Moi!
Vietin tuossa viikonloppuna tovin lukiessani jälkijäähdytyksestä foorumilaisten keskusteluita. Mutta silti täytyy uusi topicci aloittaa sillä minulla on hieman erillainen tilanne.
Autona on 91 vm urs4, olen kutakuinkin vuoden päivät omistanut auton ja kertaakaan ei sähköflekti ole pyörinyt ajon jälkeen taikka pumppu vesiä pumpannut.
Kymysys kuuluukin että mistä vikaa etsimään?
Autossa on paikallaan kaikki jälkijäähdytys releet, jälkijäähdytyksen lämpötila-anturi (yksi kappale eikö niin, imusarjan alla vesiharavassa ennen monitoimilämpötilamittaria?) Ilmastointi ei ole toiminnassa, kompura rikki ja hihna ei kierrä edes kompuran kautta. Ymmärtääkseni flekti pyörii kompuran käydessä AINA. Vesipumppu on paikallaan jos sen paikka on imusarjan kohdalla kuskin puolella. Monitoiminen lämpötila-anturi vaihdettu kuukausi sitten, ajossa näyttää 100-105 astetta vesille, analogisessamittarissa, eli todennäköisesti johtuu kalibroinnista tai sen puutteesta.
"Monivika anturin" vaihdettuani ilmastoinnin näyttö, kohta 51 näyttää aina 50 astetta, viallisella mittarilla näytti 78-88 astetta.
Vesijäähdytyslinja ei kierrä turbon kautta, koska edellinen omistaja oli sen purkanut autoa viritellessä. Muutoin systeemi on alkuperäinen.
Vietin tuossa viikonloppuna tovin lukiessani jälkijäähdytyksestä foorumilaisten keskusteluita. Mutta silti täytyy uusi topicci aloittaa sillä minulla on hieman erillainen tilanne.
Autona on 91 vm urs4, olen kutakuinkin vuoden päivät omistanut auton ja kertaakaan ei sähköflekti ole pyörinyt ajon jälkeen taikka pumppu vesiä pumpannut.
Kymysys kuuluukin että mistä vikaa etsimään?
Autossa on paikallaan kaikki jälkijäähdytys releet, jälkijäähdytyksen lämpötila-anturi (yksi kappale eikö niin, imusarjan alla vesiharavassa ennen monitoimilämpötilamittaria?) Ilmastointi ei ole toiminnassa, kompura rikki ja hihna ei kierrä edes kompuran kautta. Ymmärtääkseni flekti pyörii kompuran käydessä AINA. Vesipumppu on paikallaan jos sen paikka on imusarjan kohdalla kuskin puolella. Monitoiminen lämpötila-anturi vaihdettu kuukausi sitten, ajossa näyttää 100-105 astetta vesille, analogisessamittarissa, eli todennäköisesti johtuu kalibroinnista tai sen puutteesta.
"Monivika anturin" vaihdettuani ilmastoinnin näyttö, kohta 51 näyttää aina 50 astetta, viallisella mittarilla näytti 78-88 astetta.
Vesijäähdytyslinja ei kierrä turbon kautta, koska edellinen omistaja oli sen purkanut autoa viritellessä. Muutoin systeemi on alkuperäinen.
Comment