Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Diagnostiikka antaa virhekoodin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Diagnostiikka antaa virhekoodin

    Ilmastoinnin diagnostiikka antaa vikakoodin 29.4 (Belt slip detection "hard", sporadic). Osaisiko joku täsmentää mitä pitäisi tehdä tai mikä siellä on rikki, että ko. ilmoitus häviää?

    Nyt kun on kesän kuumat niin sillon tietysti ilmastointikin alkaa temppuilla :)

  • #2
    Eli hihnahan siellä luistaa. Mutta käytännössä kuitenkin magneettikytkin risa,tai se vihreä johto mikä johtaa kytkimeen,on jostain kohtaa poikki.mittaa tuleeko piuhaan jännite kun kytket ilmastoinnin päälle(ei tosin pysy kun sen aikaa,että hiutale on ruudussa).Tai toinen vaihtoehto,että kierros anturi on rikki,tai johto poikki.Löytyy muistaakseni kompuran alta.
    Tai jos käy paskempi säkä,niin hihna tosiaan luistaa :)

    PS:jos napa lähtee pyörimään,on kierros anturi vaihdon tarpeessa.

    EDIT:Vikakoodi jää näkymään,vaikka vika olisi korjattu.Mutta häviää kun virtoja on käytetty pois parikymmentä kertaa.

    Comment


      #3
      Moniurahihna luistaa hetkittäin. Kuuluuko esim startatessa tai hieman kierroksia antaessa remmin luistamista?

      Noin minä sen tulkitsisin, hihna hieman löysällä tai vanha tai molempia.
      Eikös noista anturivioista tulis oma herjansa?

      Comment


      • #4
        Eipä ainakaan mulla tullu muuta koodia,vaikka oli liitin hapettunu kytkimestä.

        Comment


        • #5
          Mulla tuli tuo 'vika' moottoripesun jälkeen kun hinha luistahti startatessa. Joten ei ehkä isompaa ongelmaa...

          Comment


          • #6
            Eli jos hihna on vähän luiskahtanut niin ilmoitus aiheesta häviää vasta useamman "onnistuneen" käynnistyksen jälkeen?

            Pitänee joka tapauksessa tutkia nämä vaihtoehdot jos siellä on jotain rikki. Kiitos avusta!

            Comment


            • #7
              Oletin että ilmastointisi ei pysy päällä ollenkaan.Mutta jos toimii,niin eipä sillä "mopon ohjaukseen" ole juuri mitään vaikutusta.Saattaapi olla kosketus häikkä,taikka kompura leikannut :)

              Comment


                #8
                Mulla tulee toi sama mutta 29.1 eli "Belt slip detection "hard", static, onko tästä tarkempaa tietoa vai voisko olla sama vika? Toinen herja miksi kompura sulkeutuu on "Slippage or blockage, A/C Refrigerant High Pressure Switch, 120x off". Tämä siis haettu ilmastoinnin omalla diag. kohdasta 52, kaikki g1-g2-g3 valot palaa mutta lisäksi myös a1! Vai voisko olla joku tukos joka jarruttaa tuota kompuraa ja aiheuttaa tuon hihnan "luistamisen"? Mielestäni koneesta ei startissa eikä muutenkaan kuulu mitään hihnan luistoon viittaavaa. Lisää aiheesta:

                http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...=125330#125330

                Näkeekö muuten VAGcomilla näitä ilmatointi herjoja?
                Viimeksi muokannut jasso; 11.5.2011, 10:59. Perustelu: phpBB2->audifinns

                Comment

                Working...
                X