Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sadetunnistimen virittely A6 4F

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sadetunnistimen virittely A6 4F

    Onko kukaan onnistunut saamaan sadetunnistinta epäherkemmäksi A6 4F:ssä? Minulla (kuten monella ulkomaisilla foorumeillakin näköjään) on ongelmana, että "hitaimmassakin" asennossa vinkkarit pyyhkivät liian innokkaasti.

    VCDS:llä kokeilin muuttaa herkkyyttä 16% ja 77% välillä mutta en merkittävää eroa huomannut. Kanava 19 näyttää lisäksi, että "rain sensor stream" olisi OFF vaikka koeajoin sadekelillä. Miksihän näin?

  • #2
    Yleensä auttaa kuun viiksessä olevaa "innokkuus"-säädintä käyttää laidassa ja toisessa niin rauhoittuu. Muutenkaanhan tuota automaatti-asentoa ei kannata jättää kuivilla keleillä päälle. Sadetunnistimen ja jarrujen kuivaustoiminnon välillä on yhteys (siis kuivattelee jarruja omia aikojaan---->>>palat kuluu)

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja Jukuri Näytä viesti
      Sadetunnistimen ja jarrujen kuivaustoiminnon välillä on yhteys (siis kuivattelee jarruja omia aikojaan---->>>palat kuluu)
      Tämä olikin jo tiedossa. Niin ja tosiaan tuulilasi minun piti vaihtaa heti kun auton ostin koska edellisellä omistajalla oli tainnut olla vinkkarit automaattiasennossa aina. Sen verran oli naarmuja lasissa ettei eteen nähnyt! :)

      "Innokkuusnapin" räpläys ei minulla korjaa bugia.

      Comment


      • #4
        jos auton sisällä on vedetty korsteenia tai muuten vaan on päässyt paskaa ir-tunnistimen eteen niin aiheuttaa kyl epätoivottua käytöstä automaattipyyhintään.
        että jos jaksaa niin kannattaa käyttää tunnistin irti lasista ja putsata lasi tunnistimen kohdalta sisäpuolelta.

        Comment


        • #5
          Eipä sinne sadetunnistimen ja lasin väliin likaa pääse, on näet hyvinkin tiiviisti kiinni toisissaan.
          C6-korisessa pitää sitäpaitsi vaihtaa irroituksen jälkeen lasin ja tunnistimen välissä oleva erikoisgeeli, se kun jää poikkeuksetta lasiin kiinni irroitettaessa ja repeilee kappaleiksi. Tuota geeliä ei sitten voi korvata muulla kuin tarkoitukseen kehitetyillä tuotteilla, optiset ominaisuudet täytyy olla soveltuvat.
          Koskee muuten A4:sta aivan yhtälailla.
          Viimeksi muokannut jarituru; 28.5.2011, 22:26. Perustelu: typo

          Comment


          • #6
            tjaa-a. perustan oman kokemukseni 3c-passatin lasitunnistimen irroitukseen.
            siinäkin on joku geelihässäkkä reunoilla, mutta kummasti sinne vaan kondenssiveden/ilman mukana jotain paskaa tiivistyy.

            Comment


            • #7
              Siinäkin sadetunnistin on tiiviisti lasia vasten, mutta geelin tyyppi on erilainen ollen huomattavasti kovempi ja maitomainen väriltään.
              Tuolla geelityypillä on teoriassa mahdollista, että jotain voi päästäkin väliin, mutta siltikin erittäin epätodennäköistä, koska sadetunnistimen kiinnitys on jousikuormitteinen painaen sitä tiukasti lasia vasten. Näissähän sadetunnistin on neliskulmainen ja tuo "kova" geeli harvemmin rikkoontuu irroitettaessa.
              Audin pyöreissä tunnistimissa geeli oli pehmeätä, kirkasta ja hyvin elastista, lisäksi tarraa kiinni herkästi lasiin tai miltei mihin tahansa.

              Comment


              • #8
                Onkos jollekkin sattunut silmään tuo kuivatustoiminnon disablointi vaihtoehto? Sinäänsä turha kapistus kun palat on vähän turhan hintavat merkkitiskillä.

                Comment


                • #9
                  Jarrupalat ovat paljon halvemmat kuin ne viimeiset metrit ennen törmäystä märkien levyjen vuoksi.

                  Comment

                  Working...
                  X