Tykkääkö letkulämmittimen vastus kyttyrää jos lämpösen auton laittaa johdon päähän pakkasella? Eli siis jos tulee kotia ja laittaa johdon kiinni seuraavaa lähtöä varten. Kiertovesipumppu on olemas kyllä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Talvi tulee , Defa ym keskustelua
Collapse
X
-
Golfista (-92 vr6) näytti olevan nyt rikki lohkolämppäri. Katselin noita Defan sivuja ja se antaisi oikeaksi vastukseksi tämän: http://www.defa.com/file/7347958ddd2/150.pdf ja tuon asennuspaikka olisi H, mutta mulla se on paikalla E. Mistähän nyt saisin selville mikä vastus siihen pitäisi hommata, ja paljonko sellainen maksaisi?
Comment
-
Tuo asennuspaikka H tarkoittaa että vastus olisi lohkossa kiinni jäähdyttäjän puolella ja tuo asennuspaikka E taas tarkoittaa sitä jakopään päätyä, eli uskoisin että tuo nykyinenkin vastus joka siellä on, on laitettu asennuspaikkaan H. Vanhassa lohkolämmittimen vastuksessa on vastuksen numero "stanssattuna" siihen mustaan muoviosaa, eli tässä tapauksessa tuo 150.
Comment
-
Calixin lohkoläpppäri oli kärähtänyt ja takuuseen eräästä varaosaputkasta uutta hakemaan, niin kirjekurssilta oppinsa saanut nuori tytöntyllerö tiesi heti tulkita nuhruisesta printistä ja vastuksesta, että kuivana on ollut päällä ja ei mene takuuseen. Arvatkaa jouduinko olemaan erimieltä? Kelle vastaavaa sattuu, niin vähintä mitä kannattaa tehdä on kiillottaa se vastus, ennen kun vie näytille, niin pääsee helpommalla.
Comment
-
Tuo asennuspaikka H tarkoittaa että vastus olisi lohkossa kiinni jäähdyttäjän puolella ja tuo asennuspaikka E taas tarkoittaa sitä jakopään päätyä, eli uskoisin että tuo nykyinenkin vastus joka siellä on, on laitettu asennuspaikkaan H.
Comment
-
Selvät ohjeet tulee mukana, ne saa kyllä myös netistä. Väärin letkuja ei saa ku noloittelemalla. Vähän ahtaaseen paikkaan piti haaroitin/muuntaja panna mutta hyvin on toiminu.
Pumpun kiinnitys kiinnitysrautaan on aika perseestä. Prikkoja piti laittaa väliin että sai pumpun istuun tukevasti.
Comment
-
Se S-muotonen letku on vähä onneton. Öljynsuodattimen jalkaan tulevaa letkua ei kannata painaa ihan perille asti ettei suodattimen letkulähtö "pohjaa" S-letkun mutkaan ja sitä kautta ahdista nesteen kiertämistä. Toivottavasti ymmärsit mitä ajoin takaa :)
Jos haluat nin voin ottaa kuvan mihin laitoin sen haarottimen/muuntajan jos et löydä sille paikkaa. BFB:hen oon siis laittanu kyseisin lämmitinsatsin.
Comment
-
No toki jos viitsit kuvan ottaa niin hieno homma. Onko se S tehty vähän väärään kulmaan vai vaan liian lyhyt? BFB moottoriin tulossa tuokin. Sisähaaralle näytti olevan käyttämättömiä läpivientejä pikaisesti katsottuna.
Pumppu itessään näyttää olevan samalla periaatteella kun esim nuo akvaariopumput mitä oon nuorempana värkänny tietokoneeseen, eli ei tuon hirviästi pitäs kuristaa kiertoa auto käynnissä.Viimeksi muokannut Toppe; 11.1.2013, 21:36.
Comment
-
Kyllä kulmat on ihan oikein mutta letku on vähä turhan lyhyt mutkien jälkeen että sais painettua kunnolla perille suodattimen jalkaan. Huomaat kyllä ku rupiat soveltaan :) Raitisilmasuodattimen vieres on kumitulppa josta saa nätisti vietyä johdon sisälle. Vaatii vähän puukotusta hanskalooran takana olevaan eristeeseen mut kyllä sen sieltä saa tuleen.
Tuo on pelannu täysin eikä mitää ongelmia oo ollu käynnistyvyyden kans. Ja heti rupiaa puhaltaan haaleeta sisälle. Voin huomenna paremmas valos ottaa kuvia. Pumppu/vastus/letkupaketti on sen verran tiiviis nipus ettei siitä varmaan kovin hyvää kuvaa saa mutta kokeilen :)
Comment
-
Voin kyllä suositella kaikille tuo Calixin letkulämppäriä kiertovesipumpulla varustettuna. Lämpiää todella tehokkaasti -24c pakkasellakin ja ei ole käynnistymisen kanssa mitään ongelmia. 10+!
Helppo asentaa, ei tarvitse laskea nesteitä pois kun käyttää letkupuristimia. Eniten tuossa meni aikaa piuhojen vetelyssä kun purki konehuoneesta rompetta pois että saa siistin asennuksen.
Miinuksena tuo 1400w Calixin ohut sisälämppäri on aika onneton tehoiltaan, mutta menettelee. Laitoin asennuksen penkin eteen pystöön niin puhaltaa tuulilasille paremmin kuin asennettuna kiinteästi keskikonsolin kylkeen.
Niin ja kiitos horch:lle vinkeistä :)
Comment
-
Nyt viikon ollut asennettuna Defan letkulämppäri BAM-koneeseen. Huomattava ero veden lämpeämiseen, sillä sisälle alkaa melkein heti puhaltamaan jotain. Ennen sai ajella kilometrin verran, että automaatti antoi jotain puhallusta.
Nyt siis kiinni defan akkulaturi, letkulämppäri ja öljypohjassa säteilijä. Jos sitä vielä laatikkoon laittaisi säteilijän :D
Comment
-
Jaha nostetaas syksyn tullen keskustelua. Mulle tulee tässä loppukuusta 5kw webasto, niin ajattelin asentaa ton defan 10A laturin aamustartin maximoiseksi.
Mutta kuinka ollakkaan 2.0tdi kolmosen keulalla syö melko tehokkaasti tuosta konehuoneesta tilan. Onko porukka asennellu tuonne puskurin sisään webaston lähistölle näitä latureita, vai minne?
Comment
-
No tuohon CCWA:han DEFA:n virallinen asennus on tuo puoliletku, eli tulee lohkolle suoraan menevään metalliputken päähän ihan sellasella muutaman sentin silikoniletkun jatkolla. Mitään ei katkaista A4:ssa. En ole havainnut ongelmia lämpöantureiden kanssa, ainakaan vastaavaa mitä tosiaan 2.6 ABC koneen kanssa oli. Ihan riittää, kun lämmityksen sammuttaa minuutin parin ennen kuin käynnistää. Olen nyt jo muutamana aamuna lämmittänyt ja paljon paremmin jaksaa auto lämmitä myös matkalla.
Comment
-
Mitäpäs arvon raati suosittelee vanhempaan BKN 3.0tdi:hin? Eberin hinta pelästytti pahemman kerran ja 400w paistinpannu tuntuu vähän onnettomalle.
Comment
-
Mitäs ihmettä, mulla on A4:ssa defan lohkolämppäri ja kävin perjantaina ostamassa calixin sisätilalämmittimen. Laitoin lämppärin etupenkin eteen pystyyn ja kun lähdin pe kotiin töistä oli auto lämmin sisältä. Kuitenkaan tänään aamulla sisälämppäri ei ollut mennyt päälle vaikka auto oli johdon päässä, päivällä se toimi mutta nyt taas illalla auto oli kylmä sisältä vaikka lämmitin oli ajastettu. Onko tää mun lämppäri nyt rikki vai?
Comment
Comment