Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vakionopeudensäädin kettuilee ! a4 b6 vm.02

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vakionopeudensäädin kettuilee ! a4 b6 vm.02

    Joo elikkäs näin alkuun apuja täältä. Vakkari oireilee seuraavanlaisesti, ei lähde päälle kun painaa. Joskus saa päällä kun painaa näpäkästi jarrua. Nyt ei lähde päälle enää millään. Välillä syttyy ESP:n valo palamaan sen jälkeen kun on yrittänyt laittaa vakkaria päälle. Oisko vinkkejä näin alkuun ?

  • #2
    Vikakoodit lukuun, mutta toi näpäkästi jarrua painaminen viittaisi selvästi jarruvalokytkimeen, edullinen vaihtaa. Joitain kymppejä itse osa.

    Comment


      #3
      Eli siis viallinen kytkin voi oireilla noin ? Pari kertaa ajotietokone on herjannu että takajarruvalo ois palanu mut itse valo on toiminu normaalisti. Missäs tämä kytkin sijaitsee ?

      Comment


        #4
        Jarrupolkimessa.

        Comment


          #5
          ulkopuolella vai tyyliin kojelaudan alaosassa ?

          Comment


          • #6
            Kojelaudan alla.

            Comment


              #7
              Sehän se oli sitten. Paikallisessa Audi liikkeessä osa maksoi 16,15€ että ei paha. Kiitokset taas vinkeistä.

              Comment


                #8
                Omassa B7:ssa ei ole vakkari toiminut noin kuukauteen.
                Ei vikakoodeja.

                Nyt tuli mieleen, että onkohan tuolle oma sulake? Kaikki muut kuitenkin toimii kuin junan hissi.

                Mitään muita vikoja tai oireita ei ole esiintynyt.

                Comment


                  #9
                  Measuring blokeista kannattas kattoo, että tuleeko napinpainallukset ohjaimelle asti. En muista oliko rattiohjainmodulissa vai/ja moottorinohjauksessa. Selaamalla olen aina bittijonon löytäny joka muuttuu, kun nappeja painelee.

                  Comment


                    #10
                    Täytyypä vähän tutkia lisää... Kiitos Aki. OT: (Toimiiko käryimuri?)

                    Ihmeellisesti se vain lopetti toimintansa, ja ei edes mitään häiriökäyttäytymistä esiintynyt ennen/jälkeen.

                    Comment


                      #11
                      Merza, katoppa onko kytkinpoljinkatkaisija jatkuvasti painettuna, se on aika yleinen feelu.
                      Mitta-arvoista löytyy bittijono joka muuttuu kytkintä painettaessa, samassa litaniassa on myös jarrupoljinkatkaisija, jotta tunnistaa oikean jonon.

                      Comment


                        #12
                        Täytyypä vähän tutkia lisää... Kiitos Aki. OT: (Toimiiko käryimuri?)
                        Hyvin toimii :)

                        kytkinpoljinkatkaisija jatkuvasti painettuna, se on aika yleinen feelu.
                        Jos systeemi näkee kytkimen jatkuvasti painettuna, niin luulis tulevan vikakoodi?
                        No, toisaalta kytkin voi olla painettuna missä tilanteessa tahansa, niin on vaikea määritellä tiettyä loogista tilannetta, jossa se ei voi olla painettuna.

                        Comment


                          #13
                          Onko se kytkin fyysisesti polkimen varressa/lähettyvillä?
                          Täytyy tutkia.

                          Comment


                            #14
                            Joo siellä se on, polkimenvarressa.

                            Comment


                              #15
                              Ok, jos ei näillä vinkeillä lähde toimimaan niin tulee Jerelle hommia!

                              Comment


                                #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                Hyvin toimii :)


                                Jos systeemi näkee kytkimen jatkuvasti painettuna, niin luulis tulevan vikakoodi?
                                No, toisaalta kytkin voi olla painettuna missä tilanteessa tahansa, niin on vaikea määritellä tiettyä loogista tilannetta, jossa se ei voi olla painettuna.
                                Ei tule vikakoodia, sehän tässä onkin kuoppa, johon helposti astuu jos ei muista tuota.

                                Comment


                                • #17
                                  Laitetaan tänne, että itse muistan ja joku muukin voi tästä katsoa:

                                  Moottorin ohjausyksikön Group 066 virrat päällä vakiotilassa 00001000.
                                  - 00001100 on kytkin painettuna
                                  - 00001011 on jarru painettuna
                                  - 00001111 on jarru ja kytkin painettuna

                                  Kolmanneksi viimeinen numero on kytkimelle ja ja kaksi viimeistä jarrulle. Eli jos nämä ei muutu polkimia poljettaessa on anturi sökö.

                                  -autona B6 -03 A4 1.8T

                                  Comment

                                  Working...
                                  X