Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ44 sähköviat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    typ44 sähköviat

    Kaikkien tuntemat ah niin ihanat typ44 sähköviat riivaavat omistajiaan päivä päivältä pahentuen. Autocheck vinkuu omiaan, sulakkeet rapsuu ja sähkölaitteet ei toimi. Tänään korjasin yhden mittaristovalojen sulakkeen polttavan vian mittariston takaa. Se kävi niin helposti, että päätin korjata muitakin sähkökummituksia.. Sitte se mopo karkas!


    Vaihdekepin sivusta oli kaikkien johtojen eristeet nirhautuneet puhki. Eipä ihme, jos pätkii ja sätkii. Todennäköisesti samaisesta paikasta oli katkennut jo aiemmin korvattu antennijohto.

  • #2
    Tähänkin lötköön on joskus vedetty toinen antennijohto tyylikkäästi pinta-asennuksena X)

    Johto on vielä mallia "linja-auto" ja muutamat ylimääräiset metrit takakontin kaukalossa ei varmasti ainakaan paranna kuuluvuutta. Nyt ainakin tietää mistä alkup. johto on mennyt todennäköisesti poikki :)

    Comment


      #3
      Tämä lienee puolen miljoonan kilometrin sähköuolto?

      Comment


        #4
        Kun tuota kuvaa katsoo, niin ei haittaa, että mulla on tuohon "puolenmillinhuoltoon" vielä hyvin aikaa... =)

        "Nimimerkillä 231tkm"

        Comment


        • #5
          Kuvista päätellen vaikuttaa audin normaalilta pikahuollolta bussipysäkillä lomamatkan aikana... =)

          "Pysäytetään ihan hetkeksi, niin tsekkaan mikä vika tuossa valokatkaisijassa on... käykää vaikka kusella tuolla puskassa, menee vaan pieni hetki."

          Comment


          • #6
            Tsekkaappa samalle se piuhanippu joka kulkee siinä kuskin penkin vasemman etunurkan kohdalla maton alla. Uskomattoman surkeesti on moinen nippu suojattu.

            Comment


              #7
              Me olemme vaativaa väkeä. Typ44:set lähestyvät suurilta osin jo 20 vuoden ikää ja vähintään kolmosella alkavia mittarilukemia. Ja jos sähköt sen 20 vuoden ja puolen tuhannen kilometrin jälkeen hieman ovat kuluneet ja johdot nirhautuneet, on laatu heikkoa ja suunnittelu jätetty puolitiehen.

              Mutta kun johdot on huonosti suojattu niin ne on huonosti suojattu! Tosin omaa lötköäni eivät sähköviat ole suuremmin vaivanneet. Lieköhän osansa sillä, että lisävarustelista sisältää kohdan "kuskin penkinlämmitin". (Joka muuten on rikki :)...)

              Comment


                #8
                Me olemme vaativaa väkeä. Typ44:set lähestyvät suurilta osin jo 20 vuoden ikää ja vähintään kolmosella alkavia mittarilukemia. Ja jos sähköt sen 20 vuoden ja puolen tuhannen kilometrin jälkeen hieman ovat kuluneet ja johdot nirhautuneet, on laatu heikkoa ja suunnittelu jätetty puolitiehen.
                Vertailun vuoksi: Tuossa pihassa on Audin vieressä 20-vuotias, aikanaan Uudessakaupungissa kasattu suomenruotsalainen. Miljoonamittarin lukema alkaa kuutosella. Sähkövikoja ei ole vaikka esim. mittaristot on tehnyt VDO ja katkaisijat SWF. Jopa Saabin markkinoille tuomat penkinlämmittimet toimivat molemmissa penkeissä.

                Comment


                  #9
                  Tuuria, tuuria ;)

                  Comment


                  • #10
                    Ehkäpä poikkeus vahvistaa säännön. Ainoa sähkövika, mikä mun lötkössä on ollut on takalasilämmityskytkimen laukeaminen. Muita vikoja on sensijaan yllinkyllin...

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja jasso
                      Tuuria, tuuria ;)
                      Tai sitten pohjoisen euroopan arktiset talvet huomioonottavaa suunnittelua. Eivät myöskään aiemman 15 vuotiaan ja 400 000 ajetun Saab 9000:n sähköt temppuilleet kahden vuoden aikana. Pellit vaan yhtyivät happeen niiden sähkölaitteiden ympäriltä...
                      Tuo satku-Audi on nyt samanikäinen: Sinkitty kori on ehjä mutta ne sähköt... :-(
                      Onneksi ei tarvitse käyttää pajalla niiden takia, mutta taitaa kyllä saksan rauta vaihtua takaisin ruotsalaiseen teräkseen kunhan tuosta nykyisestä aika joskus jättää.

                      Comment

                      Working...
                      X