Tietäsiköhän joku, voiko vakionopeudensäätimen toimintaa säätää?
Ärsyttää, kun ajelee jotain vähänkään mäkisempiä taipaleita, niin ylämäissä vauhti hiipuu ja kun mäen päälle päästään, ni sitte kiritään reilusti yli asetellun arvon. Tomaatti ei sitten millään halua vaihtaa pienempää ja ei tossa padassa oo riittävästi vääntöä pitämään vauhtia yllä jyrkemmissä mäissä suurimmalla vaihteella, pintakaasulla.
Jonkunlainen PID-säädinhän tuo pitäisi olla, että mietin, voisko jollain VAG-comilla esim päästä muuttamaan Pb, tI ja/tai tD -komponentteja, siis vahvistusta ja aikoja?
Kyseessä on sen verran vanha auto, että ei ihan uusinta elektroniikka ole, mutta tuskin mitään alipaine- tms. toimintatapaakaan?
Mulla oli aiemmin -89 100 2.0E, ni siinä vakionopeudensäädin toimi kuin unelma, oli kyllä manuaali. Älkää vaan sanoko, että automaattilaatikossa tällainen vetely on ominaisuus!
Ärsyttää, kun ajelee jotain vähänkään mäkisempiä taipaleita, niin ylämäissä vauhti hiipuu ja kun mäen päälle päästään, ni sitte kiritään reilusti yli asetellun arvon. Tomaatti ei sitten millään halua vaihtaa pienempää ja ei tossa padassa oo riittävästi vääntöä pitämään vauhtia yllä jyrkemmissä mäissä suurimmalla vaihteella, pintakaasulla.
Jonkunlainen PID-säädinhän tuo pitäisi olla, että mietin, voisko jollain VAG-comilla esim päästä muuttamaan Pb, tI ja/tai tD -komponentteja, siis vahvistusta ja aikoja?
Kyseessä on sen verran vanha auto, että ei ihan uusinta elektroniikka ole, mutta tuskin mitään alipaine- tms. toimintatapaakaan?
Mulla oli aiemmin -89 100 2.0E, ni siinä vakionopeudensäädin toimi kuin unelma, oli kyllä manuaali. Älkää vaan sanoko, että automaattilaatikossa tällainen vetely on ominaisuus!
Comment