Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mittariston EEPROM korruptoitunut?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mittariston EEPROM korruptoitunut?

    Kysytäänpä nyt jos joku osaisi vastata, haulla en löytänyt.

    Nollasin kaverin kanssa vikakoodeja kulkineesta, kun operaation lopuksi trippimittarin kilometrilukeman kohdalle ilmestyi kirjaimet "def." Auto kyllä käynnistyy ja kokonaiskilsat + FIS toimii kyllä, eli IMMO ei onneksi hypännyt päälle. Akun navat käytetty noin tunniksi-kahdeksi irti, ei vaikuttanut muuten, kuin siten, että tripin kilsat näkyivät hetken, kun avasi auton oven, mutta startatessa ne katosivat jälleen ja tuo teksti tuli takaisin. Googlesta löysin jotakin EEPROMIN korruptoitumiseen liittyvää. Onko täällä kellään käytännön kokemusta, että onko tuolle mitään tehtävissä? Jos mittariston joutuu vaihtamaan kokonaan toiseen niin kiinnostaisi nuo versiot, joissa on värillinen FIS-näyttö. Ymmärtääkseni clusterin onnistuu vaihtamaan mikäli se on palautettu ns. neitseelliseen tehdastilaan nollakilsoille, jolloin sinne voi ohjelmoida VCDS:llä uudet kilsat ja parittaa se autoon? Ebayssa noita ainakin löytyisi... Auto on '02 B6 tq

    #2
    Oon Magneti Marellin mittaristoihin vaihtanu prossuja, kun tuppaavat hajoilemaan, Hyvällä tuurilla tohonkin löytyy sopiva korjausprossu.

    Kyllä noi kilsat saa aika moneen malliin laitettua ihan miksi haluaa, jos on oikeet vehkeet.

    Comment


    • #3
      Okei, eli toivoa vielä on? =) Ymmärsin, että mittaristo olisi Boschin RB4, mutta voiko se silti olla Magneti Marellin valmistama? Pitänee käyttää sitä irti ja katsoa tarkka osanumero. Miten hintavasta operaatiosta puhutaan noiden prossujen osalta, noin suunnilleen?

      Comment


        #4
        B6:ssa tuskin on niitä Magnetimarellin paskoja. Lähinnä TT:ssä niitä on.

        Prossut on maksanu n. 80€, siihen vaihtotyöt päälle, about saman verran.

        Comment


          #5
          Nollasin kaverin kanssa vikakoodeja kulkineesta, kun operaation lopuksi trippimittarin kilometrilukeman kohdalle ilmestyi kirjaimet "def."
          Selvis, että kyseisen vian oli aiheuttanut joku käsiskanneri, jolla oli yritetty lukea PIN koodia.

          Tossa on vähän infoa asiasta:
          DEF or ERROR at RB4 cluster display or other faults as malfunctioning gauges, illumination etc is due to the corrupted software.
          This occurs when cheap aftermarket tools are used to read immo login, add keys, change mileage etc. Somethimes it only shows DEF, sometimes airbag lamps may go on, erratic gauges etc etc... all this is because of corrupted software. Sometimes these faults may not occur at once, but after battery is disconnected and connected again.... These faults are very often on these units......
          RB4 or RB8 clusters have special encryption part of eprom which is unique for each cluster and cannot be overwritten by any other dump from similar cluster, even though it is the same product number. Only way is to repair corrupted software with special expensive
          tools.
          Jeppaan mittaristo korjattiin vaihtamalla käytetty, mutta tehdastilaan "nollattu" mittaristo. "Uusi" mittaristo oli vielä päivitysmalli, eli värinäytöllä.

          Comment


          • #6
            Juu, näin tehtiin ja hyvin pelaa! Mukava upgrade tuo värinäyttö kyllä :) ISO kiitos vaan amalinille avusta koko operaatiossa!

            Comment

            Working...
            X