Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT ja ESP/ABS valo syttyy aika-ajoin - ei vikakoodeja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT ja ESP/ABS valo syttyy aika-ajoin - ei vikakoodeja

    ABS ja ESP valo alkanu syttymään melko usein mittaristoon ja kyseiset apulaitteet eivät silloin toimi. Tuntuu että valot syttyvät usein kovemman kiihdytyksen seurauksena. Heti kun moottorin sammuttaa ja käynnistää uudelleen toimii normaalisti. Ei anna vikakoodeja mistä tulkita, mikä neuvoksi?

    #2
    Vikakoodit on varmasti luettu sekä moottorinohjainlaitteesta että ABS-ohjainlaitteesta?

    Comment


      #3
      Kyllä mäkin väittäsin, että vikakoodi löytyy. Luultavasti sivuttaiskiihtyvyysanturi.

      Comment


        #4
        Jarruvalokytkimen reistailusta ei tule vikakoodeja, mutta jos vika tulee vain kiihdytyksessä niin ei ongelma varmaan siinä sitten ole.

        Comment


        • #5
          olen tehnyt yleis scannauksen, sit erikseen käynyt engine, abs brakes ja awd. ei löydy mitään.

          Comment


            #6
            Pakko siellä on olla vikakoodi jos valot palaa. Noiden vikavalojen koko periaate perustuu siihen että eka napataan vikakoodi päälle ja sen uusiuduttua tarpeeksi monta kertaa -> valot mittaristoon päälle.

            Comment


              #7
              Outoo jos ei oo mitään vikakoodia. Voin kyl Helsingissä vilasta. Oon noitten mittaristojen ja ABS/ESPien kanssa pelleilly enemmänkin.

              Jos mittaristo on rikki, niin sen ei kyl pitäs lopettaa ABS/ESPin toimintaa.

              Comment


              • #8
                Syyksi paljastui:

                01279 - Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
                27-10 - Implausible Signal - Intermittent

                Vikakoodi ei jäänyt muistiin. Läppäri ja piuha messissä ajelin jonkun aikaa ja kun valot syttyi, piuha kiinni ja vikakoodit lukuun. Heti kun moottorin sammutti ja starttasi uudelleen ei vikakoodia enää ollut. Ilmeisesti näissä vanhemmissa vehkeissä ei kaikki vikakoodit tallennu muistiin.

                Comment


                  #9
                  No.. se on intermitent, siis satunnainen, joten koodin nollaus ja uusi lenkki.
                  Tuleeko takaisin??

                  Mahdollisesti ei ainoa satunnainen vikakoodi.

                  Comment


                    #10
                    Anturin kolvaus piirilevyyn ja 0-asennon kalibrointi. Tyyppivika ton ikäsessä ATE:n ESP:ssä.
                    Paketti on valettu uretaaniin, joten pitää tietää mistä vetää dremelillä halki.

                    Comment


                      #11
                      Suosittelen kyllä kokonaan uutta osaa, Tepolta 130e. Suomihinta 180e. Saksasta suoraan 110e. Helppo vaihtaa. 1J0907651A numero. On muuten suomessa tehty palikka. Itelle vaihtanu useemman sensorin.

                      Comment


                        #12
                        No joo eipä tuo uus niin hirveesti maksa, mut tullu korjattua, kun kyseessä on vaan yksinkertanen juotosongelma. Ja muutenkin tuo anturin sielunelämä on sydäntä lähellä.

                        Ja tosiaan asennon opetus pitää tehdä korjasipa vanhan tai ostaa uuden.
                        On muuten suomessa tehty palikka.
                        Anturi on suomesta, mut kokoonpano josssain muualla.

                        Comment


                          #13
                          Juu saahan tuon vissiin korjattuakin jos taidot riittää ja eiköhän noi jossain kiinassa kasata kaikki nykyään.

                          Comment


                          • #14
                            mistä anturi löytyy?

                            Onko kyseinen anturi etu- vai taka-akselin luona? Jostain kuvasta näin, että akselin lähellä ollaan, mutta hieman epäselväksi ollaanko edessä vai takana.

                            Comment


                              #15
                              Toinen rattiputkessa ja toinen hanskalokeron takana.

                              Comment


                              • #16
                                Mulla oli samaa vikaa tt:ssä... Valo sytty aina ku painoi jarrua vähä rankemmalla kädellä... jarrut oli kyllä ok kunnossa mutta paineet jarruista oli välillä hukassa... Vikakoodilla löyty jotain häiriöö jarrupaineen säätimessä mut vaan uusin koko kieroksen autoon eli palat ja levyt ja nyt ongelmasta ei ole tietoakaan. en edes koskenu jarrupääsylinterriin tai ilmannu mitään kulmaa. Nyt auto pysähtyy ku seinään ja ei vikavaloista tietookaan... absit ja epsit toimii moitteettomasti. itellä kyseinen vika jäi mysteeriksi. :D

                                Comment


                                • #17
                                  Mulla tuossa seatissa on ongelmana kanssa tuo abs- ja esp-valon syttyminen kesken ajon, olen vaihtanut kyseisen osan 1J0907651A joka sijaitsee tuolla rattiputkessa, ongelmana nyt on sit se että ei anna vag-comilla tehdä tuota 0-asennon kalibrointia, olisiko kellään mitään vinkkejä?

                                  Comment


                                    #18
                                    Muistaakseni basic settingsit pitää aktivoida login-koodilla.
                                    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...#Basic_Setting

                                    Comment


                                    • #19
                                      Muistaakseni basic settingsit pitää aktivoida login-koodilla.
                                      Tuota se kaveri kokeili tehdä tuohon "siittimeen" mut nuo aste arvot oli muistaakseni jotain -9.x astetta.

                                      Voiskohan olla että mulla on sit abs:n boksi jotenkin vauroitunut tuosta kulkuneuvosta, vikakoodi on kuitenkin joka kerta lukiessa sama ja se herjaa kiihtyvyysanturia.

                                      Comment


                                        #20
                                        Oliko vikakoodi päittäis vai sivuttaiskiihtyvyydestä. Et ois eka joka vaihtaa väärän anturin.
                                        Tuo lukema viittaa siihen, että se on rikki. Ulostulo laidassa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          pitkittäiskiihtyvyydestä antoi vikakoodin.

                                          Comment


                                            #22
                                            Se on hanskalokeron takana. Sama anturi, mutta erisuuntaan asennettu.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ok. kiitos tiedosta, pitää yrittää huomenna kaivella se sieltä esille ja vaihtaa se jo kerran vaihdettu anturi sinne. :))

                                              Comment


                                              • #24
                                                Audi TT "kiihtyvyysanturi, sivuttainen"-vian korjaus

                                                Hei!

                                                ESP-valo syttyy...

                                                Voiko ko. vikaa korjata itse? Mistä anturi löytyy kaupasta ja autosta? Ilmeisesti tyyppivika ja korjauskokemuksia..... :)
                                                Viimeksi muokannut TTCabrio; 17.8.2016, 14:46. Perustelu: täydennys

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Onhan noita tullut useita korjattua.

                                                  Riippuu ihan oman käden taidoista, että onnistuuko.
                                                  Sivuttainen oli muistaakseni rattiakselin puolella ja päittäinen (quattrossa) hanskalokeron takana.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Audi TT vm. 2000 quattro välistä syttyy häiriövalo ja palaa pitempään sitten pitkiä aikoja ettei ole häiriövaloa.

                                                    Saatiin luettua kun häiriö päällä ja tuollaiset antoi, epäilen että etujarrut jumii hiukan niitä koetettiin herkistellä ja uudet satulat tilattu muutenkin eli mietin onko muuta mikä voisi olla syynä?
                                                    Viimeksi muokannut Killeri; 4.11.2021, 07:26. Perustelu: Auton tiedot lisätty viestiin.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      marko69 ole ystävällinen ja lue tämä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...on-huono-juttu

                                                      Sen jälkeen vikakoodit tänne, kiitos!

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuollaiset tuli:

                                                        00813 - sensor 2 for brake pressure (g214)
                                                        57-00 electric circuit failure

                                                        00810 - sensor 1/2 for brake pressure
                                                        20-10 implausible signaali intermittent

                                                        00778 - steering angle sensor (g85)
                                                        49-10 no cummunications intermittent

                                                        tänään vaihdettiin uudet etujarrusatulat mutta tuntuvat jarruttaessa hiukan ”kumimaiselta” jarruttaessa eli mihin viittaa, ABS hydrauliikkayksikköönkö?

                                                        tuo G214 eli kumpi etu vai taka anturi kyseessä jarrupääsylinterissä?
                                                        Viimeksi muokannut marko69; 14.11.2021, 13:18.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Keulan puoleinen on 2 anturi.
                                                          Vian voi vielä varmistaa vaihtamalla anturit ristiin, että siirtyykö vika.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Vika havaittu kesällä kuivilla keleillä. Normaalissa jarrutuksessa ei mitään vikaa. Jos jarrutan vähän rajummin, niin auto alkaa jarruttamaan mutta yhtäkkiä paineet katoavat ja tulevat takaisin jolloin jarrutus jatkuu. ABS ja luistonesto valot ovat syttyneet muutaman kuukauden aikana 4 kertaa jolloin vikakoodit on saatu luetuksi. Ilman valojen palamista koodeja ei siis saa. Auto antoi koodin 01279 joka viittaa G251 kiihtyvyysanturiin. Vaihdoin autoon Ebaysta tilatun käytetyn anturin ja vein sen pajalle sopeutettavaksi. Ei kuitenkaan tullut kuntoon ja heti samana päivänä vikavalotkin syttyivät. Koodeja en kerennyt lukea Täytyy vielä mainita että liukkailla keleillä ABS ja luistonesto tuntuvat mahdollisesti toimivan.

                                                            Pajalla sanoivat että anturi antaa joksikin arvoksi +22, en tiedä mistä oli kyse. Vanhan anturin arvoja ei tiedossa. Mikä mättää? Uusi anturi viallinen?

                                                            Audi TT Quattro 1999 224hp
                                                            Viimeksi muokannut Mikaelv; 14.12.2021, 12:30.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X