eli paikallaan nostaa lämpöjä ajaessa ei. flekti ei pyöri ikinä. vag-com sanoi 18080 coolant fan control 1 open or short to ground. revin irti sen flektin ohjain boksin. testasin akulla suoraan flektin-> toimii. tilasin uuden ohjain yksikön, nollasin vag-comilla vikakoodin. ei toimi vieläkään. vaikka sen sata kertaa kuittaa niin tuo samailmoitus tulee uudelleen. onko tuossa bastardissa ny jossakin muualla sulaketta tai relettä tuolle flektille kuin tuossa kuskinpuoleisessa sulaketaulussa? vieläkö ostattaa flektin? kyrsii aika lailla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 1.8t B6 -01 flekti ongelma. apuva!
Collapse
X
-
Johdoissa vikaa kun oikosulusta kerran vihjailee?
-03:n B6:n kytkikseen perustuen:
Sulakkeita 2, itse flektille ja ohjain yksikölle omansa eli S4 4A ja S42 40A -tuosta S 42:sta kytkis sanoo että:
4-point relay carrier with screw connection / Dash panel, drivers side, G-radiator fan single fuse eli jotain että erillisessä 4:n releen telineessä sijaitseva sulake.
-
En tiä voiko enää vaikeempaan piiloon sulakkeita pistää. Ei löydy ei. Siin kuskinpuolen kojelaudan sivusta kun avaa luukun niin siel on ne perus sulakkeet ja siellä sisemmällä näkyy 4 relettä, muttei muita sulakkeita. Kuskin jalkatilan sivussa paneelin alla on pelkkä liitin paneeli. Ecun boxissa oli 40a ja 15a sulakkeet+pari relettä mitään merkintöjä ei ole missään mitä ne on. Mikä ihmeen logiikka on valmistajalta piilottaa noita sulakkeita?
Comment
-
Noniin! Kiitos ja kädenpuristus avuista. Sähkökuvat helpotti kummasti vian etsintää. Tuo 40A sulake on siel ecun boxissa. Mutta vika ei ollutkaan siinä vaan flektin ohjausboxille tulevassa ohjausjohdossa. Kuskinpuolen lokasuojassa oleva johtonippu oli syystä x nirhautunut puhki ja ohjausjohto mennyt poikki. Oli myös paksun virtajohtimen eriste vaarallisesti hankautunut puhki. Mikä lie käynyt niitten päälle? No nyt toimii systeemi. Tuli turhaan ny ostettua tuo ohjainboxi. Varmaan edellinenkin ehjä. Vw-huoltohan halusi ostattaa ohjausboxin+flexin. Saksasta muuten saa tuon boxin kotio rahdattuna 150e vs vw-huolto 260e. Mutta että näin.
Comment
-
Tervehdys.
Joo elikkäpä audissa on semmonen ongelma kun auton sammuttaa niin flekti sammuu kans no sehän on vielä normaalia, mut vähän ajan päästä flekti lähtee pyörimään ja pyörii niin pitkään että autosta akku loppuu.. Autoon vaihdetttu lämpötila anturi ja flektin ohjainlaite mutta ongelma ei korjaantunut.. Sanoivat huollossa että ohjainlaitteessa vika ei ollut vikakoodeja. Oisko kellään antaa neuvoa että mistä kannattais tutkia vielä
Comment
-
Muistaakseni luin joskus, että vastaavanlaista olis aiheuttanu noiden vesikanavien tukkeutuminen (vettä väärässä paikassa). Sopis varmaan tähänkin, kun on ollut paljon kosteita kelejä. Voi olla vettä releboksissa tai rele muuten vaan rikki. Googlettamalla varmaan löytyy englanniksi paljon samantyyppisiä ongelmia
Comment
-
Itsellä huutaa (ilmeisesti flekti) joka kerta kun kylmällä koneella lähtee ajoon ja pysähtyy esim. liikennevaloihin 1-5 km ajon jälkeen. Ääni kestää muutaman sekunnin. Tuona aikana mielestäni tulee myös pakokaasua enemmän.
Tapahtuu siis aina vain kerran ja alkaa vasta kun auto on pysähdyksissä. Vikakoodeja ei ole.
Mikä mahtaa mättää ja onko jotain kanavia joita voisi VCDS:llä monitoroida tähän liittyen? Kone 1.8T BFB.
Comment
-
tietääkö kukaan mistä sais jonkun keskusyksiön joka sijaitsee kuskinjalkatilassa.. siitä vissiin se vika johtuu kun flekti pyörii.. autossahan ei myöskään toimi sähkölasit ja keskuslukko lukitsee vain etuovet ja sisätilaan ei syty ollenkaan valoja. kuskin ovesta on uusittu johtonippu mutta lasit eivät aukea siltikään..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JanMan Näytä viestiJoo ei flekti vaikuta siihen, mutta ajattelin vaan mainita.
Lisäilmapumpusta luulisi vikakoodit tulevan? Ja huuto ei siis ala heti kun auton käynnistää, vasta kun on ajanut vähän matkaa ja pysähtynyt. Ääni on kova UUUUUUUU.
En kuvauksesi perusteella kyllä keksi että onko siellä nyt jotain vikaa vai ei. Todennäiköisesti ei jos ei vikakoodiakaan tule.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja KimmoH Näytä viestiEn kuvauksesi perusteella kyllä keksi että onko siellä nyt jotain vikaa vai ei. Todennäiköisesti ei jos ei vikakoodiakaan tule.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tonantsa Näytä viestiTervehdys.
Joo elikkäpä audissa on semmonen ongelma kun auton sammuttaa niin flekti sammuu kans no sehän on vielä normaalia, mut vähän ajan päästä flekti lähtee pyörimään ja pyörii niin pitkään että autosta akku loppuu.. Autoon vaihdetttu lämpötila anturi ja flektin ohjainlaite mutta ongelma ei korjaantunut.. Sanoivat huollossa että ohjainlaitteessa vika ei ollut vikakoodeja. Oisko kellään antaa neuvoa että mistä kannattais tutkia vielä
Alavesiletkun lämpötila-anturista irroitettu johto -> ei vaikutusta. Onko kenelläkään arvausta mistä lähden vikaa (kosteutta?) etsimään?
Ilmeisesti ecu / rele boxista ja kuskin jalkatilasta?Viimeksi muokannut Tommy21; 13.3.2015, 20:39.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viestiMistä sinne vesi on päässy?
Comment
-
Kyseessä siis audi a4 b6, 1.8t 140kw. Hakusessa olisi vanhan ohjainboksin johtojen järjestys. Kokeilin selvittää asiaa monestakin suunnasta, mutta mistään ei varmaa tietoa löytynyt. Uudessa (tarvike) flektissä on loogisesti puna-mustat johdot, mutta alkuperäisessä ohjainboksissa värikkäät, eli minkävärisiin (oranssi/lila/vihreä/keltainen) johtoihin tulee virta? Sitten seuraava ongelma onkin, että kumpi värikkäistä johtosarjoista kuuluu kumpaan flektiin.Viimeksi muokannut Makida; 7.8.2019, 22:28.
Comment
Comment