Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Talvi tulee , Defa ym keskustelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Talvi tulee , Defa ym keskustelua

    Talvi tulossa ja varmasti keskusteluja on ollut paljon sisälämppäreistä ym.

    Mut nyt kattosin niin defalta on tulossa ajastinsysteemi,vähän niikun webasto mutta johdolla. Kaukosäädin kätevä varmaan yhdistelmässä lämmitystolppa+kerrostalo.
    Jos joku halukas joskus kokeilee voisi kertoa kokemuksia siitä tai jos jollain on jo kokemusta, vaikka asennuksen osalta.

    http://wup.defa.com/fi/wup_products_wupkits.html
    Viimeksi muokannut Matiask; 8.9.2011, 20:47.

  • #2
    Melko turha tuo köyhän miehen "webasto" Yhen asentanu ja mitään järkeä en koko laitteessa en nähnyt, koska ajastin kello keksitty.
    No näkyi siinä kaukosäätimessä sisälämpötila ja akun jännite

    Comment


    • #3
      Edellisessä audissa oli WarmUp kellolla, sisälämppärillä, lohkolämmittimellä ja akkulaturilla. Hyvä vekotinhan se oli. Taloyhtiössä kylmä talli ja siellä jatkuva sähkö. Sama homma duunissa. Kertaakaan 7v aikana ei ollut aamulla akku tyhjä, kapyysi oli lämmin ja kuvittelen ainakin että säästin sähköäkin verrattuna naapurin pappaan jonka corolla on töpselissä 24/7 ilman kelloa. Sama WarmUp minulla oli edellisessäkin autossa joten kyllä se 10v kestää. Lämpöanturin johdon jouduin muistaakseni joskus uusimaan.

      Nyt on webasto, defan 4A akkulaturi ja säteilylämmitin. Bensaan olisin asentanut varmaankin taas WarmUpin.

      Comment


        #4
        Tässä se varmaan tulee esille.. Ei hyötyä jos on autonlämmitykseen sopiva tolppa taloyhtiössä. Mutta sitten taas jos on sähkö päällä 24/7 niin varmastikkin on hyötyä.
        Itselle tuli heti mieleen että tuo on köyhän miehen webasto mutta kyllä siitä varmasti jollekkin löytyy käyttöä ja tuo akkulaturi tarvii varmaan itsekkin hankkia.

        Mitäs sisälämppärintä ihmiset olette käyttäneet, termini lähti vanhan auton mukana ja olin siihen ehkä hieman "pettynyt" vaikka onhan koko pieni...

        Comment


          #5
          En muista enää oman sisälämppärin mallia, mutta on se Defan slimmi-mallinen, ja kyllä ainakin omassa käytössä on riittänyt. Tuo laturi on ollut tarkoitus hommata jo parin vuoden ajan.

          Comment


            #6
            Itselläni oli aikoinaan tuollaisessa 24/7-tolpassa kaverina tällainen. Täysin pätevä ratkaisu, eikä ollut kallis. Jotenkin en suuren suurta hyötyä tuossa köyhän miehen webastossa näe.

            Comment


            • #7
              Itse kyselin Defa Warm up (761) lämppärin asennusta paikallisesta huoltoliikkeestä AQA tekniikan omaavaan 1.8Tquattro A3:seen niin sanoivat hinnaksi 380e ilman sisähaarotinta.
              Mun mielestä suht tyyris hinta siitä, että pukataan Defa letkun väliin ja vaihdetaan jäähdytinnesteet uusiin.
              Antoivat -15% alennuksen ite letkulämppäriin joten hinnaksi tuli Defalle jotain 170e luokkaa, asennus jäi maksaa kuitenkin melko paljon.

              Motonetin hinnastosta katsottuna AQA konekoodille olisi seuraava Defan vastus:

              45-9761 DEFA-vaihtovastus VAG1,8-2,0
              A3 1,8/T/1,9TD/TDi Defa-el jos AGN/AJQ/AGU/APP/AQA/AGR/AHF [1996-2003]
              Hinta: 139€

              Meinaako toi nyt samaa settiä ? Että on letkun väliin tuleva ?

              Onko ihmisillä tietoa jostain halvemmasta puljusta mikä hoitaisi asennuksen ?

              Comment


              • #8
                Todennäköisesti tuossa Motonetin hinnassa on vain vastus ja ei kaapeleita.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja stoupe Näytä viesti
                  Itse kyselin Defa Warm up (761) lämppärin asennusta paikallisesta huoltoliikkeestä AQA tekniikan omaavaan 1.8Tquattro A3:seen niin sanoivat hinnaksi 380e ilman sisähaarotinta.
                  Mun mielestä suht tyyris hinta siitä, että pukataan Defa letkun väliin ja vaihdetaan jäähdytinnesteet uusiin.
                  Antoivat -15% alennuksen ite letkulämppäriin joten hinnaksi tuli Defalle jotain 170e luokkaa, asennus jäi maksaa kuitenkin melko paljon.

                  Motonetin hinnastosta katsottuna AQA konekoodille olisi seuraava Defan vastus:

                  45-9761 DEFA-vaihtovastus VAG1,8-2,0
                  A3 1,8/T/1,9TD/TDi Defa-el jos AGN/AJQ/AGU/APP/AQA/AGR/AHF [1996-2003]
                  Hinta: 139€

                  Meinaako toi nyt samaa settiä ? Että on letkun väliin tuleva ?

                  Onko ihmisillä tietoa jostain halvemmasta puljusta mikä hoitaisi asennuksen ?
                  Letkulämmittimen OVH (761) on 199e, siitä -15% on 169,15e. Eli tuohon vielä johtosarja päälle minkä korjaamo oletettavasti on sisällyttänyt tuohon 380e. johtosarjalle ja vastukselle tulee hintaa OVH hinnoilla 270e. Eli periaatteessa tuossa jää työlle 110e hintaa. Halvemmalla tosiaan varmaan osat saa jos haet suoraan motonetistä, mutta voi olla että työn hinta kasvaa suhteessa sitten.

                  Comment


                  • #10
                    Varmaankin täytyy käydä mini plugi johtosarja käydä jostain purkaamolta ettimässä. Ei viitsisi semmosista maksaa hirveitä hintoja kun toi ite vastus hässäkkähän tossa vain eri on muutenhan samoja piuhoja malliin katsomatta eikö ?
                    Kallis tunti taksa noilla kuitenkin defa sivu antaa A-luokan työnvaativuudella sekä kestolle että maximissaan se 1,5h pitäs mennä työssä :D

                    Comment


                    • #11
                      Löysin tollaseen S2 Defalta lohkolämppärin olisiko järkevintä asentaa sellainen vai ajaisiko yleismallin letkulämmitin asiansa?

                      Comment


                      • #12
                        Lohkossa parempi imho.

                        Comment


                        • #13
                          Niin ja muutenkin suositeltavaa asentaa ihan se lämmitin minkä tehdas "käskee" laittaa jos jonkunlaista takuuta haluaa lämmittimellä yrittää säilyttää. Pari tapausta on myös tullut nähtyä kun on sitä letkulämmitintä laiteltu väärään paikkaan ja keitelty paisaria yms...

                          Comment


                          • #14
                            Kallis tunti taksa noilla kuitenkin defa sivu antaa A-luokan työnvaativuudella sekä kestolle että maximissaan se 1,5h pitäs mennä työssä :D
                            Eipä toi pk-seudulla ole mitenkään erikoisen kallis tuntiveloitus (n.70-80€/h, halvempiakin varmaan on), tuolla noi yleiskorjaamoiden hinnat pyörii ja sitte merkkiliikkeiden hinnat jossain 100€ hujakoilla tunti.
                            Tietysti aina voi asentaa itse jos huvita maksaa korjaamolle. :)

                            Comment


                              #15
                              Väärään paikkaan asennettu lämmitysvastus voi pahimmassa tapauksessa jopa estää autoa käynnistymästä tai aiheuttaa vaikeuksia käynnistymiseen. Esim. lämpötila-anturi on grillattu +100 asteeseen ja kone muuten on -30 asteinen. :D

                              Comment


                              • #16
                                Onko kenelläkään parempaa tietoa b7 tfsi letkulämppäristä. Defa näyttää itselle BGB:hen öljylämmitintä joka itsellä on mutta haluaisin vaihtaa sen letkumalliseen. Että passaako tuo BUL moottori koodilla oleva letkälämppäri BGB, ettei se sekoita mitään? Luulis ettei noissa koneissa olis paljon eroja :)

                                Comment


                                • #17
                                  Omassa A6 C5 Avantissa on Thermini mini 1350W. Piti viime talvena siirtää takapenkin jalkatilaan. Etujalkatilassa ollessaan sulatti tehokkaasti tuulilasin, mutta tuulilasilta valui kaikki vesi hanttarin oven saranan väliin sillä seurauksella, että ovi ei lätenyt auki.

                                  Sellaisen järjestelmän tein itselle, että haarotin sisäpistokkeen ihan normaalilla lyhyellä jatkoroikalla. Toiseen pistokkeeseen sisätilan lämppäri, toiseen Ctek 3600 laturi. Laturin piuha tulipellistä läpi samasta kohtaan kuin länppärin sisähaara tulee sisälle. Laturi löysi paikkansa hanttarin penkin tarvikelokerosta. Sieltä helppo vetää esiin ja tarkistaa latauksen taso. Ei muuten ole ollut sen jälkeen talvikelillä akku tyhjänä, mikäli vain lämppäritolppa on lähellä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Onse vaan kallista tuo työ isoissa korjaamoissa.
                                    Paikallisen pätevän asentajan firmassa näyttää tuossa laskulla olevan 40e/h.

                                    Ite olen miettinyt helppoa ratkasua noihin virtaongelmiin. Eli kun autoissa on defan systeemit niin tuo defan laturi olisi helpoin integroida.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Minkä vesiprikan tilalle tossa 3b moottorissa toi vastus laitetaan? onnistuuko ilman imusarjan kirvotusta/suurempaa kirvottelua

                                      Comment


                                        #20
                                        Omassa taisi olla toinen(tai eka) edestä päin. Alakautta sen saa vaikka ahdasta onkin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itse kyselin a6:seen lohkaria sisäpistokkeella. Merkkarilla 750euroa, suolaista. Ostin osat netistä noin 300euroa kaapeleineen. Sisäpistoke on jo asennettu omatoimisesti ja letkulämppäri pitäisi vielä asentaa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Minulla maksoi lämppärin ja haaran asennus 270€. Ainakin laskussa oli tuo summa asennuksen jälkeen, liekkö jotakin vanhoja töitä ollut mukana. Käytin siis luottokorjaamolla Kärsämäellä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Niin ja muutenkin suositeltavaa asentaa ihan se lämmitin minkä tehdas "käskee" laittaa jos jonkunlaista takuuta haluaa lämmittimellä yrittää säilyttää. Pari tapausta on myös tullut nähtyä kun on sitä letkulämmitintä laiteltu väärään paikkaan ja keitelty paisaria yms...
                                              Aivan oikein. Defan maahantuoja vapautuu vastuusta, jos on laitettu taulukon ulkopuolelta lämmitin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Törmäsin ongelmaan nimeltä lämmitysroikan säilyvyys. Omalla pihalla parkkipaikka on suunniteltu 60-luvun autoille. Oma paikka on perimmäisessä nurkassa, ja vieressä on ruusupensasaita. Auton ajan aina peruuttamalla omalle paikalle, koska keula edellä ajettuna sieltä ei pääse pois. Ongelmana peruuttaessa keulalla oleva lämppärin pistoke on niin kaukana, että vaatii jatkoroikan yltääkseen. Lämppärin vihreä johto tulee sitten jatkoroikkaan kiinni, mutta ongelma on siinä, että vihreän johdonhan voi ihan kuka tahansa käydä hakemassa itselleen koska vain jatkoroikka on luukun alla lukittuna.

                                                Painiskeleeko kukaan samanlaisen ongelman kanssa? Olisiko kenelläkään mitään suurinpiirtein toimivaa ratkaisua ongelmaan?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Verkkoliitäntäjohtoa saa myös 5 tai 10 metrisinä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Joissain tapauksissa on tarve pidemmälle johdolle. Siksi on saatavana myös 3,4, 3,5, 5 ja 10 metrisiä johtoja. Lyhyimpiä johtoja saa sekä suoralla että kulmapistokkeella, jolloin se sopii kaikkiin lämmitystolppiin.
                                                    http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=105&pid=45

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Onko kenelläkään parempaa tietoa b7 tfsi letkulämppäristä. Defa näyttää itselle BGB:hen öljylämmitintä joka itsellä on mutta haluaisin vaihtaa sen letkumalliseen. Että passaako tuo BUL moottori koodilla oleva letkälämppäri BGB, ettei se sekoita mitään? Luulis ettei noissa koneissa olis paljon eroja :)
                                                      Laita vaan toinen lisäksi? Joissakin tapauksissa toki tingittävä sitten sisätilojen lämmityksen tehosta, jos ei nallit muuten kestä.

                                                      Öljyn lämmittäminen on tärkeämpää kuin mikään muu.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Varsinkin Defan verkkojohdon autoon tulevaan minipistokkeeseen kannattaa näin syksyllä uhrata pari minuuttia puhdistus operaatioon crc:llä kastetulla topsilla. Oman kokemuksen mukaan on varsin herkästi hapettuva, minkä huomaa toki käytössäkin silloin kun pistoke lämpenee heikon kosketuksen ansiosta.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          En uskalla edes arvata minkä hintainen on tuo 10m roikka. 5m ostin viime talvena enkä ajatellut että eihän se keulalle yllä vaikka auton peruuttaa ruutuun. Ihan piti kokeilla, niin taittuu se A6 tuohon pieneen väliin, mutta kivasti on ruusupuska raapimassa keulan kulmaa. Mitenkähän lie talvella lumien kanssa, saaneeko aurattua pihaa ja miten on autot ruuduissaan silloin ku aurauskalusto käy. Se jää nähtäväksi.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Näin jossain jonkun tarvikejohdon missä oli molemmat Defa ja Calix minipäät. Onko noissa nyt ne valmistajan suojat rauennut, tms?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X