Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 (B8) 2.0TDI moottorinlämmitin ja sisäpistoke?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 (B8) 2.0TDI moottorinlämmitin ja sisäpistoke?

    Olen uusi jäsen tällä foorumilla ja kaipaisin tietoa 2.0TDI (CAGA) koneen lämmittimistä ja sisäpistokkeen asennuksesta.
    Saako näihin säteilylämmitintä vai pitääkö laittaa letkulämmitin (=kallis, työläs asentaa)? Säteilylämppärin asennus voisi onnistua kotikonstein helpommin...

    Kuinka sisäpistokkeen saa vedettyä ohjaamon puolelle? Mitä kaikkea joutuu purkamaan että saa paikoilleen? Melkoisen ahtaalta ja täyteen pakatulta näyttää joka suunnasta. Löytyisikö kuvia ja vinkkejä asennukseen? kiitos!

  • #2
    Nyt on omakohtaista lisätietoa tähän:
    Eli Defalta löytyy säteilylämmitin (#4823) tähän koneeseen ja asennus onnistuu kohtuu helposti kotikonstein, kun vaan pääsee auton alle työskentelemään. Pohjan suojus irti (x ruuvia) ja sitten lämmitin kiinni mukana tulevalla tahnalla ja kiinnitysraudalla öljypohjan kupeeseen. Kaapelin reittiä joutuu hieman pähkäilemään mutta senkin saa kohtuu vaivalla paikoilleen. Vastuksen tehoksi ilmoitetaan 300w.

    Sisäpistoke vielä asentamatta, pitää tutkia mistä saa vedettyä ohjaamon puolelle...

    Comment


    • #3
      Niin, elikkä pistit säteilylämmittimen?

      Mitä kustansi ja vertasitko letkulämmittimeen? Onko jollakin tietoa letkulämmittimen hinnasta?

      Itellä on 5kw eberin rinnalle ajatus laittaa letkulämmitin. Tämä siksi että JOS joutuu ajaan lyhempiä matkoja, niin ei tarvis sitä eberiä huuattaa niin että akku on joku aamu tyhjänä.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja Janne1977 Näytä viesti
        Niin, elikkä pistit säteilylämmittimen?

        Mitä kustansi ja vertasitko letkulämmittimeen? Onko jollakin tietoa letkulämmittimen hinnasta?

        Itellä on 5kw eberin rinnalle ajatus laittaa letkulämmitin. Tämä siksi että JOS joutuu ajaan lyhempiä matkoja, niin ei tarvis sitä eberiä huuattaa niin että akku on joku aamu tyhjänä.
        se on noin 300e asennettuna, en muista tarkkaan sitä pelkän lämmittimen hintaa kun ei oo tuo huoltokirja tässä lähettyvillä.

        Comment


        • #5
          Letkulämmitin tuskin on vaikeampi asentaa kuin säteilylämppäri ja aivan varmasti parempi, onkos joku nyt vetäny sinne sisälle sitä piuhaa...jos niin onko hyviä vinkkejä...

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja vinkkeli Näytä viesti
            Letkulämmitin tuskin on vaikeampi asentaa kuin säteilylämppäri ja aivan varmasti parempi, onkos joku nyt vetäny sinne sisälle sitä piuhaa...jos niin onko hyviä vinkkejä...
            Perusteluita, kiitos.

            Itse olen täysin päinvastaista mieltä. Letkulämmitin toki auttaa säteilylämmitintä paremmin sisätilojen lämpeämistä, mutta muuten on joka suhteessa huonompi. Letkulämmitin lämmittää pelkästään jäähdytysnestettä eikä lähtökohtaisesti edes kierrätä sitä. Näin ollen öljyt eivät lämpeä käytännössä ollenkaan. Moottorin kestävyyden kannalta on aika sama minkä lämpöistä jäähdytysneste on startin yhteydessä, voiteluun kun käytetään öljyä. Säteilylämmitin (oikeasti "johtumislämmitin") lämmittää juurikin öljypohjassa olevaa öljyä, jolloin öljy notkistuu.

            Itse sanoisin että sähkökäyttöisistä moottorinlämmittimistä säteilylämmitin on paras, ja pääongelma niissä on riittämätön teho. Toki jos kaveriksi virittäisi letku- tai lohkolämmittimen, niin lämpenisivät nesteetkin...

            Comment


              #7
              Molempi parempi sanoisin minä, tehojensa puolesta ei pitäisi olla ollenkaan mahdotonta asentaa molempia. Letkulämmitin sitten vielä pumpulla mielellään.

              Comment


              • #8
                Moi
                Mitä kautta vedit sisäpistokkeelle piuhan? Miulla 2005 a4 ja yritin kuskin puolen sisälokarin irroitettuani sieltä läpiviennestä, mutta ei riittänyt hauis saamaa läpi johtoa..
                Löytyisköhän helpompi tapa..poislukien ikkunan kautta :)
                Viimeksi muokannut 8866; 7.12.2013, 23:52. Perustelu: Ei allekirjoituksia, nimi näkyy profiilissa.

                Comment


                • #9
                  Riittävästi avartaa siihen kumiin reikää, liukastetta ja oikea työkalu, esim. tälläiset http://www.defa.com/file/341760f5cf1/460862.jpg

                  Itse ostin AD varaosasta. Olisiko ollut jopa 7 euroa.. jotain "halpaa" Defaltakin. Sillä meni heittämällä tuohon A4 B8:iin. Toiset porailee reikiä, en näe järkeä kun tuoltakin mahtuu ja on ihan paikkakin kumissa sille.

                  Comment


                  • #10
                    B8:ssa on muistaakseni läpivienti myös repsikan jalkatilassa. Makuasia tietysti mitä kautta haluaa vetää.

                    "Virallinen" ohje esim. B6/B7 on laajentaa ilmastoinnin putkien läpivientiä ja vetää panssarikaapeli siitä. Tiivistys sikamassalla. Minusta tuo on ruma ratkaisu ja kaikki mitä olen asentanut olen vienyt kuskin jalkatilan läpiviennistä. Sarjasta riippuen saattaa vaatia lisäksi 60-100cm jatkopätkän kaapeliin, mutta asennus on siisti eikä näy ulospäin.

                    Comment


                    • #11
                      Juhon kommenttiin, tarkoitin juuri tuota apukuskin puolelta vientiä B8:ssa. Kai tuolla nyt on jokaisessa Audissa molemmilla puolin läpiviennit, valojen johdot sieltä ainakin menee tietääkseni jokaisessa A4:ssa.

                      B8:ssa asennuksen tein itse siten, että pistokeelle reikä oikean sumarin muoviin, helppo irroittaa puskuria irroittaessa. Sieltä johto ylös sisälokarin takana ja Y-jatkolla sitten jatkettu sisälle asti. Y-jatkosta takaisin päin ja ilmanputsarin alta olemassa olevien johtojen kanssa vierekkäin tulipellissä olevasta läpiviennistä ikkunan alla olevaan kaukaloon. Defan akkulaturi kiinnitetty sisäilman ottoaukon muoviin sopivasti kiinni ja panssarikaapeli jatkettu siitä kuskinpuolella päin ja sitten alas (muoviin porattu reikä ja läpivientikumi) apuvirran miinus pisteen ohi ja jäähdytysnestesäiliön vierestä alas lämmitysvastukselle, taas olemassa olevien johtojen vieressä. Akkulaturin asennus siten, että plussa keskellä olevaan jakokeskukseen ja miinus kuskin puolella ja tuulilasipesunestesäiliön vieressä olevaan maadotuspisteeseen.

                      Nuo viralliset ohjeet tosiaan yrittää minimoida johdon pituudet ja asennusajan viimeisen päälle.
                      Viimeksi muokannut jounii; 12.2.2013, 14:31.

                      Comment


                      • #12
                        Vieläkö olisi muistissa tai tiedossa käyttämäsi kaapelien pituudet ?

                        Comment


                        • #13
                          Täytyy sanoa etten muista ihan tarkalleen. Hommasin 0.5m, 1.0m ja 1.5m kaapeleita. se pistokekaapeli oli lyhyn mahdollinen DEFA:lta ja sekin oli vähän reilu tuohon asennukseen ja kaapeli on rullalla nippusitellä puskurin takana. Lähinnä sen takia, että haaroitus tulipellin luo laturille olisi mennyt yhdellä kaapelilla ilman jatkoja, niin piti haaroitus tehdä sisälokasuojan takana etupuolella ja samasta haaroituksesta yhdellä kaapelilla sisätilalle. Kuvia voin toki ottaa jos ehdin ja sen mitä purkamatta saa. On tuossa odottamassa OEM Eberi, joten sen asennuksessa ehkä saisi kuvaa myös sisälokarin takaa, mutta ei siellä mitään merkittävää ole.

                          Comment


                          • #14
                            Ota ihmeessä kuvat ja samalla voisit rapsia kuvia Eberin asennuksesta. Itse en meinannut laturia laittaa mutta sisätilapistokkeen tottakai. Motonet tarjoaa sisälämppärille "haaroitussarja 1,0+1,5m" ja pistokejohdoksi 1.5m. Luulisi tuolla pääsevät puskurilta sisään kuten luvataan.

                            Comment


                            • #15
                              Riippuu vähän miten se asennus noissa on ajateltu. Vissiin B8:ssa saattaa olla jopa DEFA:n mitoitus olla ajateltu reiän porauksella olemassa olevien läpivientien käytön sijaan.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viesti
                                Riippuu vähän miten se asennus noissa on ajateltu. Vissiin B8:ssa saattaa olla jopa DEFA:n mitoitus olla ajateltu reiän porauksella olemassa olevien läpivientien käytön sijaan.
                                Totta! Siksi mitat kannattaakin kopioida huolella tehdystä referenssitapauksesta. Jotenkin vaan tuo Motonetin setti 1,5 + 1,5 + 1,0 vaikutti vähintäänkin riittävältä verrattuna käyttämääsi kaapelisettiin.

                                Comment


                                • #17
                                  No en tiedä missäpäin konetilaa tuossa 2.0TDI:ssa se lämmitin on, 3.0TDI:ssä on kuskinpuolella edessä alhaalla. Joten johdot joutuu vähän kiertämään lenkin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja avantic Näytä viesti
                                    Ota ihmeessä kuvat ja samalla voisit rapsia kuvia Eberin asennuksesta. Itse en meinannut laturia laittaa mutta sisätilapistokkeen tottakai. Motonet tarjoaa sisälämppärille "haaroitussarja 1,0+1,5m" ja pistokejohdoksi 1.5m. Luulisi tuolla pääsevät puskurilta sisään kuten luvataan.
                                    Tässä jotain kuvia jos niistä iloa.

                                    Pari kuvaa myös sisäpistokkeen ja lämppärin asennuspaikoista. Lämppärin kiinnikkeen takaosa pultilla kiinni ja etuosa tosiaan liimattu sikamassalla. Sijainti siten, ettei vaikuta hanskalokeron avaamiseen. Pistoke pulteilla vinoasennossa aivan tuon muovin reunassa. Sai asennettua ilman,että suuremmin purki mitään tai porasi johtoihin.

                                    Defa virtapistoke on sumariritilässä siten, että varaa irroittaa ritilä ja pujottaa puskurin reiästä läpi, jos puskuri pitää irroittaa. Ei tarvitse sitten purkaa enempää. Huomaamaton ja siisti mielestäni tuossa. Ja tukevasti paikallaan.

                                    Tuossa CCWA:ssa lämmitysvastuksen paikka on tuolla kuskunpuolella edessä, joten kaapeli katoaa sinne alas tuosta paisarin kohdilta. Kaapeli niputettu muiden johtojen kanssa yhteen ettei hankaile mihinkään. Paisaria piti vähän siirrellä edestä.
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut jounii; 20.10.2013, 13:13.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viesti
                                      Tässä jotain kuvia jos niistä iloa.

                                      Pari kuvaa myös sisäpistokkeen ja lämppärin asennuspaikoista. Lämppärin kiinnikkeen takaosa pultilla kiinni ja etuosa tosiaan liimattu sikamassalla. Sijainti siten, ettei vaikuta hanskalokeron avaamiseen. Pistoke pulteilla vinoasennossa aivan tuon muovin reunassa. Sai asennettua ilman,että suuremmin purki mitään tai porasi johtoihin.

                                      Defa virtapistoke on sumariritilässä siten, että varaa irroittaa ritilä ja pujottaa puskurin reiästä läpi, jos puskuri pitää irroittaa. Ei tarvitse sitten purkaa enempää. Huomaamaton ja siisti mielestäni tuossa. Ja tukevasti paikallaan.

                                      Tuossa CCWA:ssa lämmitysvastuksen paikka on tuolla kuskunpuolella edessä, joten kaapeli katoaa sinne alas tuosta paisarin kohdilta. Kaapeli niputettu muiden johtojen kanssa yhteen ettei hankaile mihinkään. Paisaria piti vähän siirrellä edestä.
                                      Eilen tuli tutkailtua mahdollista läpivientipaikkaa "kaukalon" puolelta. Tuolta hanttarin puolelta ei näytä menevän sisään mitään. Mistä kohtaa tarkalleen menit sisälle kaapelin kanssa ? Jostain puhaltimen läpiviennin liepeiltä ?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Sisälokarin takaa, tulee sisälle jonnekin a pilari alapuolelle hansikaslokero takaa, ahdaspaikka mutta saa kyllä sisään ilman hanskalokeron irroitusta. Kumiin pitää tehdä vähän tilaa ja suosittelen Kaapelinasennusttökalun käyttöä. Eli sellainen kärkitulppa mikä helpottaa kaapelin työntöä pienestä kumi reiästä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viesti
                                          Sisälokarin takaa, tulee sisälle jonnekin a pilari alapuolelle hansikaslokero takaa, ahdaspaikka mutta saa kyllä sisään ilman hanskalokeron irroitusta. Kumiin pitää tehdä vähän tilaa ja suosittelen Kaapelinasennusttökalun käyttöä. Eli sellainen kärkitulppa mikä helpottaa kaapelin työntöä pienestä kumi reiästä.
                                          Pitääkin purkaa sisältä päin ja tarkastaa ko. paikka. Ja jatkaa sitten selvittelyä mistä sisäloksun taakse pääsisi. Pahasti alkaa näyttää siltä että loppuu kaapelin mitta kesken.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Itse jatkoin kaapelia toisella, ei sinne sisälle lopulta ihan hirvittävän pitkä matka ole vaikka tuntuisi siltä. Taisi 0,5 metriä riittää sisältä sisälokarin puolelle reilusti. Itse poistin vain hanskalokeron alla olevan solumuovieristeen asennuksen ajaksi ja leikkasin vähän reunasta lopuksi, että kaapeli mahtui nätisti pistokkeelle. Läpivienneissä on eristeitä jotka voi irroittaa asennuksen ajaksi.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kun aina näitä säteilylämmittimiä haukutaan tehottomiksi niin olisko näistä wolverinen tuotteista kellään kokemusta? Omaan a4 b5 awt koneeseen ei taida paljoa vaihtoehtoja olla kun ei tuo letkulämppärikään vakuuta.
                                              Ajattelin jos tilaisi kaksi 250W läpyskää ja kytkisi ne rinnan, toinen öljypohjaan ja toinen lohkon kylkeen.
                                              Tuolla myydään 500W ja rekkoihin tarkoittettuja 1kW lämmittimiä, luulis läämpeevä :) Sisätila haarankin kai jotenkin saisi viritettyä.

                                              https://www.wolverineheater.com/Engi...ars-s/1814.htm

                                              Comment


                                                #24
                                                Mulla C5:ssa (AEB) letkulämmitin joka asennettu aikoinaan marmorilla ja toimii yhtä hyvin kun se perinteinen lohkolämppäri joka oli vanhoissa kasikymppisissä.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  itse tuli B8:n sisälämmittimen johto vedettyä oikean lokatin yläreunaa oven saranan tietämille, mistä löytyy kaapelien läpivienti hanskalokeron alle.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    2.0 tdi B8 letkulämmitin asennus

                                                    Mihin letkuun olette asentaneet kiertopumpulla varustetun letkulämppärin CAGA koneeseen eli 2.0tdi ja miten päin kierrättää? Lämppärissä natsat 19mm letkuille ! Itsellä muutama TT letkulämppäri asennettuna muihin vehkeisiin ja omat kokemukset aika hyvät kyseisestä 1kw kiertopumpulla termostaatilla varustetusta vehkeestä !

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Muilla vastaavaa tehnyt että roikassa kun on 1-3h niin käynnistyksen jälkeen alkaa kuulumaan kojelaudan suunnilta lorahtelua niinku olisi ilmaa järjestelmässä. Tämä ilmenee siis vain kun roikassa ollut. ~10tkm ajoilla ei mitään ongelmia lämpöjen suhteen ja muutenki oireeton vaan kun roikkaan lyö niin heti miten ilmenee.
                                                      https://m.motonet.fi/fi/tuote/459796...tin-411796-VAG
                                                      mitä vilkuillu niin näyttäisi tämä olevan tuolla lämmittimenä.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X