Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 vm-91 ja monta ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8 vm-91 ja monta ongelmaa

    Eli sitten tänään päättyi minun ja v8:sin yhteisymmärrys. Kauan se kestikin.

    Sähköpalo?
    Tänään olin starttaamassa v8:sia ja päästi sitten savut ratin takaa ylös ja tuli kiire ettiä sammutinta.(onneksi ei tarvinnut käyttää) No ei jäänyt pitkään käryämään tai ainakaan vielä ei ole palanut kunnolla. Ehdotuksia on tullut että virtalukon pohja,solenoidi tai viikset? Lisää ideoita ja mahdollisia korjaus vinkkejä otetaan vastaan. Mikään ei enää haise palaneelle, en ole uskaltanu käynnistää enää uudestaan.
    Eilen käynnistetty muutaman kerran ja mitään ongelmaa ei ollut tai ole ollut minään muunakaan kertana

    Ratti pois
    .
    Että pystyn katsomaan pitemmälle onko jotain kärvähtänyt tarvis saada ratti irti ja siinä on airbag. Kuinka puretaan irti ja tarviiko akku irroittaa sen ajaksi?

    Vikakoodien luku.
    Pystyykö tuosta lukemaan esim Vag-comilla tms vikakoodeja? Missä sijaitsee tämä paikka mihin johto laitetaan? Sulake boxi löytyi vänkärin jalkotilasta mutta siellä ei näkynyt johdoille sopivaa paikkaa?

  • #2
    Minulla kärysi vastaavasti yks satku vm -90 samasta kohtaa. Syyllinen oli viiksihärvelin oikeanpuoleisen töpselin huono kontakti + kymmenien vuosien pölyt ym. skeidaa. Onneksi näytti pahemmalta kun mitä oli.

    Kunnon putsaus, electrospray ja kompuralla puhaltaminen poisti ongelman.

    Ratin poistoon en ota kantaa, en ole uskaltanut omastakaan vielä irrottaa...

    Comment


      #3
      Pidä nyt vaikka vartti akkua irti niin voi olla varma bägin suhteen.
      Onhan täällä jotkut irrotellu noita akku kiinnikkin.

      Käryäminen on varmana tullu virtalukon pohjasta tms. Yhdessä omista autoista käry kävi myös virtalukon suunnalta. Sammutus ja kaikki oli taas kunnossa. Mitään vikaa ei ole ollut sähköissä sen jälkeenkään.

      Koodit saa varmaan luettua 2x2 piuhalla. Varmuutta ei ole, että onko töpselit apukuskin jalkatilassa vai konehuoneessa releboksissa kuten C4:ssä.

      Comment


        #4
        Apukuskin jalkatilan boksia tuli tiirailtua, eikä ainakaan meikäläisen zoomilla löytynyt sieltä sopivia liittimiä.

        Comment


          #5
          Vissiin pelkääjän jalkojen alla. http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ng/ecufv8.html

          Comment


            #6
            Silmät käteen ja tutkimaan tarkemmin:


            Tuossa liittimistä kuva. Sijaitsevat apukuskin lattiamaton alla, ihan lattiatasolla. Vaikea olla huomaamatta.

            1. Musta = Supply (syöttö lukijalle tms)
            2. Musta = Motronic / automaattivaihteisto
            3. Ruskea = Instrument cluster(??)
            4. Keltainen = Moottorin varoitusvalo
            5. Punainen = Airbag
            6. Tyhjä = Sähköiset iskarit
            7. Tyhjä
            8. Valkoinen = Ilmastointi

            Tuo siis -94:sta kasista otettu kuva. En ole kuulutkaan, että oisi kasissa muualla kuin tuossa paikassa vikadiagnostiikan pistokeet.

            Ratista löytyy takapuolelta pari ruuvia, jotka irroittamalla irtoaa bägiosa. Sitten mutteri auki jne.

            Mutta jos kojelautaa haluaa purkaa, niin rattia ei tarvitse ottaa edes irti. Yläpuoli vaan auki ja sitten alapuolta erikseen.
            Pääsee yllättävän hyvin käsiksi jokapaikkaan.

            Ja tuolla kirjoittamani ohjeet, kuten myös muuta juttua liittyen kasiin; http://www.audi200.net/typ44-typd11/....php?f=2&t=580

            Comment


            • #7
              Nii missä kohti jalkotilaa tuo boxi on? Tosissaa sen sulake/rele boxi löydettiin sieltä a-pilarin kupeesta vänkärin jalkotilasta mutta muuta ei silmiin osunu. Kaikki muu on purettu mittaristosta alas päin paitti ratti. Helposti lähti kaikki muu. Se että tuo on vm-91 ja rutsin tuonti ei luulisi vaikuttavan asiaan missä on mikäkin?

              Comment


                #8
                Puuh. Liian läheltä olette etsineet taas :P

                Nuo liittimet ovat siellä lattiamaton alla, ihan lattian tasossa. Siitä voi joutua ruuvaamaan muoveja edestä pois, jotta pääsee käsiksi.
                Tuossa toinen kuva http://www.sjmautotechnik.com/troubl...c/v8diagcn.jpg

                Ei vaikuta, vaikka on tuontiauto.

                Comment

                Working...
                X