Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hehkun merkkivalo ilmoittelee väärin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hehkun merkkivalo ilmoittelee väärin?

    Tuossa TDIssä kun starttaa niin hehkun valo on alkanut pelkästään vilkahtamaan. Kuitenkin ilmastoinnin puhaltimet hörähtävät käyntiin vasta normaali hehkutuksen jälkeen (noin 4s) eli valo näyttää väärää informaatiota.. mikäs antura tässä oikein mättää? Jos yrittää startata heti hehkuvalon sammuttua niin lähtee vaikeasti tai ei ollenkaan käyntiin.

    #2
    Eihän sen ole tarkoituskaan hehkuttaa näissä lämpötiloissa.

    Comment


    • #3
      Siis aamulla jos on esim 7 astetta ja kosteusprosentti aivan älytön.. lämpimänä/samana päivänä ajettu kyllä starttaa ilman hehkuja kevyesti?

      Comment


        #4
        Hehkuttamisesta

        Yli +5C asteen lämpötiloissa hehkujen ei pitäisi mennä päälle. Oma pannu on ainakin toistaiseksi käynnistynyt kiltisti tuollaisissa 5-10C lämpötiloissa ilman hehkuja.

        Comment


        • #5
          No mikäs siinä sitten??? Hehkut on vaihdettu viime talvena... mutta jos ei syy hehkuissa, niin missä sitten? Onko olemassa liian alhaista jännitettä, ainiin mutta diesel syttyy paineesta eikä tulpista.

          Taitaa tämä poika höpäjähtää ihan miten sattuu ;) joten jelepakkaa!

          Comment


            #6
            Nostetaanpa vähän tätä topikkia kun ei viitsi uuttakaan tehdä. Missä lämpötilassa AAT/AEL-koneet alkavat todellisuudessa hehkuttamaan? Manuaalin mukaan sen pitäisi tapahtua +5C asteessa, ellen väärin muista. Tänä aamuna oli auton mittarin mukaan +3C, mutta hehkuvalo vain vilkahti kun virrat pisti päälle. Käyntiin kyllä lähti aivan normaalisti ja kävikin aivan tasaisesti, eli sen puoleen ongelmaa ei ole. Vai oliko kenties jäähdytinnesteen lämpötila vielä yli +5C astetta...

            Comment


            • #7
              Tänä aamuna melkein +8, ja hehkutti normaalisti. Toisaalta, eihän se hehkun anturi ilman lämpötilaa haistele? Yöllä oli kylmempää, n. +2-3, joten moottorin lämpötila laahaa perässä.

              Edit:
              Nonii, nyt tuli vasta luettua tuo irk:n posti loppuun..

              Comment


                #8
                Ehkäpä sitä vielä pitää odottaa kylmempiä kelejä ennenkuin alkaa toimenpiteisiin. Voisi kyllä tietysti tarkistaa ilmastoinnin näytön kautta mitä jäähdytinnesteen lämpötila-anturi sanoo. Vai käyttääkö hehkusysteemi jotain muuta anturia lämmön mittaukseen?

                Comment


                • #9
                  > Vai käyttääkö hehkusysteemi jotain muuta anturia lämmön mittaukseen?

                  Käyttää. Moottorinohjauksen anturi on ylävesiletkun lähdössä yläpuolella oleva anturi. Liittimen saa nippa nappa irti ja takaisin koneen eristemuovi paikallaan.

                  Hehkuttaa pitkään, jos liittimen irrottaa.

                  Comment


                    #10
                    Eikä TDI koneen "pitkä" hehkutuskaan montaa sekuntia kestä

                    Comment


                      #11
                      No niin, nyt oli aamulla lämpötila nollassa ja hehkun merkkivalo paloi useamman sekunnin, eli ongelmaa ei näytä olevan.

                      Comment

                      Working...
                      X