Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takaluukun räminä poppivehkeiden kanssa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Takaluukun räminä poppivehkeiden kanssa

Tytär poikakaverinsa kanssa asenteli A4 B5 sedaniin julmetun subbarin ja nyt takaluukku (tavaratilan kansi) rämisee basson tahdissa. Nuoret löysivät jo netistä ihan sairaan kalliita vaimennusmattoja (200 eur/neliö) ja muuta vastaavaa.

Itselleni nuo jutut ovat ihan outoja ja toisaalta rahoittajana en haluaisi lähteä noihin hinnakkaisiin vaimennusmatto-kokeiluihin.

Kysyisinkin nyt neuvoa, miten tuota räminää voi ehkäistä tai pienentää ??

Siihen ei auta muu kuin ne vaimenusmattot. itse voin suositella silentcoat
    http://hifitalo.fi/verkkokauppa/tuotetiedot.php?p=2714
    Tolla olen itse vaimentanut tonn b5 farkkun.

Comment

Mikä tahansa autotarvikeliikkeestä saatava bitumimatto ajaa saman asian, mutta halvinta on olla soittamatta reteoita ihan niin julmetun kovalla, että vaikkukin lähtee korvista. Hifimiesten mielestä vain ne kalleimmat tuotteet on riittävän hyviä ihan mihin tahansa ongelmaan, ja onhan se kyllä toisaalta aivan loistavaa bisnestä :)

Comment

Niin, hiljaa ja hiljaa - arvaa vaan. Tossa "niko":n linkissä on jo vähän kohtuullisemmat hinnat.

Eli liimataanko noita mattopaloja esim. tässä tapauksessa kanteen sisäpuolelle (verhoilun alle peltiin) vai miten olisi paras toimia ? Mikä vaikutus on, jos tuota mattoa laittaa tavaratilan lattialle ?

Comment

Vaimennusmattoa sinne takaluukun sisälle verhoilujen alle kiinni peltiin, tavaratilan lattiaan verhoilujen alle peltiin ja jos ylimääräistä jää, niin niiden verhoilumuovien sisäpuolellekin sitä voi laittaa. Pyöräkotelotkin on hyvä vaimentaa - vähenee rengasmelukin samalla.

Comment

Tässäpä esimerkki miten itse laitoin bitumia. Ei välttämättä tarvitse ihan noin paljoa, mutta laitoinpahan nyt :)

Täältä lisää asennuskuvia, loppupuolelta sivua: http://valitalo.org/audi_s4_widebody.htm
            Attached Files

Comment

Okkim onki just sillen tehnyt kuin itekin olen tehnyt. tolla hiljenee tosi paljon rengasmellu ja muutkin äänet.

Comment

Aijai, huippunopeus putoaa, kun tulee noin paljon lisää painoa ;=)).

Comment

...Mojovat ääniaallot puolestaan vähentänevät ilmanvastusta ;=)).

Comment

Eihän se vaan ole kilpi mikä siellä räminää tekee? Ei siinä, vaimennus on kyllä hyvä juttu muutenkin, mutta rekkarikilvet tuntuu olevan monesti herkkiä tekemään pärinää.

Comment

Amistuning 101. Jos ei kilpi muuten rämise niin ruuveja pari kierrosta auki.

Comment

Working...
                      X