Softan flashauksen (yrityksen) yhteydessä ajonesto aktivoitui ja nyt pitäisi löytää syy mikä tämän aiheutti. Auto on facelift eli Immo3 versio kyseessä. Ainut vikakoodi jonka antaa:
Address 17: Instruments Labels: 8D0-920-xxx-17.lblControl Module Part Number: 8D0 920 932 BX
Component and/or Version: B5-KOMBIINSTR. VDO D17
Software Coding: 00064
Work Shop Code: WSC 90036
Additional Info: XXXXXXXXXXXXXXXXX AUZ7Z0E2754946
VCID: 7F06173C52D8
1 Fault Found:
01177 - Engine Control Unit
49-00 - No Communications
Eli mikäli oikein ymmärrän niin mittaristo ei saa yhteyttä ECuun?
Koko maailmanlaajuinenverkko on kahlattu läpi eikä apuja tunnu löytyvän, koska kaikissa muissa tapauksissa vikakoodeja on 01177 lisäksi muita, jotka viittaavat mm. avaimeen, ecun vaihtoon tms. Ja onpa tullut vastaan tapaus, jossa sama vikakoodi ei ole estänyt autoa käynnistymästä..?
Mikä olen oikein ymmärtänyt niin ajoneston eprom ei pitäisi olla millään tavalla yhteydessä softan epromiin eli flashilla ei pitäisi olla vaikutusta ajoneston aktivoitumiseen. MUTTA auto toimi OK tätä ennen ja mihinkään muuhun ei ole puututtu. Enkä ihan ensimmäisenä usko, että flashaus olisi kärventänyt ECUn. Ei kuitenkaan ole ihan mahdoton ajatus, että ECU olisi syystä tai toisesta ottanut ja kärähtänyt.
Ideoita/apuja/neuvoja/vinkkejä kaivataan.
Address 17: Instruments Labels: 8D0-920-xxx-17.lblControl Module Part Number: 8D0 920 932 BX
Component and/or Version: B5-KOMBIINSTR. VDO D17
Software Coding: 00064
Work Shop Code: WSC 90036
Additional Info: XXXXXXXXXXXXXXXXX AUZ7Z0E2754946
VCID: 7F06173C52D8
1 Fault Found:
01177 - Engine Control Unit
49-00 - No Communications
Eli mikäli oikein ymmärrän niin mittaristo ei saa yhteyttä ECuun?
Koko maailmanlaajuinenverkko on kahlattu läpi eikä apuja tunnu löytyvän, koska kaikissa muissa tapauksissa vikakoodeja on 01177 lisäksi muita, jotka viittaavat mm. avaimeen, ecun vaihtoon tms. Ja onpa tullut vastaan tapaus, jossa sama vikakoodi ei ole estänyt autoa käynnistymästä..?
Mikä olen oikein ymmärtänyt niin ajoneston eprom ei pitäisi olla millään tavalla yhteydessä softan epromiin eli flashilla ei pitäisi olla vaikutusta ajoneston aktivoitumiseen. MUTTA auto toimi OK tätä ennen ja mihinkään muuhun ei ole puututtu. Enkä ihan ensimmäisenä usko, että flashaus olisi kärventänyt ECUn. Ei kuitenkaan ole ihan mahdoton ajatus, että ECU olisi syystä tai toisesta ottanut ja kärähtänyt.
Ideoita/apuja/neuvoja/vinkkejä kaivataan.
Comment