Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ulkolämpötilamittarin sekoilut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ulkolämpötilamittarin sekoilut

    Onnistuin käräyttämään tuossa muutama päivä sitten TT:stä sulakeen (n.5) joka on kaiketikin vain mukavuus laitteiden sulake (ilmastointi, tupakansytytin, lämöpitilamittari, jne). No ei muuta kuin uutta sulaketta tilalle...

    Nyt kuitenkin ulkolämpötilamittari on alkanut aina auton käynistäessä aluksi näyttämään -40 C josta sitten lähtee nousemaan pikkuhiljaa mutta jäänyt tähän menessä aina pyörimään tuon -40 ja -31 asteen välille.

    Vag-comia ei itteltä löydy mutta tuosta ilmastoinnin "salanäytöstä" sen verran kattelin että antureitten arvot on kyllä näyttäsivät iha järkeviltä.

    ideoita mistä mahtais kiikastaa?

    #2
    Kyllä se on jompikumpi anturi tai molemmat rikki. Anturin oikoseen räpsäyttäminen ehkä sulakkeenkin syönyt? Epätodennäköistä, mutta sopisi kuvaan.

    Comment


      #3
      Käytä akkua irti hetki, joskus boottaus auttaa tuohon vaivaan, olettaen ettei anturi tai johdotus ole rikki.

      Comment


      • #4
        Nonii nyt on käytetty akkua irti (n.2h), eikä kummempia muutoksia tapahtunut.
        Tosin nyt akun irrotuksen jälkeen, muutaman kerran heti käynnistyksen jälkeen, näyttänyt todennäköisesti ainakin suht lähelle oikeaa ulkolämpötilaa, n. +15-22 asteen väliltä. Josta sitten lähtenyt kuitenkin 0,5 astetta kerrallaan noin muutaman sekunnin välein laskemaan päätyen sinne -30 ja -40 välille.

        Ei kai se muu auta, kuin lähteä kaivelemaan nuo anturit irti autosta ja mittailla josko sieltä jotain järkevän olosia lukemia sais.
        Jos en iha väärin oo ymmärtänyt, niin toisen pitäisi olla raitisilmasuodattimen boksissa ja toinen jossain etupuskurin lähettyvillä?

        Tuon vitos sulakkeen käyrättelijäksikin paljastui takalasinlämmitin, joka jostain syystä lyö oikosulkuun, kun koittaa kytkeä päälle. Täytyypä käydä tuossa jokupäivä nuo liitokset ja johdot läpi josko vaikka olisi ihan vain päässyt hapettumaan jostain kohtaan.

        Comment


        • #5
          Vikakoodienlukijalla voi anturin arvoja vähän seurata, niin tietää mistäpäin lähteä etsimään vikaa.

          Comment


          • #6
            Jahas, ihmeiden aika ei oo näköjään vielä ohi. Tuossa keskiviikkon, kun autoa starttailin, niin rupesi ihan asiallisia lukemia näyttämään ja ihan hyvin nyt on pelannut tähän saakka. Melko jännä kyllä, että itsekseen "korjautuu". Oisko sitten ollut jossain softapuolella häikkää oikosuluntakia, joka sitten nyt nollaantui/palautui normaaliksi... Tiedähäntä.

            Vielä pitäisi tuo takalasinlämmitin korjailla. Sattuiskos jollakulla olla tietämystä, kuinka se takalasin sisäpuolella oleva lasin "kehys" lähtee irti, että pääsis johtoja ja vastuksia kopeloimaan? En löytänyt mitään ruuveja tai klipsejä, jotka olis ilman suurempaa väkivaltaa lähtenyt irti.

            Comment

            Working...
            X