Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.3 ruisku, Moni ongelmainen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 2.3 ruisku, Moni ongelmainen

    Terve.

    Elikkäs tuli tuossa pari kuukautta sitten hommattua vaihdossa tuollainen otsikon mukainen 80 b4 audi ja tässä ajan myötä vikoja tullut esille. Ja kun ei ole audeista aiempaa kokemusta niin vuodatan ongelmiani sitten täällä.

    1.Lämpömittari ei toimi. Eli sen verran olen selvitellyt että ylävesiletkussa on kaksi anturia. Toinen yläpuolella ja toinen vastaavasti alapuolella, joten noihin selvennystä mitä ne ovat kumpikin. Pikaisen ratkaisun tein että pysyn moottorinlämmöistä kartalla että laitoin lisälämpömittarin ylävesiletkuun kiinni.

    2.Tuulettimen ohjaus. En saa käännettyä tuulettimenohjaus säädintä ollenkaan kojelaudassa oleviin suuttimiin. Vaan säädin pysähtyy jalkatilan kohdalle.

    3.Kun moottori lämpenee, jalkatilaan tulee jostakin hieman lämmintä ilmaa? Ei ole oikein mukava tällasilla helteillä. :(

    4.Kylmänä tuntuu vähän pätkivän ja lämpimänä ajon jälkeen tuntuu että ei lähde käyntiin. Saa sahata starttia melkeinpä 10-15s

    Olikohan tässä nyt kaikki.

    #2
    Vaivaan #1 on ratkaisu tämä:
    http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=1175

    Comment


    • #3
      Jos tuota monitoimilämpöanturia lähden käytettynä etsimään niin onko missä muissa audin malleissa sama kone? ainakin 90:ssä on vissiin?

      Comment


        #4
        Ei tuota anturia kannatta käytettynä paikoilleen laittaa. Ei kuitenkaan ole 100% varmuutta, että toimii oikein pitkään.

        Suoraan uusi tilalle.

        Comment


        • #5
          #2 ja 3 Vaijerit säätimissä jotenkin väärin asennettu / panttaa johonkin. Todennäköisesti purkamalla selviää.
          #4 saattaa auttaa #1 korjaus. Eli ensin anturit vaihtoon, ja sitten mahdollisesti tutkimaan lisää, jos ei auttanut.

          Comment


            #6
            #4 saattaa jostua vuotavasta bensalinjan takaiskuventtiilistä. Kun paineet laskee niin bensa pääsee suutinlinjoissa koneen lämmöstä höyrystymään.

            Comment

            Working...
            X