Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Outouksia ajotietokoneessa, ilmastoinnissa ja keskuslukituksessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Outouksia ajotietokoneessa, ilmastoinnissa ja keskuslukituksessa

    Muutama viikko sitten ostin -97 A4:sen 1.8T koneella ja nelivedollakin vielä. Hyvä auto ollut, mutta pari jännää ominaisuutta (vikaa?) löytynyt.

    Ajotietokone näyttää siis kulutukseksi liikennevaloissa sen kulutuksen millä viimeksi on körötellyt. Eli esim. jos kulutus on näyttänyt 8l ja alan jarruttamaan ja pysähdyn, näyttää kulutus liikennevaloissa koko ajan 8l. Onkohan tämä ihan normaalia, vai pitäisikö kulutuksen tulla 0l:aan?

    Jos lähden aamulla töihin ja on kylmää, laitan ilmastoinnin esim. 22:een, mutta ilmastointi ei automaattisesti nosta pykäliä, vaan teho säilyy ykkösessä. Huomaako ilmastointi jotenkin, että kone on kylmä eikä nosta tehoa, kun sitten matkan aikana teho kuitenkin nousee?

    Keskuslukituksen kaukosäätö ei toimi. Edellinen omistaja sanoi toisen avaimen olleen autossa ja auto käynnissä ja hän oli toisen avaimen kanssa auton ulkopuolella ja laittoi lukkoon. Tämän jälkeen kaukosäätö ei ole toiminut. Mistäköhän tota kannattais lähtee selvittämään?

    #2
    Onnea valinnalle, itse olen myös tyytyväinen omaani.

    Tarkoitat ilmeisesti hetkellisen kulutuksen näyttöä. Moottorijarrulla pitäisi mennä nollaan, muuten päivittää lukeman muistaakseni 30m välein ja kun pysähtyy niin siihen jää viimeisin lukema jonka se on ilmoittanut. Jos ei mene moottorijarrulla nollaan niin ilmeisesti viittaa kaasuläppä vikaan joka ei "muista" katkaista polttoaineen syöttöä?

    Ilmastoinnilla normaali toiminta. Ei puhku turhaan kylmää ilmaa vaan nostaa automaattisesti nopeutta kun nesteet lämpenee.

    Keskuslukituksen saa koodattua käyttöön näillä ohjeilla. Moottorin ei kuitenkaan pidä olla käynnissä.

    1. Avain, jolla ovet saa auki työnnetään virtalukkoon ja virrat käännetään päälle (pitää nimen omaan olla kaukosäädötön).
    2. Kaukosäätöavaimella manuaalisesti ovi lukkoon
    3. Paina 5 sekunnin sisällä avauspainiketta kerran
    4. Odota 5 sekuntia
    5. Paina avauspainiketta kerran (vahvistaa ohjelmoinnin, ajoneuvon lukitus avautuu)
    5. Kytke virrat pois päältä ja poista avain virtalukosta
    6. Valmis

    Comment


    • #3
      Hetkellisen kulutuksen saa kyllä nollaksi kun moottorijarruttaa. Hyvä tietää, että siinä on tuollainen päivitysväli niin ei tarvii ihmetellä enää :D

      Sain myös kaukolukituksen toimimaan noilla ohjeilla! Suuri kiitos sulle Nikke!

      Comment


      • #4
        Uudemmissa koreissa taitaa olla litraa/tunti kulutus kun auto tyhjäkäynnillä. Vanhemmissa on vain litraa/km kulutusnäyttö, mikä ei päivitys jos ei kilometrejä tule (järjellä ajateltuna litraa/km olisi aina nolla, jos auto ei liiku).

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viesti
          Uudemmissa koreissa taitaa olla litraa/tunti kulutus kun auto tyhjäkäynnillä. Vanhemmissa on vain litraa/km kulutusnäyttö, mikä ei päivitys jos ei kilometrejä tule (järjellä ajateltuna litraa/km olisi aina nolla, jos auto ei liiku).
          Ihan samalla tavalla toimii vielä -07 B7 A4:sessakin. Tutun huomattavasti vanhemmassa Golfissa vaihtui jo tuohon l/h näyttöön. Riippuu ehkä tuosta ohjauselektroniikasta...?

          Comment


            #6
            Riippuu ehkä tuosta ohjauselektroniikasta...?
            Softahommia pelkästään.

            Oon huomannu, että Audille tulee vähän jälkijunassa jotkut jutut, mitä volkkareissa on ekana. Ehkä se on jotain hienostunutta konservatiivisuutta ettei olla testialustana kaikelle himmeleille jotka voi olla seuraavana vuonna "so last year". Kansanauto saa toimia testialustana.

            Comment


              #7
              Vanhemmissa on vain litraa/km kulutusnäyttö, mikä ei päivitys jos ei kilometrejä tule (järjellä ajateltuna litraa/km olisi aina nolla, jos auto ei liiku).
              Päin vastoin. Kulutus on ääretön, kun polttoainetta kuluu joutokäynnillä koko ajan eikä kilometrejä tule yhtään.

              Oon huomannu, että Audille tulee vähän jälkijunassa jotkut jutut, mitä volkkareissa on ekana. Ehkä se on jotain hienostunutta konservatiivisuutta ettei olla testialustana kaikelle himmeleille jotka voi olla seuraavana vuonna "so last year". Kansanauto saa toimia testialustana.
              Vanhoina hyvinä aikoina, kun uusi tekniikka vielä testattin kunnolla ennen myyntiin tuloa, uudet hienoudet tuli ensin ykkösmerkkiin ja vasta myöhemmin halvempiin. Ehkä on ihan hyvä että nykyisen kaltainen betatestaus suoritetaan perusautoissa ja premiumin laatu säilyy parempana.

              Comment


              • #8
                Sopinee tähän topikkiin. C5 2.5TDI ajotietokone näyttää keskikulutuksesksi n.11l/100km. Käsilaskennalla meni kuitenkin n.6.5l/100km. Hetkellinen kulutuskin huitelee mielestäni ihan omissa lukemissaan. Missä vika ja miten korjata?

                Comment


                  #9
                  VCDS/VagComilla voi säätää muutaman prosentin, mutta tuossa tapauksessa ei kyllä riitä. Mittarivirhe tuohon vaikuttaa jonkun verran, eli lukema menee myös pieleen esim. väärän kokoisten renkaiden takia. Tässä tapauksessa vika taitaa tosin olla jossain muualla, kun heitto on noinkin iso.

                  Oon huomannu, että Audille tulee vähän jälkijunassa jotkut jutut, mitä volkkareissa on ekana.
                  Aika käsittämätöntä, että tuo L/h puuttui Audeista näinkin kauan. Omistin joskus Opel Rekordin, jonka ajotiekkarista ko. funktio löytyi... Vuosimalli tais olla -86.
                  Viimeksi muokannut alpi; 21.6.2011, 15:51.

                  Comment

                  Working...
                  X