mistä pa- syöttö eberille B5:ssa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • mistä pa- syöttö eberille B5:ssa

    Niin olis tarkoitus ruveta pikku hiljaa asentamaan eberiä tohon b5 1.9tdi:n mutta pitääkö diesel ottaa tankista erillisellä tankki ottimella vai saako jostain letkun välistä.
    Jos niin mistähän tollasen tankki ottimen sais.
    Käykö mikään ns. tavis pikku pa pumppu eberille esim biltemasta vai onko paras hommata ihan eberin oma pumppu.

  • #2
    Auton polttoainepumpun kannen läpi, suoraan tankista siis, koska pumpparissa ei ole mitään hyviä paikkoja konehuoneessa kun linjassa on niin kovat paineet. Varaosana saa kyllä paikallisesta Eber liikkeestä tuota otinta, tai ebay.de ja hakuun "tankentnehmer".

    Webaston pa-pumppu käy myös ja myöskin bensaversio jos semmosia pyörii nurkissa. Muuten suosittelisin Eberin omaa. Jos laite sattuu olemaan WSC niin diesel versiossa on sisäinen pa-pumppu, ei tarvitse ulkoista.

    Comment


      #3
      Entäpä jakajapumpullisessa? Kiinnostaa itseänikin, koska rakenne on suurinpiirtein samanlainen C4 rivi-5 dieselin kanssa.

      Comment


        #4
        Omaani olen ottanut aineen tankista yleismallin tankkisarjalla ja auton alle vedin teflonletkun(4x1mm) polttoaine putkiin kiinni. Koitin ottaa kyllä konehuoneestakin haaroittamalla suodattimelle tulevan letkun mutta eberi ei lähtenyt sillä liitännällä kun toisella tai kolmanne yrittämällä käymään. Muutaman 1.9 pumpparin tiedän jotka ovat taasen hyvin toimineet tuolla haaroituksella eli ennen suodatinta.

        Uskoisin että C4 R5 kieselissä jos originaali suodatin jalka on vaihdettu CAV malliseen niin tuo haaroitus voisi toimia.

        Comment


          #5
          Otit siis nimenomaan tulo- eikä paluuletkusta? Kaippa tuonne voisi vetää ihan oman letkun varmuuden vuoksi silti.

          Comment


            #6
            Tulo letkusta kokeilin, olis varmaan pitäny viellä paluustakin kokeilla mutta siinä tuli miettineeksi sitä että kumpi vastus on isompi takaisku vai eber-tankki väli. Helppohan tuo tankiltakin on vetää, varmaan toiminta varmempikin. Tankin sisällä vaan pikkasen ahdasta nippusiteillä kiinnitellä letkua.

            Comment


            • #7
              Tällä säiliöllä varustettuja diesel-Audeja liikkuu Pirkanmaalla n.10 kpl. Paluuletku poikki konehuoneen puolelta ja säiliö väliin. Tilavuutta n.2,5dl eli akusta laskee useimmiten jännite katkaisurajalle ennenkuin säiliö on tyhjä.

              Näitä joskus tein kaverille joka asenteli lämmittimiä.
              Resepti seuraava:1,5mm rosterilevyä, CNC-särmäyskone, tig. Letkunatsat ekoilua;vanhoista pa-suodattimista(diesel) sahalla letkulähdöt irti, hopealla juottaen kiinni säiliöön ja alipainepumpulla tiiviyden testaus.

              Ei ole kukaan reklamoinut tuotteesta ;)
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Juu tuo on siis jakaja pumpullinen vehjes.
                Kiitoksia vastauksista ei muuta kun osien metsästykseen.

                Comment


                  #9
                  Kaippa tuonne voisi vetää ihan oman letkun varmuuden vuoksi silti.
                  Juuri näin, ei ole yhtään hyvää kokemusta noista haaroituksista.

                  Comment


                  • #10
                    Joo ei mitään haaroituksia. Oma letku ja noissa säiliöissä oli juurikin se idea, ettei tarvitse haaroittaa vaan tulee vapaasti aivan kuten tankilta.

                    Comment


                    • #11
                      Tiedä miten b5 eroaa tuossa suhteessa b6:sta, mutta jälkimmäiseen ainakin vetää hilut tankille piuhoineen pumppuineen sen verran näppärästi, ettei tarvinnut edes ajatella oman säiliön askartelua.

                      Comment


                      • #12
                        Nää tuli semmoiseen täsmä tarpeeseen, että kaveri asensi töissä eberit luonnollisesti nosturia käyttäen ja tankilta syöttöletku. Sitten kun niitä laitettiin sotevana töiden jälkeen ja tallissa ei ollut nosturia, niin siinä vaiheessa säiliömalli säästi todella paljon aikaa ja vaivaa.

                        Tällä tavoin mekaaninen asennus voitiin tehdä pelkästään konehuoneessa.
                        Vielä kun oma työnantaja kustansi sekä materiaalit+maksoi palkan noiden tekemisestä, niin tällä askartelulla oli oikein funktiokin.
                        Tarkkoja määriä muista, mutta ehkä 15 autoon on mennyt tollainen ja ilman nosturia menee tunti turatessa auton alla, että parin työpäivän tunnit säästyi yhteensä kaverilla.

                        Pyörähän on jo keksitty, yllättäen kopioitu idea toikin oli. Yhteen autoon nyt on sama vaikka sen tunkin kanssa kirnuisi auton tarpeeksi korkealle.

                        Comment


                        • #13
                          Juu no tuossa tapauksessa ihan näppärä varmasti. Nosturi tosiaan oli käytössä kun omaan laittelin. Samapa tuo sinänsä miten tekee, kunhan toimii ongelmitta.

                          Comment

                          Working...
                          X