Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorihäiriövalo / viritys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Moottorihäiriövalo / viritys

    Onko kellään kokemuksia moottorihäiriö -valon syttymisestä?
    VAG -huollossa tulee vikailmoituksena: "Katalysaattorijärjestelmän vaikutus liian pieni". Auto on -02 1,8T A4, jossa Digital Sportin lastu, down pipe & kisakatti, Remuksen cat backki ja vapaavirtaussuodatin. VAG huolto epäilee vian johtuvan kisakatista, joka ei aina lämpiäisi tarpeeksi. Tällöin jälkimmäinen lambda antaisi päästöistä vikailmoituksen. Päästöt kuitenkin ok, sillä auto juuri katsastettu. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Miten vika on mahdollisesti korjaantunut? Olisi mukavaa saada se valo pysymään sammuksissa, sillä jatkuvasti palaessaan ei saa tietoa mahdollisesta ilmenevästä "oikeasta" viasta. Onko Tampereen lähialueilla korjaamoa, joka olisi perillä näistä asioista? Turusta ja Jyväskylästä löytynee ainakin pätevät firmat!? Tekisi mieli käyttää auto jossain asiantuntevassa pajassa tarkastettavana, sillä auto on mulle uusi ( n.1 kk) ja olisi mukava saada varmuus, että säädöt on kunnossa.

    #2
    Ymmärtääkseni tuon ikäluokan autoissa on kaksi (tai useampi) lambda mittaamassa pakokaasuja ennen ja jälkeen katalysaattorin. Mikäli antureiden mittaustuloksen erotus on liian pieni, todetaan katalysaattori heikkokuntoiseksi.

    a) kisakatti
    b) lambda sökö

    Comment


      #3
      A:ta veikattu kanssa. Tosin kannattaa nyt ekaksi katsoa se lamdan toiminta nyt kuitenkin. Eivätköhän he siellä merkkihuollossa sentään osaa testerillä katsoa miten sen arvot liikkuu.
      [edit] Kysäseppäs näkevätkö sen vian olosuhdetiedot, saattaisi sekin tieto olla hyödyllinen, jos kerta epäilevät kissan lämpiävän liian hitaasti.

      Comment


        #4
        Joo, kyllä ne lambdat tarkistettiin ja huollon mukaan ne olis kunnossa. Pitäiskö se kisakatti riisua pois ennenkuin sen valon saa pysymään alhaalla? Luulisi, että sitä hälytysrajaa tai jotain muuta vastaavaa arvoa voisi ohjelmallisesti muuttaa? Miten on?

        Comment


          #5
          Kyselepä kattien myyjältä vähän lisätietoa että kuinka tiheä se on. Tavataan ilmaista yksikössä CPSI eli cells per square inch. Sataset ovat tavallisesti katukäyttöön liian väljät eli 200 vähintään olisi tarve, että leimasta edes pääsee läpi. Josko on satanen kissa niin en kummastele.

          Comment


            #6
            Hälytysrajaa on aika turha alkaa siirtämään, jos ei me pakokaasutestistä läpi.

            Comment


              #7
              katti ok

              Katti on ok. Pro-Mo:lla saattaa olla apuja asiaan lomien jälkeen... Vien auton sinne elokuussa huoltoon.

              Comment


              • #8
                ^Selviskö mitään? Itsellä ei pala häiriövalo,mutta saman vikakoodin sain kun kävin kattoos vikamuistin samalku lämpötila -anturin vika todettiin.Palaako se valo koko ajan?katsastuksessakin?Itsellä kans lastu mutta ei sportkattia ja 2.lambda vaihdettiin keväällä.Ja kats. olis päällä pikkuhiljaa.Moittivatko mitään katista tai lastusta?

                Comment

                Working...
                X