Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 takakaiuttimet

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A8 takakaiuttimet

Terveppä kaikille,

Tällaista: Vaihdoin Concert stereot Audi A8 1997 mallista JVC KD AVX 77 malliin.
    Alkuun tuli ongelma, jossa vain etukaiuttimet soivat.
    Takakaiuttimet olivat siis pimeinä kaikki neljä, ovissa ja takana hattuhyllyssä.

Aloitin tonkimaan tuota piuha-monsteri-kasaa stereoiden takaa, josta löysinkin syyn, takakaiuttimille lähtee sellainen pieni liitin, jossa vahvistimille oma heräte (ei ISO liitin vaan näitä audin omia miniliittimiä [3 vierekkäin]).

ISO liityntä on vain etukaiuttimille.

Noh sain kuin sainkin takakaiuttimet mukaan, ottamalla herätteen miniliittimen vahvistimelle ja liittämällä JVC:n takakaiutin lähdöt RR ja RL, MUTTA nyt jos volumea lisää liikaa takakaiuttimet aloittavat sellaisen rätinän, lortotuksen, lätinän eli aivan kuin takarit eivät saisi riittävästi poweria. Hiljaisemmalla volumella ääni kuuluu nätisti ja selkeästi.

Kysymys:
    Jos kerta olen aktivoinut takakaiuttimet ja ns. vahvistimen miksi ei poweri riitä vaikka vahvistimen pitäisi olla mukana?
    Onko jokin muu juttu minkä olen unohtanut?

Onko vinkkejä?

Kiitos kaikille etukäteen!

Olet syöttänyt kaiutintasoisen signaalin takavahvistimen linja-inputiin ja savu nousee jos luukutat pitempään(signaali leikkautuu).
    Laita ne takavahvistimen johdot linja ulostuloon(rca) niin ollaan lähmpänä oikeaa signaalitasoa.
    P.S. ne pienet liittimet eivät ole audi-liittimiä vaan blaupunkt-liittimiä:)

Comment

Eli ymmärsin siis oikein? :
      Otan stereoiden takakaiuttimille tarkoitetut tulot irti ja liitän takakaiuttimen tulot RR & RL stereon rca-lähtöihin?
      Stereon omat takakaiutin lähdöt syöttää siis myös "tehoa&signaalia" eikä pelkkää signaalia kuten rca?
      Onko autossani jossain ihmeen nurkassa jonkin moinen vahvistin?
      Vasemmalla huoltoluukun takana takakontissa sellaista ei ainakaan löytynyt, sieltä löytyi vain GSM-luurin pääyksikkö..
      Ok, aina oppii jotain uutta:) blaupunkt-liittimet ovat siis nuo kolme pikkuista liitintä, selkis.

Kiittää hän.

Comment

häh..

Nyt sitten takakaiuttimista kuuluu sellanen "WWIIIIIIIIIIIII" jos stereot on pois päältä ja kun päällä sama "wwiiii" mutta hyvin hiljaisena kuulee jos laittaa volumen nollaksi. Eli ottaa siis häiriötä jostain vai vaikuttiko se että otin herätteen/jatkuvan ignition puolelta? Viisaammat jos jaksaisi vastata, olisin kiitollinen.

Comment

Jep, nepä oli nuo RCA johdotukset, ottivat häiriötä.

Comment

Itse kävin autostudiolta ostamassa http://www.autostudio.fi/connects2-a...ve-system.html ja http://www.autostudio.fi/connects2-v...vahvistin.html

Homma oli ihan plug and play, ainoa ongelma on että radio kuuluu paljon heikommin jälkiasennetulla mankalla kun OEM. (ei oo bosen setti autossa)

Comment

mihin tuota "antennivahvistinta" tarvitaan?
              Itsellä kuuluu radio todella hyvin. Pitääkö paikkansa, että antennivahvistin voisi aiheuttaa häiriötä vahvistimilla varustettuihin takakaiuttimiin?

Itse katselin tuota ja itse asiassa tuollainen pitäisi olla tulossa:
              http://www.erikoisvaruste.fi/product_details.php?p=1033

Tällä hetkellä olen kokeillut paljonkin erilaisia variaatioita, muistaakseni tähän mennessä kaikki variaatiot aiheuttavat "tasaista vinkunaa" takakaiuttimista auton käynnissä ollessa.
              PAITSI a8 orkkis-soitin Audi Concert CD versio sekä c-kasetti versio...Ja molemmat kyllä löytyy hätäpäivävaralle.

Molemmissa käytetään takakaiuttimille nimen omaan Blaupunktin omaa miniliitintä, näissä orkkissoittimissa on pakko olla jokin sisäisen suodin/kondensaattori, koska soivat niin puhtaasti ilman mitään vinkunaa tai häiriötä.

Mihin tarkalleen ottaen tuo 470 mikro faradin konkka pitää runttasta, jotta vinkuna loppuu JVC:llä?
              Sellaisia rekkuloita meinaa jo tilannut partcolta.

Comment

Working...
              X