Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 sporttiratin vaihto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 b5 sporttiratin vaihto

Katselin tuossa että tuo vuoden 96 4-puolainen saa väistyä 3-puolaisen tieltä mutta onko niitä olemassakaa suoraan tuon ikäiseen? Vai pitääkö ostaa joku mufli kun olen ymmärtänyt että se rattiakseli olisi -97 eteenpäin paksumpi. jos siihen jonkun holkin saa niin mistä? Löysin ebaystä yhden ratin joka pitäisi käydä mutta siinä näkyi kaksi töpseliä punertava ja musta suorakaiteen muotoinen. Onko oikein?

edit: sainkin jo kaiken muun selville paitsi että minkälaiset töpselit siellä ratilla on tuon ikäisessä audissa kun siinä on 4-puola ratti?
    Viimeksi muokannut Teemu.h; 17.8.2011, 04:16.

Helpoiten saat kun otat ratin irti. Akku irti, torxilla ratin takaa bägi pois ja tähtipäällä ratti pois.
    Taidat olla samalla kylällä niin voin lainata sitä tähtipäätä, pitäs jossain sellainen olla.

Comment

ennen 97 vuotta ratti on mutterilla kiinni. 95-97 on olemassa myös sportti ratteja mitkä käy suoraan (omassa A4:ssa on ollut tehtaalta asti 3-puolainen sporttiratti). Ei ole kokemusta miten nuo adapterit toimii noissa, että miten siinä hoidettu tuo mutteri/pultti muunnos, jos on hoidettu..

Comment

Kokeillaas tähän. Elikkä olen ostamassa 97 vuotiseen a4 audiin 3puolaista rattia vm 2001 olevasta a6:sta.
        Tietääkö kukaan sanoa käykö suoraan vanhan tilalle vai pitääkö joku adapteri hommata?

Comment

Todennäköisesti faceliftiin käy tuon uudemman ratti.

Comment

Itse tuossa laittelin vm.00 ässä nelkun ratin omaan vm.96 audiin, itsellä pienellä rattiakselilla oma auto joten marmorilta tiheämpi poorinen sovite sekä mutteri jos tarvitsee. Prikka piti myös itse väsäillä. Kellojousi tarvii vaihtaa uudemmasta ja liittimet muokata. Itse modasin vanhan kellojousen tekemällä kiinnityksen uuteen rattiin jotta pyörii ratin mukana sekä kaventamalla ratin magnesium?? valuosaa jotta mahtuu kellojousen läpi. Itsellä kaksi mustaa johtoa tuli airbagin ohjausboksilta ja ei ole väliä kuin päin kytkee, ässän ratissa oli ruskea ja sininen. Tuli testattua molemmin päin. Autossa siis vanhempi pieni punainen liitin ja uudemmassa bägissä keltainen leveä liitin.

mikero: en tiedä kumpi rattiakseli autossasi on mutta sovitteella tod. näk. ainakin käy tuo a6:n ratti, muistaakseni oli samalla poorilla kun tuo oma s4 ratti..

Comment

Working...
            X