Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jälleen asiaa S:n ilmastoinnin täyttämisestä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jälleen asiaa S:n ilmastoinnin täyttämisestä

    Etsinnällä löytyi, että oikea aine on r12 systeemiin on nykyinen r143a.
    Paljonko ainetta menee täysin tyhjään järjestelmään?
    Onnistuuko tyhjän järjestelmän täyttäminen siitä kompuran päällä olevasta yhdistä propusta?
    Eli saako siitä tehtyä tyhjiöimun, sekä täyttämisen?

  • #2
    Täyttö onnistuu kompurasta, mutta vaatii taipuisan jatkoletkun, koska siihen pääsee käsiksi vain alakautta.
    A100 -92 täyttömäärä on 1100g +-50g. Mulla meni kilo...viileää pukkas silti.
    Luonnollisesti öljyt myös ja vuotoaine(UV-väri) tulevaa vianselvittelyä helpottamaan.
    Kannattaa samalla vaihtaa kuivain. Jos olen oikein käsittänyt niin kuivain on täynnä silicapalloja tai vastaavaa, joka ei montaa grammaa kosteutta ime, mutta sekin on pois kompuran osista.

    Comment


      #3
      Siitä täytettiin. R12 määrä taisi olla 1050+-jotain ja tuota korvaavaa laitettiin minulle noin 900g. En muista tarkasti.

      Comment


        #4
        Se korvaava aine on sekoitus järeämmistä aineista, eikä sitä tosiaan tarvii laittaa samaa määrää kuin R12:ta aiemmin...

        Comment


        • #5
          R12 myrkky on tehokkaampaa eikä mitään "luomukamaa"

          Itte teetin 134 (vai oliko 132?) konversion r12 ympäristöön. Työläs tapa, mutta taisi onnistua.
          Edellyttää systeemin totaalin tyhjennyksen r12 aineista. ei vielä kuivaimen vaihtoa. (1. kierros)
          134 kama + 134:n öljyt sisään HETKEKSI (muutama minuutti), jotta aineet kiertää ja sekottuu ja vanhat jämä r12 aineet menee kuivaimeen.
          Systeemi seis ja jälleen järjestelmän totaali tyhjennys 134-aineista
          UUSI kuivain kiinni
          Uudet 134 kamat + 134:n öljy systeemiin. (2. kierros)
          UUSI linjafiltteri kuivaimen eteen kiinni

          Jos perse kestää niin vielä yksi tyhjennys + kuivain -kierros (3.) , jotta kunnon puhdistus vanhoista jämistä.

          Syy puhdistaviin lisäkierroksiin on se, että vanhat r12 kamat + öljy menee keltaiseksi uusien aineiden kanssa banaanivaahdoksi ja huonontaa voitelua. En ota vastuuta, jos leikkautatte kompuran kiinni noilla tempuilla. Ittellä toiminut vanhalla kompuralla kohta vuoden.

          >>> Vaihdoin myös kaikki o-renkaat liitoskohtiin.

          Huomioikaa kompuraa ostettaessa millä öljyillä se on kasattu/täytetty tai onko ollenkaan öljyä sisällä ! Kaikki öljyt ei sovi yhteen kaikkien kylmä-aineiden kanssa !

          Comment


            #6
            Eikös tuossa tarvinnut vaihtaa liittimiä tai letkuja tai jotain? Mulle sanottiin, että jos päivittää aineet, alkaa tulla vuotoja ilman tota vaihtoa.

            Comment


            • #7
              Joo siis jos päivitys tehdään r12->134a:n niin tiivisteet menee uusiin. Itse en näkisi päivitystä tarpeelliseksi kun on noita korvaavia aineita olemassa.

              Comment


                #8
                Joo, on työläs ja kallis tuo vaihto, koska korvaavan aineen voi laittaa vanhan sekaan. Kahteen Letukkaan on tullut kokeiltua ja toimii.

                Comment


                  #9
                  joo tänään laitettiin myös meidän ässään, ilmeisesti tota 143:ta. ja heti rupes työntämään kylmää ja eikä ainetta puuttunut todellakaan paljoa, mut pienestä se on kiinni kun oli ollut kauan unilla
                  ja sieltä alakauttahan se löytyi hyvinkin helposti, muutaman ruuvin avauksen jälkeen.tai helppoahan se oli vassta sitten kunnes löydettiin tarkistus venttiili!!!

                  Comment


                    #10
                    '93 Coupe:n ilmastoinnnissa on R134a - täyttömäärä 750 g...

                    Comment


                    • #11
                      Mitä muuten maksaa se kuivain?

                      Comment


                        #12
                        Kuivaimen hinta VAG-liikkeessä on siinä 200e kantturoilla 134A järjestelmään.

                        Comment


                          #13
                          Kannattaa kysyä www.combicool.fi Sieltä saa sen luultavasti huomattavasti halvemmalla. Itse sain alla satasella.

                          Comment


                            #14
                            Osaako tuo combicool myydä ilmastoinnin osia automallin perusteella vai pitääkö tietää, mikä osa heidän repertuaarista on oikea ja sitten ostaa se osanumeron perusteella? Selailin heidän .xls luetteloa, mutta siitä en paljoa viisastunut. Kaikenlaista ilmastointiosaa sieltä löytyi, mutta kun ei ollut hajuakaan, mikä osa sopisi omaan autoon.

                            Comment


                              #15
                              Kun tiedät Audin osanumeron niin se riittää. Varmaan pelkkä auton mallikin auttaa. Soita sinne niin asiat selviää. Itse sain sieltä hienoa palvelua.

                              Comment

                              Working...
                              X