Omassa B4 kasikympissä sama homma, piti heräte ja jatkuva kytkeä ristiin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C4:en mankan herätevirralle paikka?
Collapse
X
-
Nuo kiskojen numerot siis noudattavat Boschin autosähköstandardia:
15 = virtalukon täydet virrat asento (eli laturin valot jne mittaristossa, seuraava asento starttaus)
30 = suoraan akulta
50 = virtalukon starttausasento
75x = virtalukon 1-asento (eli ei vielä laturin jne. valoja mittaristossa) + katkeaa startatessa (kuormittavien laitteiden kevennys, saman takana puhallin jne.)
86s (S-contact?) / se Härskin punainen piuha = "avaimet virtalukossa" asento, eli menee päälle kun käyttää 1-asennossa, mutta sammuu vasta kun vedät avaimet kokonaan pois. Suotavin heräte radiollle siis.
75x:ssä ei siis muuta vikaa, kun että katkeaa startatessa. En muistanut tuosta mainita aiemmin. 75a voisi noista kiskon valinnoista olla sama kuin 75x muuten, mutta ei katkea startatessa?Viimeksi muokannut jasso; 12.9.2011, 00:47.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso75x:ssä ei siis muuta vikaa, kun että katkeaa startatessa. En muistanut tuosta mainita aiemmin. 75a voisi noista kiskon valinnoista olla sama kuin 75x muuten, mutta ei katkea startatessa?
Aiemmin 75x "kiskossa kun laittoi virrat päälle ja käynnisti auton niin jos mankan näyttö oli matkalla kääntymässä ylös, näyttö pysähtyi kesken matkan virtojen katkettua ja mankka meni sekaisin ja näytön sai taas itse painaa ylös.
Nyt 75a herätteellä toimii paremmin ja mankasta ei katkea virta käynnistyksen yhteydessä ja toimii perfect!
Eli ainakin multimedia soittimelle ehd. paras heräte mesta on 75a!
Kiitos taas tosi asiantuntevista neuvoista!
Comment
-
86s tai 75a onkin sitten enemmän mielipide. Uusissa autoissa toimii 86s herätteen kaltaisesti. Itse tykkään enemmän, että radio sammuu vasta kun vetää avaimet pois. Ei tarvitse kiinnittää huomiota moottorin sammuttamiseen, jos haluaa kuunnelle biisin loppuun parkissa.
Mutta 86s näissä vanhemmissa hieman vikaherkempi paikka 75a:han nähden.
Comment
-
Aiheeseen liittyvää myös.
Tuo ohut punainen piuha menee muuten mittariston taakse kiinnitettyyn releesee. Tosin siihen tulee jo 2kpl punaista johtoa mutta mittasin että virta tulee siihen juuri tuon s-kontact mallin mukaisesti... Ja onhan tuo nippu paremmin käsillä kuin virtalukon perästä repiä johtoja, juuri sieltä otin viikonloppuna herätteet uudelle soittimelle. Ja toimii ok. Mutta jos tuos systeemis on herkästi jotaki vikaa niin onko kulumaa virtalukos vai olisko kysees tuo mainitsemani rele? Kun tekee sitä että välillä jää soitin tulille vaikka kääntää avaimen 0-asentoo ja välillä sammuu heti?
Comment
-
Sen kuuluu sammua vasta kun avaimen vetää pois. Virtalukon pohja kuluu ja virtalukon pohjaa kääntävä lukkosylinterin tappi kuluu. Se s-contactin kytkevä liike virtalukon pohjassa on luokkaa yksi milli, joten se ei siedä kauheasti sitä kulumaa.
Rele on varmaan valosummeri.
Comment
Comment