Tässä tahinut kaikennäköisten lämpö ja vesi ongelmien sekä ilmauksien kanssa ja juuri kun tuntui että asiat lähti jotenkin toimimaan niin huomasin kuskin jalkatilassa märkää joka osottautui jäähdytinnesteeksi. Onko kennon rikkoutuminen ainoa asia joka voi saada aikaan tuon? Tuohan on suorastaan ihana vaihdettava..eikö? Rikkinäinen kenno kylläkin selittäisi asioita mutta ihmetyttää vain että miksi en olisi sitä aiemmin huomannut. Tosin olen tässä talven mittaan huhdellut kennoa jolloin aloinkin saamaan hyttiin lämpöä, olisikohan ollut paskaa edessä tukkimassa vuotokohtaa tai onkohan kennon liitoskohdat hajonnut kun niitä on joutunut venkslaamaan..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
jäähdytinnestetä kuskin jalkatilassa (kenno?) a4 -98 1.8t AEB
Collapse
X
-
Onhan siinä hommaa, mutta ei mikään mahdoton urakka. Itse vaihdoin lämppärin ja ilmastoinnin kennot rauhallisesti tehden vajaassa parissa viikossa muiden hommien ohella. Muutaman englanninkielisen netistä löytämäni selostuksen mukaan tein, tosin ihan kaikkea ei tarvinnut purkaa mitä niissä oli purettu. Olis mulla toisella koneella itse kirjoittamani dokumentaatio tosta hommasta, se pitäis vaan siistiä. Lähinnä se oli vaan kasausvaihetta varten muistilista, että ei siitä ilman kuvia välttämättä sen enempää apua ole kuin noista muistakaan työselostuksista.
Tässä ainakin yksi selostus. Tosta poiketen jätin ratin, viikset ja ton ison tukipalkin paikoilleen, kai niiden purkaminen vähän hommaa olis helpottanut, mut onnistu ilmankin.
-
Mulla antoi hajua sisään aika voimakkaasti, vaihdoin vuosi sitten uuden kennon, maksoi 49 ekuu, mut teetti 2 päivää töitä, purettava sisältä mekein koko etuosa tyhjäksi, itse kenno oli vain tökätä paikoilleen. Jäi kasatessa joitain ruuveja yli. Kannattaa putsata ilmakanavat hyvin, vieläkin joskus antaa vähän hajua. Jos voi itse vaihtaa, hankkii muutaman satasen. Mulla a4 -97 1,8. Ps, jos vaihdat itse, niin ei kun työn iloa.
Comment
-
Itellä vei kaks iltaa homma. Ruuveja ei tainnu jäädä edes yli ku aina ku sain jonku osan irti ni ruuvasin ruuvin siihen paikkaan takas mistä otin irti. Vaikee homma ei ollenkaa oo, ruuvausta vain on paljon. Joitain johtonippuja merkittin keskikonsolista et mistä välistä ne pitää kasates pujottaa eikä niidenkää kans ongelmia tullu. Kennon vain tiivistät reunoista kunnolla sellasella liimattavalla tiivisteellä, liekö sit oikee nimitys joku solukuminauha?
Comment
-
Aika monia on ilmeisesti vaihdettu tukkeutumisen takia, sen takia juuri jouduin omaani vaihtaan ku en saanu huuhtelemalla auki. Uskosin että pääty antaa periks ja rupee sieltä välistä tihkuun, tämä siis mutua. Käyny mieles joskus jonkinlainen suodatin menoletkuun mut ei oikein tiä millanen siinä olis hyvä.
Comment
-
-
Sitten olen miettinyt sitä, että kun oikein urakalla tappelin ja yritin saada ilmattua moneen, siis moneen otteeseen tuolta kennolle menevistä lähdöistä ja sitä jäähdytin nestettä on lähes litra tolkulla lennellyt pitkin ja poikin..jos se olisi löytänyt jotain kautta tiensä kuskin jalkatilaan :) siis jos vaikka nyt sattuisi olemaa tuota samaa ongelmaa mitä monella, että sadevesi tulee jalkoihin ja sitten vähän jäähdytin nestettä niin kyllähän se siltä maistuuu :) Täytyy nyt odotella, kun tein vesipumppu vaihdon yms. jonka vuoksi nestettä on hävinnyt, että pysyykö nyt nestetasot. Jos pysyy pitkän aikaa niin eipä se sitten varmaan vuoda..niin toivon, ettei :)
Comment
Comment