Eli kyseessä a6 4f allroad antoi koodia vasemmasta abs anturista, vaihdoin uuden ei vaikutusta. Laitoin liitteenä koodin kun komeella en nettiin päässyt. Mitä se nyt kertoo? Jojdoissa vika? Pystyykö mittaamaan? Eli projekti audi kyseessä ja rattibagi bielä pois ja ratti ollu useamman kerran. Vaikuttaako se? Sivukysymys, kuinka se rattiakseli kalibroidaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 4F ABS vikakoodi
Collapse
X
-
Nyt antoi aamulla tämän koodin. Onko abs kehä laakerissa vai missä? Nollasin tuon pois ja oti napapultin irti ja vetelin vetoakselia taaksepäin sun muuta ja kiristin uudestaan, ei vaikutusta. Pyörän laakeri vaihdettu hiljattain mutta ei varmuutta alkoiko vika sen jälkeen kun moneen kertaa n kaikki ollut leväällään.
Comment
-
Tuo koodi viittaa johtosarja- tai anturivikaan, vapaasti suomennettuna "sähkövika piirissä". Magneettikehä on laakerissa.
Comment
-
Tuo koodi ei ole tullut kuin kerran tänä aamuna ennen käynnistystä. Sen jälkeen antaa koko ajan tuota ebsimmäisessä kuvassa esiintyvää koodia. Mtähän tuolle nyt tekisi? Jos kehä on laakerissa niin se on sitten oltava ok. Uusi laakeri ja uusi anturi niin mikä perkele mättää? Pystynkö mittaamaantuon anturille tulevan johdon että onko ok? Yleismittarin käyttö on ollut todella vähäistä joten tarkat ohjeet tarpeen.
Comment
-
Jep, "electrical fault", joka tulee heti, viittaa taas johto, enturi, tai boksivikaan.
Boksin liittimeltä kun mittaa johdon anturin liittimelle, niin saa rajattua johdot pois.
Resistansseja vertaamalla muihin antureihin voi myös päätellä, että onko vikana anturi/johdotus vai onko vika boksin puolella.
Comment
-
Abs anturi mitattu mittarilla ja oli ok. Anturilta lähtee musta ja ruskea johto jotka tulevat abs boxin liittimelle. Poxin pään liittessä kaksi musta ja ruskea johto paria joista koitin mitata vastusta mutta mikään niistä vaihtoehdoista ei toiminut. Voisiko olla muka mahdollista että molemmat johdot väliltä poikki, epäilen. Muuttuuko johtojen väri matkalla? Voisiko joku tarkistaa kuka sähkökaavion näkee.? Olisi nyt tärkeää saada johtojen värit tarkastettua jotta voi mahdollisen vian löytää ennenkuin alkaa pumppua roplaamaan.
Comment
-
Noniin. Abs anturilta mitattu läpiviennin kohdalle asti, johdot ok. Myös läpiviennin kohdalta abs boxin liittimelle johdot ok. Kun mittaan abs anturilta abs boxin liittimelle ei anna arvoa ollenkaan. Joten johdot poikki läpiviennin jälkeen ennenkuin tulee takaisin sisälokasuojaan. Missä johdot käy? Onko nyt varma etteu herjaa koska kuskin airbag ei paikallaan eikä rattiakselia ole kalibroutu? Tai käykä jossain sellaisessa paikassa että pitää virrat olla päällä? Johtoihin tuo vika nyt viittaa koska koko matkalla ei ole arvoa vaan noilla on jotka kulkee sisälokasuojassa.
Comment
-
Eli potilaana 2005 tai 2006 A6 3.0 tdi, joka herjaa seuraavaa:
Address 01: Engine
1 Fault Found:
005715 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1653 - 002 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 69
Reset counter: 255
Mileage: 360493 km
Time Indication: 0
Date: 2019.12.22
Time: 18:06:32
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 167.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.86 V
Bin. Bits: 00101100
Torque: 89.7 Nm
sekä jarrujen puolelta:
Address 03: ABS Brakes Labels: 4F0-910-517.clb
Part No SW: 4F0 910 517 L HW: 4F0 614 517 L
Component: ESP 8.0 quattro H03 0090
Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
Coding: 0037256
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: 2D5B32E0B455362702-8078
2 Faults Found:
01517 - Control Module for Trailer/Towing Sensor (J345)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 3
Reset counter: 222
Mileage: 361030 km
Time Indication: 0
Date: 2019.12.30
Time: 12:40:55
Freeze Frame:
Hex Value: 0x00C0
Hex Value: 0x0382
Hex Value: 0x0023
Hex Value: 0x058F
Hex Value: 0x00FF
01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 11
Reset counter: 222
Mileage: 361303 km
Time Indication: 0
Date: 2020.01.03
Time: 11:12:46
Freeze Frame:
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x4382
Hex Value: 0x001C
Hex Value: 0xB0A5
Hex Value: 0x00FF
Ihmetyttää miksi tuo on ensimmäinen koodi viittaa ABS moduuliin, mutta koodi tulee kuitenkin "engine" -puolelta. Se ei myöskään nollaannu. Onko nyt sitten ABS moduuli särki, vai onko joku oikotie onneen? Otin moduulista liittimen irti ja ruiskin sinne elektroniikka kliineriä ilman mitään vaikutusta asiaan. ABS valo siis syttyy satunnaisesti ja välillä myös käsijarrun merkkivalo tulee säestämään tilannetta.
Jostain ulkomaan foorumeilta luin erilaisia tarinoita, joissa myös akun vaihto on auttanut ongelman poistumiseen, mutta vain hetkellisesti. Jollain muullakin varmaan tämä sama vika ollut? vanhempaan tuo olisi ollut inhimillisemmän hintainen operaatio vaihtaa mokoma moduuli, mutta tässä autodocillakin osa oli jo toista tonnia.
Kiitokset jo etukäteen kommentoijille!
Comment
-
Joo toi jarrupaineanturi on tyyppivika 4F ABS boksissa. korjaus onnistuu, korjauksesta voi laittaa mailia eleworks@outlook.com
Comment
-
Vähän OT ehkä, mutta pisti, jälleen silmään:
"Voltage 11.86 V"
Aika usein näkee näitä matalia lukuja kun jotain vikalistaa lukee. Onko tuo energy management noin tehokas rajoittamaan jännitteitä eri moduleille, vai lukeeko diagnostiikka jännitteet väärin? Vai onko kaikki aliarvioineet näiden pyörillä varustettujen luksushuviloiden virrantarpeen?
Itse ensin tarttuisi tuohon, 12V akun jännite 11.8 ei oikein vaikuta terveeltä. Saattaa tulla vaikka mitä "vikaa" kun alkaa moduulit reistailla.
Mutta, tuo:
01517 - Control Module for Trailer/Towing Sensor (J345)
004 - No Signal/Communication
Lienee johtovika
Ja kuten jo mainittu,
01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
008 - Implausible Signal
Viittaa juurikin tuohon anturiin
Comment
-
Energy management ei rajoita jännitteitä, kyllä laitteille menee ihan täysi akkujännite. Jos virran käyttöä aletaan rajoittamaan, niin sitten jotkin toiminnot sammuvat kokonaan.
Tuollainen 11,8 on aika valitettavan tyypillinen kun auto seisoo virrat päällä ja kone ei käy, siihen vielä mahdollisesti ajovalot ja sisäpuhaltimet päälle niin akusta otetaan helposti +30A virtaa koko ajan. Jos on vielä valmiiksi vähän kypsä akku, niin ei tarvitse kauaa vikakoodeja lueskella kun jännitteet onkin jo tippuneet selvästi alle 12V.
Välillä voi tietysti olla kyse myös jostain hapantuneesta maajohdosta tai muusta vastaavasta, eli kriittisesti noita jännitteitä kannattaa tuijotella, joskus ne johtavat varsinaisen vian suuntaan.
Uudemmilla kaapeleilla tehty auto-scan kirjoittaa login loppuun paljonko oli akkujännite skannauksen alussa ja paljonko lopussa. Tuosta voi myös vertailla, että onko se akkujännite oikeasti alhaalla vai onko ainoastaan jollain moduulilla ollut alhainen jännite. Toki harvoin näkee kokonaista logitiedostoa, kun jostain kumman syystä kaikilla tuntuu olevan kamala hinku saksia sieltä mahdollisimman paljon tavaraa pois.
Mulla on tapana laittaa aina auto kiinni laturiin jos on oletuksena että vähänkin pidempään joutuu tutkiskelemaan. Laturi pitää akkujännitteen tasaisesti 13,5 voltissa niin ei tarvitse ainakaan sähkön riittävyydestä huolehtia.
Comment
-
Laitoinkin amalinille sähköpostia laatikon fiksaamisesta.
Mutta tuosta vikakoodista vielä. Tosiaan abs puolelta ei herjannut mitään vikakoodeja. No mutta yritetään nollailla sitten kun tuo purkki on kunnossa. Eipä ole juurikaan ollut vcds kaapelille käyttöä, niin eihän sitä myöskään osaa käyttää. Parempi vaan kun ei olis koskaan käyttöä, vaikka mokoman johdon pätkän omistaakin...
Comment
-
Auto Audi A6 2006 2.4 v6 manuaali.
Kun auton käynnistää niin piippaa kolmesti, abs, luistonesto ja käsijarru ei pelitä, luultavasti vika moduulissa?
Kun abs moduulissa liitin kiinni niin surisee kokoajan, vaikka avaimet on poissa virtalukosta ja abs yksikkö lämpenee.
Katsastus olisi ensiviikolla ja voikohan tuossa kunnossa viedä että saisi korjausaikaa?
Ostin VCDS:n joka tuli eilen. Täytyy vähän opetella käyttämään...
Comment
-
Mulla kanssa potilaana A6 2.4 -05, jossa vikakoodeina 01200-ABS valves supply voltage, 00265-ABS outlet valve;front left (N102)000---intermittent, 01826 Sensor for steering angle (G85);supply voltage terminal 30. Ideoita mistä vian aiheuttajaa lähtisin metsästämään, vai viittaako ohjain laite vikaan?
auto hälytteli keväällä satunnaisesti jarruja, jonka jälkeen jäi muutamaksi kuukaudeksi seisontaan nakutuksen takia.
Nyt tein tuohon jakopääremontin ja jarrujen hälytykset ovat jatkuvasti päällä, saa vcds:llä kuitattua mutta palautuu samantien...sulakkeet kunnossa
Kiitos ja kumarrus!
Comment
-
auton abs yksikössä 4f0 614 517, käytetty boxi asennettu, joissa sama merkintä mutta T kirjain lisänä.
miten ja millä koodilla pitäis yrittää koodata tuota uutta boxia jos edes on sopiva?
vikakoodeina engine 0010, abs 0010, control head 0010, central elect 0010, parking brake 0010
Comment
Comment