Olisikohan mitään muuta tarjolla kuin merkkihuoltokeikka ja mitähän sielläkään voisi olla odotettavissa? Pari kurjaa ja kiduttavaa sähkövikaa pitäisi selvittää:
1) AUTO PURKAA AKKUNSA
Auton jatkuva virrankulutus on 50 mA eli reilut puoli wattia. Tähän ei vaikuta oikein mikään. Virta ei mene yhdenkään sulakkeen kautta. Virta ei mene myöskään laturin tai radion kautta (on tutkittu). Mikään valo sisällä tai tavaratilassa ei pala. Akkua kytkettäessä akun kenkä aivan lyö kipinää, kun se on ollut irti pari sekkuntia, eli jokin kondensaattori jossakin silloin ottaa latausta vastaan. Akku tyhjenee parissa viikossa kokonaan ellei autolla ajeta ja ylipäätänsä tuhoutuu vuosittain vaihtokuntoon.
2) AJONESTO SAMMUTTAA MOOTTORIN 2 SEKUNTIA KÄYNNISTYKSESTÄ
Keltainen "auton ja avaimen kuvan" merkkivalo kiekkamittarissa jää usein vilkkumaan ja se on merkki, että ei aio lähteä käyntiin - juuri nyt. Joskus voi mennä viikko, että toimii moitteetta, joskus saa räplätä avainta virtalukkoon kymmenenkin kertaa, että "tunnistaa" avaimen ja suostuu yhteistoimintaan. Kaikki kolme tarjolla olevaa avainta toimivat tai eivät toimi samalla tavalla. Syy ei siis kai ole avaimissa.
Muita pienempiä ongelmia, joita tapasin kovalla pakkasella talvella oli, että ikkunoita voi aueta ajonaikana itsestään ajettaessa töyssyyn tai pysäköitäessä, kun sulkee ovea tai lukitsee autoa. En tiedä voisivatko olla yhteydessä yllämainittuihin ongelmiin.
Auto on A4 -97, 1.8 bensa. Autossa on keskuslukitus (ei kauko-ohjattava) ja sähköiset etulasit. Muuten kova peli ja siisti kuin mikä. Mittarissakin vasta 260 000. Kun muut korjaukset on tähän asti onnistuneet omassa tallissa, yrittäisin vähän päivittää Audi tietämystä.
1) AUTO PURKAA AKKUNSA
Auton jatkuva virrankulutus on 50 mA eli reilut puoli wattia. Tähän ei vaikuta oikein mikään. Virta ei mene yhdenkään sulakkeen kautta. Virta ei mene myöskään laturin tai radion kautta (on tutkittu). Mikään valo sisällä tai tavaratilassa ei pala. Akkua kytkettäessä akun kenkä aivan lyö kipinää, kun se on ollut irti pari sekkuntia, eli jokin kondensaattori jossakin silloin ottaa latausta vastaan. Akku tyhjenee parissa viikossa kokonaan ellei autolla ajeta ja ylipäätänsä tuhoutuu vuosittain vaihtokuntoon.
2) AJONESTO SAMMUTTAA MOOTTORIN 2 SEKUNTIA KÄYNNISTYKSESTÄ
Keltainen "auton ja avaimen kuvan" merkkivalo kiekkamittarissa jää usein vilkkumaan ja se on merkki, että ei aio lähteä käyntiin - juuri nyt. Joskus voi mennä viikko, että toimii moitteetta, joskus saa räplätä avainta virtalukkoon kymmenenkin kertaa, että "tunnistaa" avaimen ja suostuu yhteistoimintaan. Kaikki kolme tarjolla olevaa avainta toimivat tai eivät toimi samalla tavalla. Syy ei siis kai ole avaimissa.
Muita pienempiä ongelmia, joita tapasin kovalla pakkasella talvella oli, että ikkunoita voi aueta ajonaikana itsestään ajettaessa töyssyyn tai pysäköitäessä, kun sulkee ovea tai lukitsee autoa. En tiedä voisivatko olla yhteydessä yllämainittuihin ongelmiin.
Auto on A4 -97, 1.8 bensa. Autossa on keskuslukitus (ei kauko-ohjattava) ja sähköiset etulasit. Muuten kova peli ja siisti kuin mikä. Mittarissakin vasta 260 000. Kun muut korjaukset on tähän asti onnistuneet omassa tallissa, yrittäisin vähän päivittää Audi tietämystä.
Comment