"Kuitenkin pääpiirteittäin tapahtui näin (järjestys jokseenkin näin):
- Vänkärin jalkatiloista: Molemmat kickpanelit, alapeitelevy, hanskalokero, "ilmasuutin"(sähköliitin irti siitä laitteesta),
90' kulmaputki ja alipaineletkujen liitin (paljon erivärisiä alipaineletkuja).
- Kuskin jalkatiloista: kaasupolkimen vierestä paneli, ratin alusmuovi, "ilmasuutin", 90' kulmaputki.
- Keskeltä yläpäästään irti se soikea, taaksepäin lähtevä ilmaputki.
- Konehuoneen puolelta: Pyyhkijät pois, musta muovi pois, pyyhkijöiden mekanismi pois kokonaan, kiinnityspanta pois,
puhaltimeen liittyvät sähköjohdot irti.
- 3 kpl alipaineletkuja (punainen, valkoinen ja musta) irti mahdollisista nippusiteistä.
Niissä pitäisi olla mustat taipuisat letkut, niistä on helppo irroittaa jatkokset.
- Ilmastoinnin osan ja puhallinpaketin välissä on sellainen valko-musta rengas. Nyt laitoin sen keskeltä halki, jotta paketin saa liikkumaan
(jokainen soveltakoon itse). Ilmastoinnin osiin en tarvinnut koskenut missään vaiheessa!
- Nyt oli hyvä tuuri, paketti ei ollut juuri laisinkaan kiinni, joten varovasti ja harkiten nostaen se tuli ehjänä pois.
- Puhallinpaketti halkeaa, kun ottaa 3 ruuvia auki (tarvitsee tosi pitkän ristipäämeisselin) ja ympäri pakettia olevat metalliklipsut.
Kuvassa näkyvä boschin säädin pitää ottaa pois...
- 5 tai 6 läppää on sisällä, joilla on paikkansa. Hätiköiden ei kannata pakettia halkaista :)
Alla pari kuvaa tilanteesta. Hyvin näkyy letkulähtöjen kunto. Hieman hipaisin meisselillä niitä, niin jo irtosi muovin palasia. Hieman vaikuttaisi olevan alkuperäinen kenno ja puhallin.
Kenno meni kuitenkin tilaukseen ja taidampa samalla uusia puhaltimen, kun se tykkää vinkua hetken pyörittyään"
"Pari kuvaa otin uusista osista. Tosi varovainen oltava kennon kanssa, ettei mene nuo "rivat" ruttuun...
Kuvissa näkyy myös ikkunatiivistenauhasta ja superloonista tehtyjä pehmikkeitä/tiivisteitä, joista audiq juurikin mainitsi"
Elikkäs tuon ikäissäkin purattaa kojelaudan alapuolet auki ja konehuoneen puolelta puhallinkaukalosta roinat edestä pois.
Ilmastoiduissa on osia ja tavaraa edessä tarpeeksi, mutta tapauksessasi ei pitäisi olla mitään ihmeellistä purettavaa.
Vaijereiden järjestys ja asento kannattaa painaa mieleen, kun vetää kotelon pois puhallinkaukalosta.
Lämmityslaitteen puhaltimen uusisin samalla kertaa, koska lämmityslaitteen kotelo on kuitenkin avattava.
Ei ollut ongelmia. Piti vaan ravata eestaas ohjaamon ja konehuoneen väliä kun johdot ja vaijerit takkus vastaan. Eikä ollut liima tiukassa, päättäväisesti vetämällä tuli pois.
En vaihtanut puhallinta kun ei ole vikaa/ilmastointia. Eli on nopea vaihtaa jos menee rikki. Sokka vaan pois ja pari ruuvia niin saa moottorin pihalle.
Comment