Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Ajonesto-ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 B5 Ajonesto-ongelma

    Softan flashauksen (yrityksen) yhteydessä ajonesto aktivoitui ja nyt pitäisi löytää syy mikä tämän aiheutti. Auto on facelift eli Immo3 versio kyseessä. Ainut vikakoodi jonka antaa:

    Address 17: Instruments Labels: 8D0-920-xxx-17.lblControl Module Part Number: 8D0 920 932 BX
    Component and/or Version: B5-KOMBIINSTR. VDO D17
    Software Coding: 00064
    Work Shop Code: WSC 90036
    Additional Info: XXXXXXXXXXXXXXXXX AUZ7Z0E2754946
    VCID: 7F06173C52D8
    1 Fault Found:


    01177 - Engine Control Unit
    49-00 - No Communications

    Eli mikäli oikein ymmärrän niin mittaristo ei saa yhteyttä ECuun?

    Koko maailmanlaajuinenverkko on kahlattu läpi eikä apuja tunnu löytyvän, koska kaikissa muissa tapauksissa vikakoodeja on 01177 lisäksi muita, jotka viittaavat mm. avaimeen, ecun vaihtoon tms. Ja onpa tullut vastaan tapaus, jossa sama vikakoodi ei ole estänyt autoa käynnistymästä..?

    Mikä olen oikein ymmärtänyt niin ajoneston eprom ei pitäisi olla millään tavalla yhteydessä softan epromiin eli flashilla ei pitäisi olla vaikutusta ajoneston aktivoitumiseen. MUTTA auto toimi OK tätä ennen ja mihinkään muuhun ei ole puututtu. Enkä ihan ensimmäisenä usko, että flashaus olisi kärventänyt ECUn. Ei kuitenkaan ole ihan mahdoton ajatus, että ECU olisi syystä tai toisesta ottanut ja kärähtänyt.

    Ideoita/apuja/neuvoja/vinkkejä kaivataan.

    #2
    no kyllä se ajonesto on yhteysdessä sen verran ecun flashiin, että ohjelma saa luvan käynnistää auton. Joko ecun tai mittariston softa on mennyt tilttiin, oisko vahingossa joku muistialue tyhjentyny mittaristosta? Onko yritetty ladata orginaali softa ecuun?

    Comment


      #3
      Vanha eprom juotettiin irti ja tilalle laitettiin toinen stage1 "perus"softa, jonka päälle yritettiin flashausta uudestaan. Voisiko olla apua jos koodaisi mittariston/ECUn uudestaan. <- Tyhjentynyt mittariston muistialue?

      Ihan vakiosoftaa ei ole yritetty ladata.

      Comment


        #4
        Jaa vai että juotoshommia, oisit heti sanonu, se selittää aika paljon. Onko softa ja muistinkoko varmasti yhteensopiva ECU-version kanssa?
        Sit tuskin on mittaristonpäässä mitään vikaa.

        Comment


          #5
          Juu eli selvennetääs aikajanaa: Alkuperäiselle epromille, jossa oli vanha softa sen päälle yritettiin flashata, jonka jälkeen ajonesto aktivoitui. Tämän jälkeen juoteltiin uusi eprom, jonka muistikoosta ei tähän hätään ole varmuutta onko oikea muistikoko mutta tuo ajonesto oli ennen juottohommia.

          Comment


            #6
            Saako VAG-COMilla yhteyttä ECUun? senkin tiedot vois tähän ketjuun pasteta.

            Comment


              #7
              No sen verran vag-comilla ainakin saa yhteyttä, että moottorin vikakoodit on luettu :) Muuten ei muistaakseni tullut surffailtua vag-comilla. Mitä tietoja ECUsta pitäisi saada luettua jos on ehjä tai mitä ei jos on sökö?

              Comment


                #8
                pistä toi samat infotiedot, mitä tosta mittaristosta.

                Comment


                  #9
                  Itse asiassä nyt puhuin lööperiä, siis tuo vikakoodihan on luettu mittaristosta (address 17) eikä moottorista. moottoripuolella ei ollut koodeja mutta yhteyden vag-comilla saa. MAFin piuhasta (oli irti) antoi jossain vaiheessa koodia mutta muistaakseni se oli vielä siinä vaiheessa kun IMMO ei ollut päällä.

                  Tällä hetkellä auto on siinä vaiheessa, että lisätutkimuksia ei pääse tekemään vähään aikaan mutta oisko Akilla antaa vinkkejä vian paikallistamiseen kunhan sinne asti pääsen?

                  Varmistin myös sen, että uusi eprom on samaa kuin alkuperäinen.

                  Comment


                    #10
                    Mulla meni totaali jumiin kanssa softan vedossa. Onneksi meni softaajan työpaikalla, sillä ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin elvyttää ecu irtonaisena suoraan tietokoneeseen kytkettynä (ei onnistunut autossa kiinni). Joku bitti oli mennyt vinoon ja pahasti, mittaristo oli hukassa jne.

                    Comment


                      #11
                      ^^ Hyvä, että löytyy kohtalontovereita niin ei heitetä vielä kirvestä kaivoon :)
                      Muistatko tarkemmin mitä kävi ja miten? Siis oliko softan ajo menossa flashilla? Eli jos sullakin hävisi mittaristot ym. niin varmaan olisi ajoneston kanssa ollut ongelmia jos olisi ollut boksi autossa kiinni..?

                      Comment


                        #12
                        Joo muuta en muista, kuin että flashillä vedetty softa ei toiminut, mittaristo hävis ja ei käynnisty. Vaikka flässäsi useasti, niin ei toiminut ikinä ja ihme vikakoodeja ilmestyi => ecu pöydälle ja piuhoilla suoraan tietokoneeseen ja jollain softalla tarkastuksessa havaittiin bittivirhe. Ei onnistu elvytys ecun ollessa autossa vaan tietokone suoraan ecun pinneihin kiinni (jollain ihme piuhahässäkällä hyppylangoilla).

                        Comment


                        • #13
                          Ei onnistu elvytys ecun ollessa autossa vaan tietokone suoraan ecun pinneihin kiinni (jollain ihme piuhahässäkällä hyppylangoilla).
                          Niin sanottu bench flashing

                          Onko softa varmasti kyseiseen ecuun tarkoitettu?
                          Pääseekö ecuun vcds:llä kiinni?

                          Comment


                            #14
                            Vika selvinnyt ja osa kiitos kuuluu vaynelle vinkistä! Eli Flashausta yritettäessä ECU meni sekaisin ja immo aktivoitui. Se on sitten henkimaailman hommia miten tuo on mahdollista. Omat ( siis mekaanikon) työkalut olivat tuolloin vielä hankinta-asteella joten päätös lähettää koko boksi säätäjälle oli edessä. Nyt on saatu immo deaktivoitua, softa ajettua ja taas käy ja kukkuu!

                            Comment


                              #15
                              Hyvä että pelittää, tosi kinkkinen ongelma muutenkin tuo :)

                              Comment

                              Working...
                              X