Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi P1500?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vikakoodi P1500?

    Aika lyhyeksi jäi onni tuon uuden ässän kanssa. Tänään istui pihaan eikä enää tarjoa bensapumpulle virtaa. Rele ei naksahda kun kääntää virrat päälle, koitettu on toisesta autosta toimivalla releellä.

    Vikakoodi P1500 fuel pump relay electrical malfunction. Mikäs vittu sille nyt jo tuli?

    #2
    Katoit varmaan sulakkeet?

    Comment


      #3
      Jep. Ja varaläppärillä uudemman kerran koodit kun ekasta loppui akku.


      Address 01 -------------------------------------------------------
      Controller: 4D0 907 559 D
      Component: 4.2L V8/5V 0002
      Coding: 05712
      Shop #: WSC 02325
      7 Faults Found:
      17833 - EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground
      P1425 - 35-00 - -
      17984 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145): Short to Ground
      P1576 - 35-00 - -
      17980 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144): Short to Ground
      P1572 - 35-00 - -
      17843 - Secondary Air Pump Relay (J299): Short to Ground
      P1435 - 35-00 - -
      17938 - Camshshaft Timing Adjustment: Short to Ground
      P1530 - 35-00 - -
      17829 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Short to Ground
      P1421 - 35-00 - -
      17908 - Fuel Pump Relay (J17): Electrical Malfunction
      P1500 - 35-00 - -
      Readiness: 0000 0000


      Lienee tuo bensan pumppaamattomuus seuraus jostain. Vikakoodit luin viimeksi toissapäivänä eikä silloin ollut kuin tuo 17938 joka ei käynnistystä estä. Varmasti juontaa noihin tämänpäiväisiin cruisen viiksen asennuksiin. Sitä vähän ihmettelen että mitä on voinut sattua kun aika loppui kesken enkä ehtinyt johtoliitäntöjä tekemään lainkaan, vaihdoin vain tuon viiksen.

      Muita koodeja ei tule kuin nuo moottorinohjaimen koodit.

      Comment


      • #4
        tekis mieli sanoa että nyt oot onnistunut polttamaan jonkun sulakkeen, kun kattelee noita tekstejä.
        ei oo tässä ko. moottoriin sähkökuvia, mut epäilisin että joku 15 tai 87 tai 87a virran takana oleva nalli on jostain syystä palanut.

        Comment


          #5
          Yön yli nukuttuna asiat padassa muhineena tulin samaan tulokseen. Autodata vaan auki ja tutkimaan että mikä noita oireita yhdistää. Olo on kuin tohtori Housella.

          Comment


            #6
            Jotain en nyt näe. Tuolta linkkien takaa löytyy sähkökuvat. Joku autosähköä paremmin ymmärtävä jos voisi tulkita että mikä noita yllä mainittuja vikoja yhdistää.


            http://www.filehosting.org/file/deta...ow_diagram.pdf

            http://www.filehosting.org/file/deta...g_diagrams.pdf

            Anteeksi etukäteen tuosta filehosting pelleilystä. Linkin takaa kun täyttää sähköpostiosoitteen niin postiin kilahtaa kertakäyttöinen latauslinkki.

            Comment


              #7
              Käynnistyksenesto? Kun pilarin suojat purit, sait antennin johdot auki?

              Comment


                #8
                Tarkoitatko virtalukon ympärillä olevaa käämiä? Onhan se mahdollista mutta epätodennäköistä koska auto tuli ajamalla pihaan ja starttasi vielä pihassa enkä ole rattipylvään suunnalla käynytkään sen jälkeen.

                Comment


                  #9
                  Kaikki näyttää saavan virtaa tuon F234 sulakkeen kautta. Sen kunto?
                  Maadoituksethan on ohjainlaitteen kautta. Ohjainlaitteen maadoitukset kunnolla kiinni?
                  Viimeksi muokannut pulla; 13.6.2011, 11:12.

                  Comment


                  • #10
                    En jaksanut leikkiä tuon filehosting kanssa, mutta eikö nuo kaikki ole bensapumpun releen takana. Ainakin vähän uudemissa ko. rele on kolmihaarainen eli nyt voi olla, että yksi haara on kuumentunut , jos nokka-akselin säätö on tosiaan ollut oikosulussa tai sulake on mennyt.

                    Comment


                      #11
                      F234 Sulake (kuten muutkin) on ehjä. Bensapumpun releen nappasin testimielessä plussasta tuohon uudempaan, ei eroa. Motronicin boxille tulee kaksi liitintä jotka lukitaan järeillä kahvoilla paikoilleen, ei luulisi olevan kontaktien kanssa ongelmia.

                      Comment


                        #12
                        Niin meinasin että ohjainlaitteen maadoitukset on kunnossa. Olikohan tässä mallissa siinä aika lähellä rengasliitin korissa kiinni.

                        Comment


                          #13
                          Ei ole silmään sattunut moista. Pitää tutkia sekin kunhan pääsen auton viereen.

                          Comment


                          • #14
                            Menikö bensapumpun rele päälle, jos ei, sen voi ottaa auki ja painaa kärjet kiinni käsin. Eli tuosta selviää heti mistä suunnasta vikaa alkaa hakea.

                            Comment


                              #15
                              Bensapumpun releen ohitus hyppylangoilla on kanssa käynyt mielessä.

                              Comment


                                #16
                                Toisaalta jos ei siihen ole koskettu niin tuskin vika on siinä.
                                Hyppylangalla selviääkin jo aika paljon.

                                Comment


                                  #17
                                  Hyppylangalla lähtee käyntiin ja pysyy käynnissä eli syypää joko bensapumpun rele tai releen ohjaus. Jälkimmäinen vaikuttaa todennäköisemmältä koska toisesta autosta kokeiltu varmasti ehjä rele ei auttanut asiaa. Pitää vielä testata ristiin tätä mahdollisesti rikkinäistä relettä toiseen autoon.

                                  Pari iltaa tässä vaan menee ihan munimiseksi kun olen yksinhuoltajana mamman iltaopiskelujen vuoksi eikä tuolla kelillä voi edes hiekkalaatikolle jallittaa tyttöä siksi aikaa että pääsisi jotain autolle tekemään.

                                  Niin juu, moottorinohjain antaa vikakoodia kuormitussignaalin puutteesta. Heti (hyppylangalla) käynnistyksen jälkeen syttyy ABS ja ESP vikalamput, vaikuttaakohan tuo releen puuttuminen asiaan jotenkin vai onko siellä sitten jo ilmamäärämittari tjms samalla rikki...

                                  Comment


                                    #18
                                    Rele testattu varmuudella toimivaksi ja varmasti ehjä rele ei auta tässä autossa asiaa.

                                    Pääsinpäs taas lukemaan koodit.

                                    VAG-COM Version: Release 311.2-N


                                    Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
                                    Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56

                                    Address 01 -------------------------------------------------------
                                    Controller: 4D0 907 559 D
                                    Component: 4.2L V8/5V 0002
                                    Coding: 05712
                                    Shop #: WSC 02325
                                    14 Faults Found:
                                    17833 - EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground
                                    P1425 - 35-00 - -
                                    17984 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145): Short to Ground
                                    P1576 - 35-00 - -
                                    17980 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144): Short to Ground
                                    P1572 - 35-00 - -
                                    17938 - Camshshaft Timing Adjustment: Short to Ground
                                    P1530 - 35-00 - -
                                    17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus
                                    P1338 - 35-00 - -
                                    17908 - Fuel Pump Relay (J17): Electrical Malfunction
                                    P1500 - 35-00 - -
                                    16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
                                    P0102 - 35-00 - -
                                    17843 - Secondary Air Pump Relay (J299): Short to Ground
                                    P1435 - 35-00 - -
                                    17829 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Short to Ground
                                    P1421 - 35-00 - -
                                    17922 - Intake Manifold Valve 2 (N261): Short to Ground
                                    P1514 - 35-00 - -
                                    17523 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S1: Short to Ground
                                    P1115 - 35-00 - -
                                    17527 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B2 S1: Short to Ground
                                    P1119 - 35-00 - -
                                    16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
                                    P0134 - 35-00 - -
                                    16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
                                    P0154 - 35-00 - -
                                    Readiness: 0000 0000

                                    Address 03 -------------------------------------------------------
                                    Controller: 8D0 907 389 F
                                    Component: ABS/ESP allrad D36
                                    Coding: 06395
                                    Shop #: WSC 02325
                                    1 Fault Found:
                                    18265 - Load Signal: Error Message from ECU
                                    P1857 - 35-00 - -



                                    Kyllähän tuo nyt aika vahvasti näyttää siltä että jotain on isosti pimeänä. Hyppylanka bensapumpun releen paikalla pystyy kuitenkin ajamaan... Missä muualla on sulakkeita tarkistettavaksi? Ratin alla ja kojetaulun päädyssä, akun vieressä joku iso ja motronicin vieressä yksi.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Enpäs ole tutkinut kytkistä, saatika konehuonetta niin tarkasti, mutta jotenkin uskoisin kaiken tuon liittyvän tavalla tai toisella maadoituksiin. Maadoitusongelmat kun tuppaavat aiheuttamaan mitä mielenkiintoisempia oireita ja tämä sopisi omalaatuisuudellaan hyvin tuohon kategoriaan.

                                      Comment


                                        #20
                                        Niin, jossain ei nyt elektroni ui niinkuin pitäisi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          oikosulku maahan
                                          oikosulku maahan
                                          oikosulku maahan
                                          oikosulku maahan
                                          .....
                                          eikös tuo nyt antaisi kuiteknin osviittaa jännitteensyötön puuttumiseen.
                                          jos olisi maadoitusvikaa olisi vikakoodina short to plus, eli oikosulku pluzzaan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Niinkuin aikaisemmin sanoin, kannattaa avata se bensapumpun rele, se on varmaankin kunnossa, mutta pitäisi tietää tapahtuuko siellä mitään. Kolmihaarainen rele kytkee kaksi eri piiriä eli yhdellä hyppylangalla käsitääkseni kaikki toiminnot eivät ole päällä.
                                            En tiedä meneekö tuossa mallissa bensapumppu päälle vähäksi aikaa ovea avattaessa vai vasta virta-avainta käännettäessä , mutta tuokin toiminta pitäisi katsoa.
                                            Rele kun on auki siitä pitäisi olla helppo mitata tuleeko vetokelalle plussa, vetokelan toisen puolen maattaa ECU . Todennäköisesti , jos rele painetaan käsin alas , auto pelaa hyvin.
                                            Se mistä vetokelan plussa tulee on vähän hämärän peitossa . Siellä voi olla ajonestoa yms. välissä. Joissain malleissa on ollut oma pieni 5A sulake vetokelalle tosin nyt en omista 4,2:n kytkentäkaavioista sitä löytänyt. Joskus ajoneston(sis. bensapumpun rele) johdot menee hätävilkun kautta eli sitäkin kytkintä voi vähän painella.

                                            Comment


                                              #23
                                              Tuo releen auki olevana testaaminen jäi väliin. Koitin tuohon vanhempaan autoon ja siinä rele toimi. Rele auki olisi tietysti helpompi mitata että mitä sinne nastoihin tulee vai tuleeko mitään.

                                              Nyt kumminkin kyrpiinnyin koko projektiin sen verran että vein auton aamulla lähimmälle autosähköpajalle. Laittakoon kuntoon joku jolla on valoisa ja kuiva paikka tehdä, ei tuo vesisade oikein miellytä autosähkötöitä tehdessä.

                                              Tänä aamuna tuli uusikin omituisuus: Kotipihasta tuohon autosähköfirmaan alle kilometrin matka, tuona aikana nykäisi rattia suoralla tiellä kaksi kertaa noin 90 astetta vasemmalle tosi terävästi. Liike oli niin lyhyt että ei nyt tieltä ajautunut eikä vastaantulijoiden kaistalle mutta aikas säikähdyksen aiheutti. Tämä menee sitten servotronicin tontille, liekö yhdynnässä edellämainittuihin vikoihin vai onko tullut ostettua joku iankaikkisen paska kiertopalkinto jossa on kaikki viat saatu myynnin ajaksi piiloon.

                                              Comment


                                                #24
                                                tuona aikana nykäisi rattia suoralla tiellä kaksi kertaa noin 90 astetta vasemmalle tosi terävästi
                                                No jo on vikoja. Soittelitko sille entiselle omistajalle ennen kun auton hait?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Soittelin, eikä tuo nyt ihan ihmishirviöltä vaikuttanut. Autoon on kuitenkin vaihdettu hiljakkoin muunmuassa kaikki jarrut ja iskarit joten vaikea uskoa että ihan ilman huoltoa on ollut. Ei kai kukaan noihin upota satasia ja tonneja jos ei ole aikomus korjata sit muitakin vikoja. Samalla omistajalla kuitenkin edelliset 4-5 vuotta ollut.

                                                  Eiköhän noihin joku ihan looginen syy löydy, täällä on hyviä vinkkejä tullut ja jos ei tuo lähipaja saa kuntoon niin sitten hinataan marmorille *gasp*.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Autokorjaamon omistaja toi nyklat tähän työpaikalle. Auto kuulemma käy ja kukkuu. Voi noutaa korjaamon pihasta. Oli sen verran tärinää ja kiirettä tässä omalla tiskillä etten ehtinyt edes kysymään mikä oli ollut vialla. Eiköhän se tuossa illan mittaan selviä jos sieltä joku kuitti löytyy penkiltä.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Case closed. Joku joskus asentanut Cobran hälyttimen joka myöhemmin ilmeisesti kuitenkin osittain otettu pois käytöstä. Autossa pelaa orkkishälyt tälläkin hetkellä, ajonesto oli kuitenkin jollain tasolla vielä tuon cobran purkin takana ja nyt sitten (sattumalta tai syystä että olin sielläpäin heiluttelemassa johtoja) lakkasi antamasta virtaa tuolle bensapumpun releelle.

                                                      Pelkkä hyppylanka ei tosiaan anna kuin pumpulle virran ja tuon saman releen takaa menee aika monelle ecun tarvitsemalle jutulle virta. Hyvä kun selvisi, nyt on enää jäljellä piuhojen siistintää ja jonkun iankaikkisen vanhan kiinteän hf-sarjan kytkentöjen purku. Todennäköisesti sama rane kytkenyt kuin tuon hälynkin enkä jää odottamaan seuraavaa bugia.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuollainen terävä nyppäsy suuntaan tai toiseen, voi johtua vetonivelen kuivuudesta / kuluneisuudesta. Kurkkaa onko suojakumit ehjät.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Joo, huomenna viiden jälkeen on nosturi varattu. Pääsee muutenkin koppuloimaan joka paikan. On se kuitenkin kuukausi sitten katsastettu että ei luulisi ihan tolkuttomia vaurioita olevan.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Mulla reistailee käynnistyksenesto..onko kellään hajua minkä kokoisia avaimia tarvitaan virtalukon ja ratinympärys muovien irroitukseen

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X