Eli mistä autocheck mittaa nesteen lämpötilan? Kävi vaan tuossa silleen että lämmöt pääs nousemaan aika rajusti kun oli valunu melkein kaikki nesteet pihalle, mutta mitään varotus valoa ei vilkkunut. Kun käsittääkseni tuossa pienessä tamacochi näytössä pitäisi varoitusvalon vilkkua.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autocheck ja lämpötila-anturi
Collapse
X
-
No jos neste katoaa äkisti niin lämpöanturi ei ole siinä vaiheessa enää oikein ajan hermolla. Se saattaa siis pelata ihan ok. Vettä vaan ei anturilla enää ehkä ollut josko se tyhjäksi tuli!
Voit testata paisuntasäiliön anturin toiminnan yleismittarilla ja autocheckin toiminnan oikosulkemalla ko. anturin johdot niin pitäisi piippailu alkaa.
Comment
-
Jatketaanpas vanhaa ketjua. Autona nyt S2 Avant ABY ja jäähdytinnesteen pinta-anturin toiminnasta olisin kiinnostunut.
Tuossa paukahti letku halki ja nesteet valui tielle. Onneksi huomasin, että kabiiniin ei tule enää lämmintä ja höyryä nousi pellin alta.
Autocheck ei tiennyt tapahtumasta mitään. Kokeilin niitä paisuntasäiliössä kiinni olevia johtoja kytkeä yhteen, eikä edelleenkään mitään tajunnut autocheck.
Ruskea piuha menee maihin ja sini-keltainen menee hyttiin sinne ratin alle olevalle liittimelle saakka. Siitä eteenpäin se häviää jonnekin sinne teipattuihin nippuihin, joten en tiedä minne sen pitäisi olla yhteyksissä. Yhteys on siihen ratin alle kunnossa, kun sen mittasin.
Oletan mittarin toimivan siten, että maihin kytkeytyessään sen tulisi hälyttää.
Nyt sitten se tärkeä kysymys.
Minne se sini-keltainen siitä jatkaa matkaa? ECU:lle vai jonnekin muualle?
Comment
-
Katsopas, kun ketjun aloittajakin liittyy joukkoon uudelleen. :)
Missä tämä autocheck purkki on? Ilmeisesti mittaristossa jossain.
Pitänee käyttää mittaristo irti, mikäli tuo ei toimi sitten toisinpäin.
kokeillaan liitin irti, jos se sitten hälyttää. Voihan se anturikin siellä säiliössä tietysti olla mykkä.
Comment
-
No niin, näköjään piti olla auton käynnissä, jotta se hälyttää.
Toimii kuten porkkis alunperin tässä sanoikin. Eli piuhat yhteen niin syttyy sellainen punainen lämpömittarin kuva ja vesi aaltoilee siinä autocheck ruudussa.
Tulevaisuutta ajatellen ajattelin tuon korjata. Voi olla ettei seuraavan letkun poksahdettua ole näin hyvä tuuri ja särkyy sit sen takia jotain kalliimpaa.
Ilmeisesti kannattaisi laittaa vaihtoon toi anturi? Jossain olin vain näkevinäni juttua, että koko säiliö pitää vaihtaa, koska anturia erillisenä ei saa. En nyt vaan sitä haulla löytänyt.
Perhealbumi katosi, niin voisiko joku ystävällinen sielu tämän vahvistaa. Hintakin tietysti kiinnostaisi, jos se samalla siitä näppärästi tulisi.
Kiitos jo etukäteen.
Comment
-
Comment
-
Osaisiko joku sanoa missä sijaitsee jäähdytinnesteen lämpötilamittarin anturi?
Tuossa korjasin imusarjan alapuolelta lähtevää kumista T haara liitintä ja sain jotenkin kummasti lämpötilamittarin mykäksi kun ei viisari heilahdakaan.
Onko se siellä jossain imusarjan alapuolella mihin menee niitä johtoja?
Tainnut vain johto lähteä irti tai huono kosketus?
Comment
-
Siellä imusarjan allahan se, kuvassa isompi liitin mihin menee neljä johtoa.
http://farm3.static.flickr.com/2099/...40315407e6.jpg
Comment
-
Eilen otin liitimen sieltä irti ja ruiskin kontakti sprayta liittimiin ja hankasin liittimiä irti / pois menetelmällä toisiinsa. No hetken se taas pelasi, mutta sitten taas viisari laski omia aikojaan.
Voiko sitä lämpötila anturia testata yleismittarilla josko siinä olisi jotain häikkää vai onko kontakti huono vaan johdon toisessa päässä?
Ja voikohan tämä vaikuttaa ahtojen hitaamman nousun kun anturi ei toimi niinkuin pitäisi? Ainakin omasta mielestäni tuntuu keräävän ahdot nopeampaa alempaa kun mittari pelaa vai onko vaan mutua?
Comment
-
Vaikuttais siltä että ns. multivika anturi on antautunut. Eli just se mitä olet rassannut. Pistä Tepolle mailia tai marmoritiskiltä uusi.
Siinä anturissa on myös ylilämpöhäly boxille joten voi myös laskea paineita. Jätä anturin töpseli irti ja kokeile ajaa pätkä ja katso nouseeko ahdot nyt normaaliksi.
Comment
Comment