Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 (-05) soittimen vaihto- virrat hukassa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A3 (-05) soittimen vaihto- virrat hukassa

Tulipa hankittua "talvipulkaksi" A3 (3.2Q manuaali) ja ensimmäisenä tietty poppikoneen päivitykseen.

Vanha soitin mallia "teini", pysyy päällä vaikka virtalukossa ei ole avainta

Uusi soitin mallia Pioneer DEH 2300UB. Kun johtosarjan kytkee kiinni, uuteen soittimeen ei tule virtaa, vanha soitin toimii kyllä. Liittimet täysin samanlaiset.

Ainoa ero uuden ja vanhan välillä on antennijohdossa (vahvistimessa?) josta lähtee sininen johto kiinni itse virtaliittimiin, vanhassa soittimessa. Tuo mötikkä ei käy uuteen soittimeen ilman sovitinta ja ymmärtääkseni tuo pitää saada joka tapauksessa sovitettua kiinni.

Antennijohdolla ei kai kuitenkaan pitäisi olla mitään tekemistä itse soittimen virransaantiin? Vanhasta soittimesta kun tuon johdon irrottaa, radion signaali heikkenee mutta kuuluu kyllä...

Kuten voidaan huomata, oma osaaminen tässä asiassa on varsin rajallista, joten olen kyllä valmistautunut viemään auton jonnekin missä ongelma ratkeaa, kun vain tietäisi minne?

Onko uudessa soittimessa soittimen ja ISO liittimen välissä olevat punaiset ja keltaisen virtajohdot kytketty ristiin? Jos on niin hyvä, jos ei niin kannattaa laittaa noin jotta kanavat pysyvät muistissa sitten jatkossa. Tuo soittimen käynnistymisongelma voi johtua siitä ettei soitin saa maata muusta kuin antennijohdosta.

Comment

Kiitos vinkistä. Tutkin tuota tarkemmin ja johtosarjassa punainen on kiinni punaisessa, mutta samaan nippuun on laitettu myös keltainen. Tällä kytkennällä alkoi mökä raikamaan. Olisiko tuo sitten tuon jatkuvan virransyötön takana? Punainen ja keltainen ristiinkytkettynä ei toiminut..

Comment

Jatkuvassa virrassa tuo näyttääpi olevan. Jos ei toimi ilman tuota niputusta niin sitten virtalukolta tulevassa keltaisessa johdossa on joku katkos jossakin välissä. Kyllä soitinta voi noinkin käyttää, kun muistaa vaan aina sammuttaa sen autosta lähtiessään.

Comment

Working...
        X