Eli profiilin kulkine c4 avant.Kaukosäädin lakkasi toimimasta kaukosäätimen valo palaa normaalisti, mutta mitään ei tapahdu. Ovet menee kyllä avaimella lukkoon kuskin ovesta, kun takaluukkua yrittää avata menee kaikki ovet luukkua myöten lukkoon. Onko vika mahdollisesti takaluukun johdoituksessa ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C4 keskulukko sekosi
Collapse
X
-
Takaluukun johtosarjassa hyvin todennäköisesti vikaa. Mutta ei se tuota kaukosäätimen toimimattomuutta selitä. Onko paristo ok?
-
Takaluukun kaikki johdot uusittu liitokset tinaamalla noin 30cm matkalta(Useita johtoja murtunut sisukset näkyvissä, jokunen mennyt poikkikin). Nyt johtosarja kunnossa, mutta keskuslukituksen kaukosäätö ei toimi vieläkään. Muutoin avaimella toimii normaalisti, mistä etsimään vikaa. Paristot vaihdettu kahteen kertaan uusiin. Sulakkeet tutkittu ja todettu ehjiksi, keskuslukon pumpun toiminnot avaimella ovesta lukkoon, auki ja avainta pitämällä kiinni asennossa avoimet ikkuknat sulkeutuvat-> toimii kuten kaukosäätimestä aiemmin.
Comment
-
Puolikas audista purettuna ja todettu että, keskuslukituksen kaukosäädön yksikkö porsinut. Sisällä kosteutta ja hapettumia runsaasti:( . Puhdistus ja juotosten uudelleen tinaus ei auttanut asiaan. Samalla tuli tutkittua takaluukun johdotuksen yhteydessä rekisterivalojen kunto-> surkeat umpi ruosteessä ja aivan haperona, sumuvaloa en saanut toimimaan johdot kunnossa ainakin takaosastossa olevaan lokeron liittimiin. Virtaa ei sumuvalon liittimeen tule ! Olisiko takasumarin katkaisija rikki jotenkin ? Sulakkeet kaikki mitä autosta löytänyt ovat ehjiä.Kuitenkin kun takasumari on kytketty päälle niin etusumuvalot syttyvat kuten pitääkin, vai pitääkö näin toimineet kuitenkin aiemmin.
Comment
-
Auto tosiaan tuontiauto. Autossa on adapteri mutta ei vaikutusta sillä onko kiinni vai ei.Aiemmin mielestäni toiminut adapterinkin kanssa. Täytynee seuraavaksi käydä koukun johdotukset läpi. Muuten kyllä peräkärryn valot toimivat oikein, jopa kojelaudassa oleva vilkku huomaa kun kärry on kiinni, silloin palaa vilkkua käytettäessä toinenkin vilkun symboli. Tätä ei tee silloin kun kärry ei ole kytketty, mutta adapteri on kiinni.
Comment
-
Perinteisesti takaluukun johtosarja, ainakin vasemman puoleinen, huonossa hapessa ja tarkoitus olisi tuolta kohtaa korvata kaapelit jollain paremmilla johdoilla. Minkälaista johtoa olette käyttäneet? Itse ajattelin laittaa teflon pintaista kaapelia (0.5m2 ja 1.0m2), pinnan pitäisi olla kestävää, on tosin aika jäykähköä. Mikähän olisi paras vaihtoehto?
En vielä ehtinyt purkaa oikeanpuoleista näkyville, meneekö sillä puolen paljonkin kaapelia? Vasurissa näköjään 12 piuhaa. Olisiko kenelläkään kytkentäkuvaa tai itse selvittänyt mikä mikäkin piuha on?
http://kuvablogi.com/nayta/3401430/
http://kuvablogi.com/nayta/3401431/Viimeksi muokannut Rusty; 16.1.2012, 21:26.
Comment
-
Ite korjasin ihan tavallisella 1,5m2 ja 2,5m2 monisäikeisellä kuparijohtimella. Jatkokset kolvaten ja kutistesukka päälle. Oikealla puolella ei muistaakseni mene muutakuin alipaineletku ja oliskohan ollu maadoitus takalasin lämppärille. Kytkentäkuvia ei mielestäni tarvi kun otat vaan vanhasta piuhasta pätkän pois ja kolvaat uutta tilalle sukan kera. Jatkokset siihen nippuun kannattaa tehdä limittäin ettei kaikki jatkot tule samalle kohtaa jolloin johto nippu voi olla vi%&#mainen tunkea takaisin paikoilleen.
Comment
-
Ajattelin korjata johtosarjan siten tuohon läpiviennin kohdalle tulee kokonaan uutta kaapelia ja liitynnät tulee selkeästi mahdollisimman vedottomiin paikkoihin. Käytän mahdollisesti joitain liittimiä jos löydän hyviä, työmaalla pyörii aika monenlaista liitintä. Pitää tuo teflon kaapelinkin speksit lukea taikka heittää sääkaappiin 40asteen pakkaseen ja kattoa kuinka rapsakkaa siitä tulee.
"Kytkentäkuvia" tai lähinnä jonkinlaista määrittelyä kaipailin ihan vain mielenkiinnon vuoksi, mutta taidanpa mittailla itse nuo läpi jos vain ehdin.
Comment
-
Korin puolella liitin on vasemmassa takaposkessa, lämmittimen akun etupuolella sellaisen pellin takapuolella heti lokasuojan takana.
Tuonne konttiin tulee muuten ihan turhaan kaksi johdinta (noin niinkuin periaatteessa); lisäjarruvalolle sekä tavan jarruvaloille tulee molemmille omat johtimet sekä jarru- ja sumuvalolle tulee oma erillinen maadoitus vaikka takaoveen tulee jo yksi paksu maadoitus johto samassa nipussa. Voi tosin liittyä (autocheckin) vikadiagnostiikkankin jos vaikka virranmittaus paluupuolelta...
Comment
Comment