Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Takakontin oikeasta laidasta pitäis löytyä nappi josta aukeaa tankinluukku, itse en sitä tosin löytänyt.
Profiilin B4:ssa oli sama ongelma jokin aika sitten, kävin keskuslukituksen kaikki liittimet läpi sähkökontakti aineella ja sen jälkeen alkoi toimia ihan OK keskuslukitus. Keskuslukituksen alipainepumppu löytyy takakontista oikeasta laidasta.
Eipä löytynyt ei , Onko muuten takalasinpyyhkimellä joku oma nesteboxinsa myös siellä? vai mikä se nestesäiliö on? Olisiko jollain kuvaa tuosta kyseisestä koukusta niin tietää millaista etsii
Itse tutustuin typ89 keskuslukitukseen kevyehkösti viime viikolla kun asensin kaukohjauksen siihen jatkeeksi. Kokeilen olla avuksi vaikka en edes tiedä onko tuossa B4 samanlainen systeemi.
Kuskin oveen meni keskuslukolle 3 johtoa joista yksi oli +12V, yksi maa ja kolmas oli signaali pumpulle. Olikohan niin päin että kun tuohon signaali johtoon syötti +12V niin ovet aukesi ja kun antoi maita niin ovet sulkeutui.
Eli jos vika olisi kosketushärö lukopesissä (tässä tapauksessa kummassakin yhtä aikaa?) niin sen voisi ohittaa väliaikaisesti syöttämällä virtaa suoraan tuohon signaalijohtoon.
Ettei olisi sulakerasia jotenkin oikosulussa kun on satanut ja se on siellä vesikaukalossa?! Kokeile vaihtaa uus sulake vaikka ei olis palanu. Samalla kato onko rasiassa kosteutta.
Mulla kuului surinaääni sieltä pelkääjän puolelta lukittaessa, ja se kertoi painevuodosta pumpulta lähtevistä letkuista - se keskuslukituksen pumppu siellä tod.näk. huutaa moottorinsa aikakatkaisuun asti.
Itselläni tuo profiilin kupee tällä hetkellä. Joutu purkamaan aika atomeiksi sitä pelkurinpuolta että pääsi edes käsiksi itse pumppuun, mutta homma hoitui melkeinpä pelkästään ristipääruuvarin kanssa ja muoviklipsuja nätisti irroitellen (ei o owners manualia, ni en tiä miten se olis pitänyt ottaa irti, oli vaan perhealbumin räjäytyskuvat jeesinä) :)
Jos vuoto ei ole heti niissä pumpulta lähtevissä letkuissa, se voi olla myös siinä alipaineventtiilin aka operating valve (4A0 862 153 A) kumilärpättimessä - ja tuosta löytyy forumhaulla kuvia myöden mikä se on ja millä sitä on yritetty tilkitä vuodoilta - ja jos ei vieläkään natsaa, niin sit joudut ettimään vuotokohtaa (yleensä) oville menevistä tuubeista.
Itselläni meni hermo ja vedin kaikki letkut uusiksi, ja varoiksi asensin uuden pumpun kun vanha oli antautumassa (kiitos foorumilta löytyneelle toimittajalle) - 5mm ja 6,5mm letkua meni metritavarana, mutta lopputuloksena oli soiva peli.
Tosin koska tuo älähti vasta rankkasateen jälkeen, kävisin myös noi yllämainitut sähkökytkennät läpi.
Viimeksi muokannut jabis; 23.8.2011, 07:44.
Perustelu: propsit niille ketkä ansaitsee :>
Ite otin sen penkin lukituksen irti, koska se piti mm. takapenkin ja loosterin muoviverhoilua, ja pelkääjän takapenkkiläisen turvavyötä kiinni - ja ilman sen irrottamista ei ollu toivoa päästä pumpun kiinnikkeisiin käsiksi :)
Comment