Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 Keyless Go modulin sijainti? Arvauskeskus neuvoton...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 Keyless Go modulin sijainti? Arvauskeskus neuvoton...

    Haasteena (A8 2003) toimimaton Keyless Go sormenjälkitunnistimella. Ei aukaise tai sulje ovia automaattisesti eikä tunnista kuskia. Marmorimiesten (Audi Herttoniemi) paras arvaus oli suurella epäröinnillä, että piirikortti VOI olla rikki. Saattaa kuulemma olla myös "joku toinen samanhintainen piirikortti" (à 871,-+työ kpl) tai johtosarja. Tuo arvaus (joka muuten maksoi erikseen) oli yhtä hyvä kuin omani.

    Osaako kukaan sanoa:
    - missä Keyles Go -moduli sijaitsee että voin tutkia sen (kylmäjuotos jne)?
    - osanumero? tai muuta?
    - muita kokemuksia järjestelmästä (tai mitä pitäisi katsoa)?

    #2
    Kuskin penkin alla on varsinainen ohjainyksikkö Entry and start authorisation control unit -J518- .
    driver identification control unit on vaihdekepin vieressä -J589-

    Voisko tohon ongelmaan auttaa kunnon boottaus ja koodaus.
    Eli akkua irti ja sit käydä läpi kaikki asetukset ja opetukset.

    Comment


    • #3
      Tiedoksi muillekin ja arkistoa varten. Keskusyksikkö on tosiaan kuskin penkin alla (4E0909131C,-CX,-DX,-EX versiosta riippuen). Antenniyksiköitä on takapuskirissa kaksi (3D0909133E), hattuhyllyllä yksi (-141F), Tunnelissa (takajalkatilassa, -141B) ja vaihteenvalitsemin vieressä yksi (-141E).

      Comment


      • #4
        Tutki vihdoin sijaintia mutta empä löytänytkään.

        Keyless Go keskusyksikön sijainnista (J518). Tiedän sen olevan A8 D3:ssa kuljettajan penkin alla mutta osaatko sanoa tarkemmin missä siellä? Koitin etsiä mutten löytänyt sitä. Onko se penkin alla lattiassa (maton alla), edessä vai takana? Penkin rungossa vai itse penkin sisällä jossakin (selkänojassa tms)?

        Onko jollain kokemusta?

        Comment


          #5
          onko vikakoodit luettu?

          Comment


          • #6
            Tarpeeton kysymys. On tietenkin.

            Kessy unit on sökö mutta sellaisessa ohjelmatasossa ettei uusia saa. Kaikki vanhan keskusyksiköt (4E0909137-alkuiset) on korvattu uudella yksiköllä 4E0907181A. Seurauksena tästä on se että myös ohjaustanko (jossa on elektornikkaa) menee uusiksi ja mahdollisesti myös mittaristo. Kustannusarvio 4.000,- (!!). Ainoa keino on löytää samanikäisen auton purettu yksikkö joka on sama versio (ohjelmistoltaan). Saksassa näitä liikkuu mutta pitäisi löytää se boxi että voi lukea tarrasta version ja SW-version.

            Comment


              #7
              On luettu, en muista mitä niissä oli. Juhalla lukee kuitissa koodit.
              Muistanpas: "Ohjainlaite viallinen" eikä vika poistu.

              Edit: Juha, se on maton alla eli joko kynnysmuovit irti ja yrittää raosta puljata tai penkki irti ja matto kunnolla ylös.

              Edit2: Ja tosiaan kuten Juha sanoi, jos laittaa uudenmallin J518, joutuu uusimaan myös ohjauspylvään jossa on Käyttö ja käynnistysoikeuden ohjainlaite. Dorka homma ja kallis, ohjauspylväs rontti tonni, J518 tuon +800e+työt. Juhalle hinnassa vielä lisänä mittaristo tonnin, jossa on edelleen vikakoodi "ohjainlaite viallinen".
              Valitettavasti mä en voi muuta tehdä kuin vaihtaa osat.

              Comment


              • #8
                Kiitti Pulla. Taidat olla Airport Audilla töissä?

                Joku ehdotti kunnon resettiä eli akkua irti jotta kessy nollaantuisi. Kannattaako edes kokeilla? Voiko mennä ohjelmallisesti solmuun? TUleeko akun irroituksesta uusia merkkivaloja?

                Comment


                  #9
                  Kannattaa sitä kokeilla, tuossa vaiheessa kun vaihtoehdot on aika vähissä. Tosin en jaksa uskoa että auttaa.
                  Amalin pystyy mahdollisesti korjaamaan ohjainlaitteen?
                  Mulla kun ei korjaamiseen ole mahdollisuutta työn puolesta, eikä toisaalta taitoa siviilissäkään.
                  Jotain vikakoodeja voi jäädä akun irroituksen jälkeen, jos jää valoja palamaan niin tule käymään, hoidetaan ne pois.

                  Ollaan me pariin kertaan puhuttu puhelimessa aiheesta.

                  Comment


                  • #10
                    Olisko keskusyksikön numero kuitenkin 4E0909131, sitähän löytyy netistä.

                    Comment


                      #11
                      Tuosta boksista ei oo kokemusta, mutta perussetin, eli uudelleenkolvauksen pystyn suorittamaan. Sekin kannattaa viimesenä oljenkortena kokeilla, ennenkun rupee tonneja latomaan tiskiin.

                      Comment


                        #12
                        Joo ehdottomasti perusläpikäynti kannattaa.

                        Ja jos ei tuota tulosta, niin uusi/käytetty samalla numerolla kiinni. Näin pitäisi homman taas toimia.

                        Comment


                          #13
                          Mulla ollut akku irti ilman mitään varotoimenpiteitä pariinkin otteeseen ja ei ole jäänyt vikakoodeja. Jälkimmäisellä kerralla akku vaihtui ei audi-orginaaliin. Eli eiköhän sen uskalla irrottaa.

                          Mukava tieto, että kessy voi seota noin totaalisesti ja halvalla korjattavaksi...kop-kop-kop...

                          Comment


                          • #14
                            Akku oli irti mutta asiat ei korjaantunut. Keyless mykkä. Yksi vikavalo jäi palamaan (EPS) joka sammuu kun ajetaan muutama kilometri. Ilmeisesti järjestelmässä on nappiparistoja asetuksia säästämässä koska edes radiokanavat eivät kadonneet vaikka akku oli irti tunnin. Vain päivyri on sekaisin. Pitäisi varmaan irrottaa koko yksikkö.

                            Jatkoa varten muille tiedoksi että yksikkö on kuskin penkin alla maton alla edessä ja siihen pääsee käsiksi irrottamalla kuskin penkin (4 kpl torx ja kiskot lähtee irti ja penkki kallistuu tieltä ja matot voi siirtää (kynnyskotelomuovi pois ja matto edestä irti jalan leputtajan poistamalla- helppo homma).

                            Osani on 4E0909131C. SW on 4E0910131. Softaversio näyttää olevan kaikissa versioissa sama aikankin vuoteen 2006 loppuun. Vain viimeinen kirjain vaihtelee osanumerossa. Liittimet on samat kaikissa. Tarjolla olisi ilman kirjainta ja ainakin kirjamilla -A,-D,-L ja -K ja samalla softaversiolla.

                            Osaako kukaan sanoa onko väliä kirjaimella? Saksalaiset ebay sivut väittää että kirjaimeton versio sopii ainakin versiohin -C ja -K sekä versioon 4E0 907 181 A:n (joka oli osa jota minulle audilla tarjottiin ja ohjaustanko olisi pitänyt uusia...)?

                            Arveluttaa onko One touch -järjestelmän (sormenjälkitunnistin) olemassaololla väliä boxia valittaessa?

                            Comment


                              #15
                              Tos ois pari kuvankaappausta etkasta ja eri boksiversioiden pr-koodeista.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #16
                                Kiitos. En osaa oikein tulkita. Mikä on PR-koodi? Omani on kaikesta päätellen TKV (Family) ja PR-koodi 4K5 tai 4K6. Kuten tuosta voitanee lukea että 4E0 907 101A korvaa nyt muut mutta voikohan siis vanhemman version 4E0 909 131C korvata jollain muulla vanhemmalla versiolla? Tuo uuden boxin käyttö johtaa myös rattitangon vaihtoon => järjettömän hintaista.

                                Ohessa kuva rikkinäisen yksikön osanumerotarrasta:
                                http://aijaa.com/v.php?i=003388497685.jpg

                                Comment


                                • #17
                                  http://www.lrp-autorecycling.de/EKAT...937251006.html <-- tuosta 125e
                                  http://cgi.ebay.de/Audi-A8-S8-4E-Ste...-/140497571144 <-- tuossa kans 125e

                                  Comment


                                  • #18
                                    Valtsulle ISO KIITOS. Loistava sivusto tuo ensimmäinen vaikkeivat englantia puhukkaan kun soitin. Osia vaikka mitä. Tuo ylempi on juuri oikea -C versio osa "One touch memory":lla. Tässä kauppaa jo teen. Katsotaan saavatko arvottua postikulut suomeen.

                                    Alempi osa on juuri sitä mitä koitin kysyä. Siitä puuttuu tuo Versio C kirjain eli toimiikohan se myös esim. tuon One touchin kanssa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hieno homma, jos oli jotain apua.
                                      Laittelehan tänne infoa sitten miten kävi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        NO NIIN!! Homma ratkesi. Boxi oli -C versio one touch optiolla joka saksasta löytyi Valtsun vinkistä hintaan 159,- euroa.

                                        Laitoin boxin paikoilleen mutta auto varoitusten mukaisesti komponentti-lukittui joka näytti siltä että Auto-check näyttö (mallissa monivärinen) meni KOKONAAN punaiseksi ja kaikki virrat katosi ja auto ei tuntenut avaimia jne. Piti vaihtaa vanha boxi takaisin ja auto palautui tilaan kun mitään ei olisi tapahtunutkaan.

                                        Oheisella rikoin pyhän kolminaisuuden ohjainyksikkö (J518) - rattitanko - mittaristo. Jos yksikin vaihdetaan niin VAG-COM ei kelpaa vaan auto pitää olla vaihdon ajan kiinni Ingolstadin tehtaisiin eli vaihto onnistuu VAIN Audilla ja Online WAN (VAG oma suljettu Lähiverkko) yhteydellä.

                                        Vaihto tehtiin tänään ja maksoi vain 95,- kun sähkäri konfas eli kertoi autolle että yksi ajonestoyksikkö vaihtuu. NYT Keyless GO ja One touch toimii kuten Günter sen tarkoitti. Olin esipurkanut yksikön joka sijaisee kuskin penkin alla maton alla. Helppo vaihtaa. Kynnysmuovi pois, 4 torx pulttia penkistä pois ja matto ylös.

                                        Onpa sika siisti lisävaruste sormenjäkitunnistus LISÄoption kanssa...Kävelet avaimet taskussa auton luokse joka tajuaa läsnäolosi (ja avaa lukot), istut autoon ja sormenjälitunnistimella käyntiin ja radio/ilmastointi/peilit/ampediente valaistus jne jne menee siihen miksi viimeksi jäi tai olit kuskikohtaisesti (4 kpl) ennakko-ohjelmoinut. Avaimet on siis KOKO ajan taskussasi, ei virtalukossa. Sammutus Stop napista ja auto kysyy nöyrästi laitetaanko ratti lukkoon.

                                        Poistuessasi autosta lukot lukittu painamalla kahvaa... mm. takakontti (se automaattiavautuva) ei suostu lukittumaan/sulkeutumaan jos avaimet on kontissa jne. Mietitty juttu. Kauko-ohjaus tuntuu nyt aika alkeelliselta vaikka olisi ohjaus avaimella (joka on tietysti tässäkin avihtoehtoisena tapana)...

                                        Kiitos kaikille ja toivottavasti tästä on apuja seuraavalle korjaajalle.

                                        Comment


                                          #21
                                          Olen myös tykännyt ko. "avaimet taskussa" ominaisuudesta. Niinkö menee ovet lukkoon, jos painaa kahvaa ulkona ollessaan? Tuotahan pitää kokeilla, ole aina lukinnut auton kaukosta. (tutustutaan siihen käyttöohjeeseen sitten myöhemmin -tyyppinen tapaus)
                                          Tuo sormenjälkitunnistin on ainakin minulla kyllä aika ronkeli, eli jos on sormi vaikkapa hiukan kostea oven avauksen jäljiltä, niin eipä tunnista, mutta autonhan saa silti käymään...

                                          Comment


                                            #22
                                            Kuinkas iso tuo audin avain on, onko siitä koitettu saada ns. luottokortin kokoista vai onko se normaali avain?

                                            Tuli vaan mieleen kun tuossa mietin omaa hankintaani, vaihtoehtoina oli harmaa sisusta keyless go:lla ja valkoinen normaalilla avaimella. Jos nyt saisin valita uudestaan niin jättäisin Go:lla varustetun kauppaan. Toki hommahan toimii hienosti kun avaimen antaa naisen käsilaukkuun kun kimpassa ollaan liikenteessä, muuten se on se ja sama tunkeeko ne avaimet virtalukkoon ja käynnistää kun niitä pitää kuitenkin taskussa roudata. No nyt vähän helpottaa kun alkaa takkikausi eikä käyskentele shortsit jalassa ympäri kyliä.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ihan normi "linkkuveitsi" kolmella napilla tuo on.

                                              Comment


                                                #24
                                                Mjoo, näin vähän muistelinkin.
                                                Noh, olen tyytyväinen että Sindelfingen:issä on edes yritetty. Vaikka tuloksena onkin kohlon kokoinen luottokortti. :)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Nostellaanpas kun on ajankohtanen.

                                                  Tänään vein auton keminmaan pörhölle ajatuksena että vaihtaisivat kessyn ohjainboksin penkin alta. Ottivat penkin irti ja kokeilivat vaihtaa boksin niin tuli testeriin hälyytys
                                                  : Jos asennetun käyttöoikeuden ohjainlaitteen ohjelmistoversio on (70) ,niin vaihdon yhteydessä täytyy vaihtaa myös ohjauspilari (ohjauspilarin säätölaite N360 integroitu) ja ne tulee opettaa yhessä. Uutta ohjauspilaria EI saa opettaa vanhalle käyttöoikeuden ohjainlaitteelle.

                                                  Soittivat heti kun saivat tuon hälytyksen ja sovittiin etteivät jatka kun ei ole varmuutta toimiiko mikään enään. Oli kuulema joku A6 jäänyt nosturille oottamaan uusia osia kun yrittivät vaihtaa boksia.

                                                  Tilaamani boksin numero oli sama kuin VCDS katottuna hälyytyksistä eli Part No SW: 4E0 910 131 ja HW: 4E0 909 131 C
                                                  Component: FBS AUDID3 H01 0070

                                                  Onko toi 0070 se ohjelmistoversio ja olisiko korjaamolla heppu voinut jatkaa hommiaan? Vai miten tästä kannattee jatkaa eteen päin? Olisi mukava saada toimimaan kessy.
                                                  Viimeksi muokannut pulla; 23.3.2015, 19:15. Perustelu: lisäys

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jos molemmissa yksiköissä on samat numerot niin vaihda 93c86 piiri vanhasta uuteen niin ei tarvi mennä harjoittelemaan Audille.
                                                    Saat homman toimimaaan eli auto käynnistyy ja kaikki toiminnot toimii(jos molemmat boxit samat),jos eri numeroiset niin saa nekin toimimaan vaatii vaan hiukan binäärimuutosta
                                                    Viimeksi muokannut pulla; 23.3.2015, 19:26. Perustelu: turha lainaus, ei allekirjoituksia.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Okei nyt tuli uutta tietoa. Häätynee ottaa varmaan sähkäriin yhteyttä kun en noista korteista oikein ymmärrä. Eihän toi piirin vaihto sekoita mitään kun auto pitäisi olla käytössä?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Moi!Ei sekoita ,samassa piiri on hyvä lukea niin saa avaintiedot+muutakin talteen.(ei välttämätön)

                                                        Marko

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Noniin nyt sai aikaseksi vaihattaa tuon 93c86 piirin. Alkoi toimimaan sormenjälkitunnistus/käynnistys mutta tilalle tuli sitten läjä anteeni hälytyksiä.

                                                          Eli ei toimi ollenkaan lukitus ulkoakäsin kahvasta eikä kunnolla aukeakkaan.

                                                          5 Faults Found:
                                                          00179 - Access/Start Authorization Antenna; Drivers Side (R134)
                                                          001 - Upper Limit Exceeded

                                                          00179-00183 väliset koodit.

                                                          Menikä meillä joku väärin vai vaatiiko jotain koodausta?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tarkasta antennit.Lisää tietoa systeemistä saat tuolta
                                                            http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_326.pdf

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X