Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4: s4 mittaristo 100 audiin, mittaristo ongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4: s4 mittaristo 100 audiin, mittaristo ongelmat

    Eli tuli siirrettyä tuo ässän mittaristo satkuun ja heti tietenkin alkoi ilmestyä näitä henkimaailman sähkö? ongelmia. Haulla en törmännyt vastaaviin ongelmiin eli tässä olis pari;

    -kello pyörii iteksiin ku noiduttu,minuutti viisari liikkuu ku ois sekunti viisari, silloin ku ei oo virrat päällä,saati avain virtalukossa. Tämä jatkuu siihen asti ku auton käynnistää

    -Herjaa öljy kannua koko aika, eli siis öljyt muka loppu vaikka alle 400km sitten vaihdettu ö+ös. Juu ja on tarkastettu öljyä on ja ei vuoda

    -Brems light vai "mikä sen nyt oli". Vilkkuu koko aika, ei häviä vaikka jarrua painaa.

    -ns "ajotietokone"? ilmoittaa joko bensaa L eli siis vähän tai sitten ku käy tankilla nii 0,2 ilmestyy ruutuun? Mitähän tämä meinaa?

    #2
    Onko 100:ssa autocheck ja ajotietokone?

    Comment


    • #3
      Nytpä heitit pahan näin tähän aamuun. Autocheckiä ei ole eli siis se "iso" ruutu missä vilkkuu mitä milloinkin nyt. Ja eipä taija edes olla koko ajotietokonetta.

      Comment


      • #4
        No jos näitä featureita ei ole satkussa, niin tuskin niitä saa toimimaan uudessa mittaristossakaan ilman suurempaa jumppaa. Helpointa lie heittää ne näytöt kokonaan pimeiksi, mutta jääkö sitten varoitusvaloja käyttöön ollenkaan?

        Comment


        • #5
          Ilmeisesti A4 B5 ja A6 C5 mittaristot kuitenkin samanlaiset, niin tämä pitäisi auttaa:
          http://dl.dropbox.com/u/1978345/misc...B5_cluster.pdf

          Elikkäs, pinni 15 vihreästä liittimestä: 15 - Oil level/oil temperature
          Tuohon tarviis johdotuksen öljyntasoanturilta.

          Onko sulla takana kolme samankokoista liitintä vai onko keskellä semmonen 20-pin pienempi liitin?
          Tuo bremslicht ongelma saadaan myös pois maadoittamalla oikeat pinnit.

          Comment


          • #6
            Taidan jättää ihan pimeeksi vaan nuo herjaavat diskovalot. Tai jos huomenna tulee se ukkos myräkkä nii vois istuu keittiön pöydän ääressä ja yhdistää satkun ja ässän mittaristo yhdeksi toimivaksi kokonaisuudeksi. Palapeli projekti siis...

            Comment


            • #7
              Samanlainen projekti menossa. Eli s4 mittaristo -> V6 sataseen.

              Miten saisi kohtuudella tuon mittariston piippailun pois? Eli ei tarvitsisi pitää minkäänlaista ääntä. Nyt piippailee jatkuvasti, kun tuota ajotietokonetta ei ole. Mistä löytyy tuo summeri ja voiko sen vaikkapa juottaa pois kokonaan?

              Entäs kun itsellä ei ainakaan kierroslukumittari pidä enää paikkaansa. S4 mittaristolla näyttää suurempaa lukua, kuin satkun omalla. Ei kait Monicallakaan suoraan oikein näyttänyt?

              Comment


              • #8
                Mulla kiekkamittari näyttää aika huimia lukemia. Esim kickdownilla nii menee melkein ympäri. Kello sentaa rupes itestään toimii. En ole vielä kerenny perehtyä noihin mittareiden yhdistämiseen mutta voin laittaa jeesiä tänne ku saan omani toimimaan.

                Comment


                  #9
                  Kierroslukumittari menee hassuksi kun viispyttysen kello saa kuutosen signaaleja

                  Comment


                  • #10
                    itse tuli tehtyä sama swappi... lopputulos kylläkin onnistuneempi. Kaikki muu toimi suoraan paitsi kierrosluku mittari ja ajotietokoneen kulutusnäytöt.

                    Kytkitkö lisämittareihin tulevan virtajohdon? sekä oliko se pieni liuskajohdin (mittariston ja lisämittariston välissä) varmasti kiinni?

                    Itsellä kello ja lisämittarit toimii ihan ok. huomasin vaan kun jompikumpi noista em piuhoista on irti niin lisämittaristo alkaa elää omaa elämää.

                    -->tai sitten sinulla on jumiittunut vain se kierroslukumittarissa oleva kellon
                    säädin jumiin ylä asentoon, sillä laitetaan kello aikaan :)

                    Kierroslukumittari.... itellä vielä hieman vaiheessa mutta toimii suht tyydyttävästi...

                    Alkuun se näytti liki puoltoista kertaisena. Eli purin mittaristot ja otin tuosta omasta mittaristosta "emolevyn" johon mittarit tulee kiinni, siihen sitten S:n
                    mittarit, ajotietokone/autocheck moduuli sekä S:n lisämuduuli (se irrallinen takakansi jossa ajotietokoneen/autocheckin aivot) S:n mittarit siihen kiinni.
                    Koska kierroslukumittarin ohjauselektroniikka on piirilevyllä, olis voinu muuttaa moottorille sopivaksin jos olis jaksanut alkaa selvittää kytkentää.

                    Kumminkin... S:n kierroluku mittari ei sitten näyttänyt ihan oikein-->liian vähän, rajoitin tulee vastaan 6000rpm todellisuudessa 6700rpm

                    Vaihdoin V6 mittarin, ei sekään näytä ihan oikein.

                    Mittaripohjissa eri jaoitus, sekä myöskin mittarin moottorit hieman erillaiset.
                    Vaikuttaisi että V6 elektroniikka ja S4:n mittaripohja niin lopputulos olisi ehkä oikea. Pitää tarkistaa vielä Vagcomin kanssa tuo kierroslukumittari.

                    Ajotietokoneen Kulutusnäytön saa toimimaan V6 moottorissa kun ottaa eculta pinnistä B11 singaalin ajotiekoneen Sini/musta johdolle.
                    B liitin -->Punainen ecussa kiinni oleva.pinni 11=Sini/mustasta johdosta hyppy johto mittaristolle. Ajotietokoneen pitäisi toimia vaikka autocheck ei toimisi. ja jos joku haluaa tietää niin pinni 11 sijaitsee oikeassa alakulmassa edestä liitintä katsottuna.

                    Oma Auto on 2,8 V6 quattro -91 Autochekillä varustettuna alunperin.

                    Comment


                    • #11
                      Näköjään unohdin silloin aikoinaan tänne päivitellä mittariston kohtaloa....

                      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...3&postcount=75

                      Comment


                        #12
                        Eikö näistä löydy ihan suoraan nurkasta pieni namiskuukkeli, josta voi asettaa moottorityypin? Liukuvipu, jossa jotain 5-6 asentoa.

                        Comment


                        • #13
                          Ei pidä liian helpolla päästä. Muistaakseni joku vipu siellä taisi olla mutta empä tullut kokeilleeni mikä siitä tapahtuu. Pitäähän se "pientä" askartelua jaksaa tehdä ;)

                          Comment


                          • #14
                            kyseinen vipu vaikuttaa autocheckin kieleen. englanti, saksa, elekieli, sama sitten dieselillekkin.

                            Comment

                            Working...
                            X