Otsikon mukaisessa kulkineessa vuotaa vettä, siis ilmastoinnin kondensivettä kennon alla olevan letkun juuresta. Letkun ympärillä on vaahtomuovi joka kastuu ja alkaa tiputtaa (näyttää ehjälle). Millainen tiivistys on letkun lähdössä. Vettä valuu auton alta katalysaattorien lämpösuojan takaa, eli osa kondensivedesä tulee ulos, ilmeisesti viemärin pää on jossain siellä? Mikä putken pää mahtaa tulla apukuskin kynnyskotelon alle, siinä on pieni alipaine. Olin kuvitellu sen olevan se veden poisto mutta ei sieltä mitään vettä tule.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 C5 vettä hanttimiehen jalkatilaan
Collapse
X
-
Comment
-
Vieras
Poistoputkien päät on lämpösuojien alla, ne eivät näy ilman niiden poistoa/ taivutusta.
Hytin puolelta pääsee läpivienteihin käsiksi, kun ottaa keskikonsolin sivut irti tai koko keskikonsolin, sekä nostaa maton pois kardaanitunnelin päältä. Hanskalokeron poisto auttaa apparin puolella asiaa.
Letkut ovat joko mustaa tai punaista kumia, alkaa lämppärin kotelon alaosasta ja loppuu lähes heti kardaanitunneliin.
Saattoi olla tämän näköinen mokkula, josta kumi lähtee, en muista tähän hätään.
Itse asiassa tässä ohjeet kuvineen. Google on kova juttu ;)
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1675861
Comment
-
Kiitän erinomaisista ohjeista, itseasiassa ehdin juurikin nämä toimenpiteet jo tekemään. Muovisen viemärin lämppärin puoleisessa päässä on se vuotava jousto-osa. Kuminen läpivienti oli auki testasin imurilla ja paineilmalla. Kolmella ruuvilla olevaa muovista viemäriä en saanut kokonaan irti kun se takimainen ruuvi (kuva 6 nuoli) oli hieman haasteellisessa paikassa. Täytyy jatkaa harjoituksia kun löydän riittävän pienen hylsäsatsin. Siis viemäriputki on muovia ja vaan yksi kpl.
Comment
-
Eipäs tämä kuvassa näkyvä lämppärin ja korin läpiviennin välinen muovihärpäke mahtunut tulemaan pois vaikka kaikki ruuvit on irti. Ja tiputtaa edelleen vaikka kaikki osat näyttäis ehjiltä. Miten ylipäätänsä tollanen vaahtomuovi pitää vettä, olisko kyllästetty jollain? joka nöyrtynyt.
Comment
-
-
Hui helkkari, ei sentään noin paha!
Vähän kerää kosteutta varsinkin apukuskin puolelle. Bongailin vuotokohdan tänään tuulilasin alareunassa olevaan tiivisteeseen. Se repsotti paristakin kohtaa. Ensihätään tiivistin silikonilla nuo kohdat, katsotaan pitääkö. Tuosta raitisilmasuodattimen kohdalta oli ilmeisesti vuotanut?
Poistoreiät konehuoneessa näyttäisivät olevan auki. Kokeilin ruiskuttamalla vettä tuulilasiin. Kohta alkoi vesi iloisesti liristä auton alle. Hyvä niin.
Pitänee tarkkailla tilannetta.
Comment
-
Lainaan vähän ketjua kun on niin sopiva otsikko.
Apukuskin jalkatila märkä ja potilas on siis profiilin A6 Avant -03 (6v manuaali). Olen jo tarkistanut apukuskin puolen kondensiovesiputken sekä akun kaukalon, jossa oli vesisateellakin vain 3 mm vettä. Edellinen omistaja oli jo poistanut tutit kaukalosta. No kolmas epäily kohdistui raitisilmasuodattimen telineeseen. Pari viikkoa vanha suodatin oli kastunut 1-2 cm molemmista päistään ja telineen sisällä oleva vaahtomuovi on keulan puoleisesta päädystä märkä. Jalkatilaan oli kertynyt arviolta vasta 1-5 litraa vettä. Sain autoa kuivateltua kolmisen päivää ja etujalkatila oli jo kuiva kun taas seuraavana aamuna se oli taas märkä. Samalla sain pois suljettua kondensioveden. Hanskalokeron takana oikeassa yläkulmassa olevat villat olivat kosteat, josta sain vinkin tutkia raitisilmasuodatinta.
Autoa on aiemmin säilytetty ilmeisesti tallissa ja joku edellinen omistaja on ilmeisesti liimannut jollakin (sikaflex?) tuon raitisilmasuodattimen muovitelineen kiinni peltiin, joten jos irroitan sen niin se todennäköisesti halkeaa. Laitoin yöksi suodattimen paikalle sanomalehden, jonka yläpuolelle minigrip-pussin, niin ettei lehden päälle tipu vettä suoraan ylhäältä. Kävi mielessä myös tuulilasin oikean alakulman liimaus. Auto on kotipihassa parkissa keula alamäessä eli perä ylhäällä, jolloin vettähän saattaa olla takajalkotilassa enemmänkin ja yön aikana se on voinut valua etujalkotilaan.
Onko korjausvinkkejä tai hajua mitä tuo raitisilmasuodattimen teline maksaa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti35€ teline. Paskaksi vain :D
Uusin havainto on että nyt jalkatilaan ei ole tullut lisää vettä ja epäilenkin että konepellin akkukaukalon suojamuovi ei ole ollut kunnolla paikoillaan kun vesi on tullut sisään ja sitä on voinut kertyä 6 kk aikana tuo määrä. Sain eilen parin tunnin kuivatuksella taas jalkatilan kuivaksi ja kaveri kävi pihassa näyttämässä yleisimmät vuotokohdat.
Comment
-
Tässä vielä löytämäni videon muodossa ylläoleva raitisilmasuodattimen telineen vuotokohta:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=5oe4aEp_eFc[/ame]
Ei ole vielä varaosaa kädessä ja en muistanut kysyä tuleeko siinä tuo ratisilmasuodattimen telineen tiiviste mukana. Tänään satoi runsaasti ja vuoto oli aika minimaalista. Vettä oli pehmusteessa korkeintaan mukillinen jos sitäkään.
Comment
-
Mutta hyvin sitä sinne silti ajan kans kertyy, varsinki ku ei kuiva itestään ku pääsee imeytyyn lattiamaton vällyyn. Huomasin kans et itellä vuoti tuo telineen juuri. Oli joskus töistä jääny 8mm lakua käteen niin siitä sai tehtyä tiivisteen eikä kyllä varmasti tuu sieltä enää vuotaan. Nyt saa pari päivää puhaltaa sisätilanlämppäri maton ja pellin väliin, josko sitte ois kuiva.
Comment
-
Kun painiskelen tämän kosteuden kanssa uuden automme myötä myöskin, enkä vielä ole saanut selville vuotokohtaa, kysyisinkin onko joku kuivattanut autoa semmoisella rakennusilmankuivaimella? Siis kävisin ostamassa k-raudasta semmoisen ja kuivaisin molemmat audit, varmuuden vuoksi. Pöhisemään sinne autoon esim. yöksi. A4 vuoto-ongelma on ehkä ratkennut, mutten voi olla varma ovatko matot kuivat. Ettei tulisi homeongelmaa saati sähkövikoja..
https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/i...10-litraa--24hViimeksi muokannut Kaamos; 26.12.2015, 20:45.
Comment
-
Kannattaa kyllä nykäistä penkki pois ja nostaa matto joidenkin palikoiden varaan. Sitten puristelee matosta käsin sen mitä irtoaa ja laittaa sisätilanlämmittimen maton alle puhaltamaan ovet tai ainakin ikkunat raollaan. Noin sain omastani kesällä aivan läpimärän maton kuivaksi. Niin ja vesi tuli sisään ilmastoinnin kondenssiveden poistoputken tukoksesta johtuen. Nyt on ollut täälläpäin plussaa ja kosteaa voi hyvinkin olla sieltä tullut Kaamoksenkin tapauksessa.
Comment
-
Kirjataan munkin kokemukset tänne topikkiin ylös. Tuulilasin alla oleva muovikouru ei ollu tiiviisti kiinni tuulilasin alareunasta. Vuoti sieltä raikkarin päälle/sen kotelon syvennykseen. Kotelon jalka ei välttämättä oo tehty niin vesitiiviiksi, että siellä vesi lilluu. Kovien sateiden jälkeen oli jalkatila märkä. Apparin penkki pois, matto ylös ja annoin hallilämmittimen pöhöttää päivän sisään. Kuivaa tuli.
Comment
Comment