A8 2,8 quattro -97 virran katkaisun jälkeen AC:n puhallin jää päälle ei sammu kuin akun miinuksen irroittamalla, siis ei sammu off painikkeellakaan ei myöskään puhallinnopeuden nollaamisella.Eikä se sammu sulakkeistakaan,ihan älytöntä.Tietäiskö kukaan, mitä tehdä, siis muutakin kuin viedä Laakkoselle?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 sisäilmaflektin ongelma
Collapse
X
-
Minulla oli aikoinaan saman typpisiä ongelmia mutta siten että puhallin puhalsi vain täysiä.
Rikkinäinen Blower control Unit (puhaltimen säätöboksi, osa 4D0 820 521 A, se siilipiikkinen osa joka tulee puhaltimen moottorin eteen) voi olla syyllinen ja sekoittaa myös tuon keskusyksikön. A8:ssa ei ole mielestäni erillisiä puhaltimen etuvastuksia vaan tuo osa ohjaa puhaltimen nopeutta NEGATIIVISELLA MAALLA.
Eräs A8 omistaja kirjoitti:
"Porukoiden audiin juuri vaihdettiin toi säätöboksi (Lähinnä leikkii etuvastusta) ja tosiaan toimi vain täysillä tai ei ollenkaan."
Vaihtoon löytyy tälläinen ohje (moottorille tosin) http://www.audipages.com/Tech_Articl...anreplace.html sivuilta. Lämppärin moottori on siinä moottorin takana keskellä olevan ritilän alla. Sieltä löytyy myös se säätöyksikkö moottorin edestä kun kannen nostaa auki.
Minulla on yksi toimiva säätöyksikkö hyllystä sopivasti jos tarviit. Omassa oli aikoinaan loppujen lopuksi itsepuhallinmoottori sökö.
tuolla tarinaa:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&highlight=A8
Comment
-
Kiitoksia kaikille. Pennivasaralle erityisesti, osa oli ok, toimii taas normaalisti
Osa on siis 4D0820521A, Hellan nro on 5DS006455-02.
Alkuperäinen maksaa marmorilla 350e, Audi tallinn 180e + lvv. ruotsista käytettyjä kolariautoista (www.bildelsbasen.se) n.30kpl 25-50e/kpl
Comment
-
Nostetaanpa tätä aihetta koska omaani ei saa millään tolkkua. A8 -95 kyseessä.
Olen kokeillut jo toisella ilmastoinnin kontrolliyksiköllä (kiitos Pennivasara), sekä vaihtanut "siilin" puhaltimen moottorin vierestä konetilassa. Eli tällä kertaa vika ilmeisesti oikeasti flap-moottoreissa? Miten voi kerralla neljä eri asentomoottoria kilahtaa? Onko moottorit asennettu jotenkin sarjaan ja riittää jos yksi noista menee epäkuntoon? Onko valistuneita ajatuksia minkä noista vaihtaisi ensin tai muita poppasmiehen konsteja? Moottoreita löytyy kyllä. Puhallinmoottori pyörii iloisesti, mitään ei tule silti sisään koska flapit jääneet kiinni. Talvi tulee, samoin kohta itku.
Seuraavat vikakoodit:
4 Faults Found:
00728 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Central Vent (G136)
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00729 - Potentiometer in Positioning Motor for Right-Hand Central Vent (G137)
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00731 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Footwell Flap (G139)
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
Comment
-
SSP:stä katsottuna http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_163.PDF näyttäisi että noilla kaikilla potentiometreillä on yhteinen maa (sivut 23-23a). Tuon kaavion avulla on suht helppo etsiä vikaa, kun syöttää moottorille 9V paristolla virtaa ja mittaa samalla muuttuuko potentiometrin vastusarvo. Onnistuu ohjausyksikön takana olevista liittimistä, musta ja punainen muistaakseni.
Se mikä tuossa hämää on se että saman maapiuhan varassa on muitakin potikoita, mistä taas ei näköjään ole vikakoodia.
Comment
Comment