Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6: mikä on "terminal 15" mittaristossa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6: mikä on "terminal 15" mittaristossa?

    Moi

    Vesivahingon jälkeisiä ongelmia tutkin. Mittaristopaneeli raportoi tällaisia vikoja:

    17. Instruments
    Control Module Part Number: 8E0 920 930 R
    Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D36
    Software Coding: 00000
    Work Shop Code: WSC 00006
    Additional Info: 06745 AUZ6Z0C0150836
    4 Faults Found:
    00576 - Terminal 15
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent
    01314 - Engine Control Module
    49-10 - No Communications - Intermittent
    01315 - Transmission Control Module
    49-10 - No Communications - Intermittent
    01316 - ABS Control Module
    49-10 - No Communications - Intermittent

    Mä epäilen, että se mittaristo ei saa tietoa, että virrat on laitettu pois ja siksi herjaa, ettei löydä noita moduleita (kun ne ovat sammuneet).

    Mutta mikä on tuo terminal 15? Mä en löytänyt sitä sähkökuvista, ehkä mun kuvat on jotenkin vajaat (en ole varma onko se joku US malli, http://www.bentleypublishers.com/ima...b6.wd.02.pdf)? Mistä mihin tuo terminal 15 on kytketty ja mistä johdot kulkevat (jossain voi olla vettä).

  • #2
    DIN standardin mukainen eli terminal 15 on virtalukolta ns. sytytysvirta. Suomeksi siis se piuha, mihin tulee virtaa vasta kun aivaimesta käännetty kaikki virrat päälle. Noiden muidenkin vikojen kanssa vaikuttaa mittariston liittimen kontaktihäiriöiltä. Mittaristo irti ja liittimiä nitkuttelemaan.

    Comment


    • #3
      Jahas, kiitos tiedosta. Täytyy harkita sen mittariston irroittamista. Se kyllä toimii käsittääkseni ihan täysin kun virrat ovat päällä (jos nollaan viat kun moottori käy, ne eivät tule takaisin ennen kuin sammutan moottorin).

      Mutta siis terminal 15 on se piuha, kun kaikki virrat on päällä, eli jos luen sähkökuvaa oikein, se on virtalukon pinni 6 (siinä kaaviossa se on merkitty 6/15, ehkä toi 15 viittaa siis terminal 15). Virtalukon jo mittasin, se toimii oikein.

      Comment


      • #4
        Jep se 6/15 se oli ja lopulta löytyi myös pinni milläe tuo terminal 15 singaali menee mittaristolle: vihreän liittimien pinni 3. Sitten mittailin onko johdot kunnossa virtalukolta tuonne mittariston pinnille 3 ja olivathan ne. Vika ei ollut siellä päinkään.

        Lopulta vika oli se, että vesi oli kastellut Culmann:in puhelinyksikön apukuskin lattian alla. Löysin se jo aiemmin, kuivasin putsasin ja laitoin paikalleen. Virhe. Se oli vaurioitunut siten, että sekoitti koko systeemin. Kun irroitin sen virtapiiristä kokonaan, ongelma poistui. Siis diagnostiikat vikailmoitukset olivat ihan fuulaa, systeemi oli ihan sekaisin rikkinäisen komponentin takia.

        Comment


        • #5
          Vikadiagnoosi saattoi sittenkin olla ihan ok, tulkinta vain oli virheellinen.
          Terminal 15 on piste josta järjestelmä mittaa "onko virta päällä" sitä se ei kerro missä kaikkialla tuo 15 vaikuttaa. Vika olisi voinut periaatteessa olla missä tahansa laitteessa johon menee virransyöttö silloin kun virta on päällä (ei kuitenkaan niissä joissa on oma diagnostiikka).
          Hyvä että vika kuitenkin löytyi.

          Comment


          • #6
            Siis diagnostiikat vikailmoitukset olivat ihan fuulaa, systeemi oli ihan sekaisin rikkinäisen komponentin takia.
            Ihan oikeinhan tuo vikailmoitus on. Pitää vaan seurata ongelmaa alkulähteille, eikä korjata oiretta.

            Comment


            • #7
              Juu, siis harjoitellaan edelleen vikakoodien tulkitsemista :)

              Comment

              Working...
              X