Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turvavyön varoitusääni ja merkkivalo hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Turvavyön varoitusääni ja merkkivalo hukassa

    Huomasin tuossa ettei auto enää valita aukinaisesta turvavyöstä, kuten ennen teki. (A4 B7 2007 2.0TDI).
    Edes FIS testissä ei valo syty mittaristoon.
    Aluksi luulin että laite olisi deaktivoitu vahingossa, mutta siitäkään ei ole kyse.
    Onko ajatuksia missä vika voisi olla?

    "Instrument Cluster (J285) Coding" löytyy seuraava koodi:
    0006018

    Koodi tuntuu muuten oikealta, mutta xx06xxx tuntuu mysteeriltä. Mistään ei selviä mitä toi 06 tarkoittaa. Mitä teillä on tuossa kohdassa?

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.../8HE%29#Coding
    Tuosta linkistä löytyy selityksia muille numeroille, mutta xx06xxx ei selviä tuoltakaan.
    Viimeksi muokannut VCDS_newbie; 8.6.2011, 22:16. Perustelu: Linkki lisätty

    #2
    +02 ja +04 = 06 ?

    Comment


      #3
      Noin juuri. Laittaisin siihen varmaan 00.
      Viimeksi muokannut jasso; 9.6.2011, 08:33.

      Comment


      • #4
        Pitäskö siitä kuulua merkkiäänikin? Mulla palaa merkkivalo kyllä, mutta ei tule missään vaiheessa mitään ääntä. Mun on myös -07 A4. Ilmeisesti eri tavalla koodailtu tuo... mulla ei ole vielä tuota kaapelia, että vois kattoa mikä arvo löytyy.

        Comment


        • #5
          Joo nyt selvisi sitten sekin miksi numeroiden edessä on + merkit. Aivan loogista!
          Eli toi koodi on ihan OK.
          Kokeilin vaihtaa Jenkki tyylille tuon turvavyön varoituksen. (00xxx3x).
          Nyt valo syttyy mittaristoon käynnistäessä, mutta sammuu sitten.
          Eli tästä voisi päätellä, että ohjelmisto puolella kaikki on ok, mutta joku tunnistin turvavyössä luulee, että vyö on aina kiinni.
          Onko ajatuksia mistä vikaa lähtisi etsimään?

          Comment


          • #6
            Moro, minä jouduin vaihtamaan omaan b7:n aikanaan tuon kuskin penkissä kiinni olevan turvavyön vastakappaleen, siellä sisällä on pieni mikrokytkin
            joka ohjaa tuota merkkivaloa,(mulla vilkutteli valoa satunnaisesti...) hinta taisi marmorilla olla n.110e.
            Kuskin penkin joutuu irrottamaan vaihtoa varten, helpohko homma.

            Comment


            • #7
              Nyt alkoi toimimaan.
              Kahtena päivänä laitoin CRC:tä turvavyön vastakappaleeseen ja kun se oli siellä pari päivää vaikuttanut niin alkoi tuo mikrokytkin toimimaan. Oli ilmeisesti jumittunut alas.

              Comment

              Working...
              X