Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT (APX) ilmastoinnin oudot äänet

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• TT (APX) ilmastoinnin oudot äänet

Terve,

Pari päivää sitten alkoi ilmastointi pitään outoa ääntä. Kyseessä ei ole normaalit "suhinat ja porinat" mitä ilmastointi voi pitää vaan enemmänkin naputus tai kolina siitä että jokin ottaa kiinni johonkin.

Jos ilmastoinnin ottaa pois päältä (eli painaa econ nappulaa) niin äänet hukkuu eli selvästi liittyy ilmastoinnin toimintaan.

Onkos ideoita mikä voisi olla vikana/mistä kannattais lähtee hakeen vikaa?

tero

Mulla kans pitää semmosta napsutusta jos puhaltimen vetää pois päältä eli vasen nuppi ylös OFF-asentoon. Muutamia kertoja kuuluu ihan niinkuin joku muovilirpake ottais ropellin siipiin kiinni naps-naps-naps-naps. Pitäis availla/purkaa ja katella mistä se kuuluu.

Comment

voisko olla siellä magneettikytkimessä jotain vikaa,jos ilmastoinnin ottaa pois ja laittaa päälle ja joku napsutus kuuluu... :/

Comment

Todennäköisesti kompura, itseltä meni se ja piti just sellasta kolinaa ja pauketta.

Comment

jos on syylärissä tuplaflektit (tai voihan yhden flektinkin järjestelmässä moinen ääni tulla, mutta sen äänen yleensä sitten huomaa muutenkin), mistä toista pääasiassa vain ilmastointi käyttää, voi naputus tulla sieltäkin. Ottaa johdon flektistä irti ja kokeilee häviääkö ääni.

Comment

Ääni ei liity puhaltimen toimintaan vaan itse ilmastoinnin. Tupla-flektit on, pitää tarkistaa tulisko ääni siitä...

Onko jotain keinoa mitenkä sais varmistettua onko magneettiventtiili tai itse kompura rikki? Voiko esim vag-comilla jostain arvosta päätellä jotain?

Molemmat taitaa olla aikas arvokkaita korjauksia?

Comment

Working...
            X