Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 2.7 -01 biturboon Defan lohkolämmitin?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiTuossa olisi yksi melkein 100€ halvempi versio kuin TT-thermo:https://www.karkkainen.com/verkkokau...ttorinlammitin
Ainoa ero on se että tuossa ei ole Defan liitintä, se vähän harmittaa.
Comment
-
Comment
-
Ainakin ultralinkin myymä on ce-hyväksytty. Defalla noita hyväksyntöjä on ilmoitettu aivan eri tapaan ja tuskin noista kuluttajan tarvii kummemmin selvää ottaa. Riittänee että on.
Hienoa että voi asentaa vaakaan ja pystyyn. Tulee heti enemmän vaihtoehtoja. Miten noissa virtaamissuunnat pitäisi olla vai onko niinkään väliä? Joissakin ilmeisesti on.
Comment
-
Tännekin saapui tänään tuo lämmitin. Ajattelin asennukseen käyttää apuna tt-thermon ohjetta. Kuta kuinkin näin olisi ideaali:
- Lämmityslaitteen kennolta tulevan letkun väliin
- Jäähdytinnesteen minimipinnan ja lohkon puolivälin välimaastoon korkeussuunnassa
- Vesikierto moottorin kierron mukaisesti (ei mitään hajua)
Ei muutakuin postista hakemaan ja pällistelemään. Sitten katsotaan mihin se oikeasti istuu kaikki mahdolliset oikotiet käytettynä. :D
Comment
-
Se Defan kopioliitin on ihan paska. Aivan liian haurasta muovia, eikä alkuperäinen Defan johto mene pohjaan asti. Eli ei jää kiinni eikä tiivisty siihen O-renkaaseen. Siinä johtoa asetellessa liitin murtui halki. Otin sen kokonaan pois ja laitoin siihen Defan johdon kiinteästi.
Minulla on siihen jo letkut sovitettuna, akun alla on hyvä paikka. Asennuskuvia tulee ensi kerralla kun käyn tallilla.
Comment
-
No perkele. Jos se on lämpimien maiden versio se liitin :D Tarkoitat sitä lämmittimessä olevaa liitintä vai puskuriliitintä?
Comment
-
-
No eipä se kyllä mene. Ei tuo minusta huono liitin ole lämmittimessä mutta jotain hämärää on kun ei meinaa perille asti saada.
Comment
-
Tuolla lämmittimen liittimen sisällä on kolme pientä pattia mihin tuo varmasti vastaa. Liekö käynyt nyt kämmi tehtaalla liittimen kanssa. Näyttää noita vvkb:n lämmittimiä ulkomailla myytävän aika pirusti, Venäjällä varsinkin.
https://aijaa.com/2zN0jA Tuolta linkki jos ei näy foorumilla tarpeeksi hyvin.
Comment
-
Mie taidan porata tohon välijohdon liittimeen pienellä terällä reiät oikeisiin kohtiin. Ei jaksais alkaa reklamoimaan. On kyllä varsin perseestä tollaset. En oikein tiedä mikä idea noilla stoppareilla on ja onko noihin olemassa vasittuja johtoja edes saatavilla suomesta. Toivottavasti muuten alkaa pelittää. Kiitos ku kerroit täällä ennenku mieki tuhosin omani. :D
Comment
-
Ei ole dremeliä mutta sais ne tietty samalla poran terällä sieltä näprättyä. Mulla jää pari milliä vajaaksi ja on hilkulla ettei lukitu, noiden tappien takia juurikin.
Comment
-
Tuossapa asennuskuvia. Lämmitin mahtuu juuri ja juuri akun alle. Siellähän se on muutenkin kivassa paikassa, niin akkukin lämpenee vähän ja antaa virtaa paremmin. Alaletku menee läpi vedenpoistoreiästä suoraan moottorille. Letkut ostin Motonetista, sieltä löytyi sopivia 19 mm letkumutkia.
En vielä kokeillut päälle, koska systeemissä ei ole vettä.Viimeksi muokannut okkim; 4.1.2019, 21:48.
Comment
-
Tuohan näyttää hyvältä paikalta. Mihin kohtaan moottorille laitat letkun? En ole vielä katsonut auton alle että mitä sieltä löytyy. Laitoitko kunnolla tiiviiksi tuon lämmittimen kauttaaltaan ja uuden johdon kohdalta varsinkin? Tuolla akun alla on potentiaalia olla paljonkin vettä lukemani mukaan jos poistot on tukkeutunut. Toinen poisto sinne kai jäi vielä vapaaksi?
Minä suunnittelin samaan letkuun asentamista, mutta homman helpottamiseksi (ainakin näin ajatuksena) samaan letkuun sekä otto että paluu.
Comment
-
Moottorilta tuleva letku näkyy kuvassa. Se tulee samaan paikkaan kuin mistä alkuperäinen lähtee. Kyllä tiivistin lämmittimen kunnolla, ja toinenkin vedenpoistotulppa on poistettu ettei mene niin helposti tukkoon.
Se lämmitin ei mahdu akun alle missään muussa asennossa, joten saat vetää letkuja aika monen mutkan kautta.
Comment
-
En akun alle meinannut itse laittaa. Akkukotelossa näyttää olevan tilaa mut joo letkua joutuu vähän vetämään.
Comment
-
-
Nyt on kuvan 1200W lämmitintä testattu. Pakkasta -12 astetta, ja mittasin koneen anturin näyttämän lämmön tunnin välein.
Alussa siis:
-12 astetta.
Tunnin päästä +12
Kahden tunnin päästä +24 astetta.
Ei tunnu niin tehokkaalta kuin TT-Thermon 1500 watin lämmitin 4.2 A8:ssa. Tietty tehoksi sanotaankin 1200 wattia, mutta ero tuntuu isommalta kuuin 300W koska kasin kone on kahdessa tunnissa 60 asteinen.
Comment
-
Aika hidas on kyllä lämpeäminen 1200 watin teholla V6:ssa, oma nelosmoottori lämpeää -10 asteen pakkasessa calixin 550 w tehoisella +35 asteeseen kahden tunnin lämmityksellä. Lämmöt katsottu OBD-lukijalla.
Comment
-
Comment
Comment