Apua. Asensin autoon kondensaattorin, mutta valot silti jatkavat vilkkumista. Ei ole kauheat poppi vehkeet. Vahvari on max 760w. kaapeleina käytin 16mm paksuksia johtoja. Tän kaavan perustella asensin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2 faradin kondensaattori asennettu, mutta valot välkkyy
Collapse
X
-
Ei pitäisi olla mitään merkitystä. Veikkaus on että se pilipalikonkka korkeintaan huonontaa koko setuppia. Noilla tehoilla joku 0.5F konkka on jo riittävä ja jää vielä varaakin kunhan se kapasitanssi oikeasti on mitä kyljessä lukee.
Mitkään maailman vehkeet tietenkin toimii kuten pitää vain jos nuo maadoitus- ja virtapuolen hommat on tehty kunnolla.
Comment
-
Ei kyllä pitäis valojen räpsyä vielä noilla tehoilla. Laturin kuntotarkastus ja maadoitukset kuntoon. Piuhakin on melko ohutta, mutta pitäs piisata kyllä noille tehoille. Vahvari antaa kuitenkin ehkä noin puolet tuosta 760w todellista tehoa eli ehkä noin 350w rms. Itse kun olen piuhat vetänyt niin olen laittanut aina vähintään 50 neliömillistä piuhaa. Sillä pärjää jo melko pitkälle. Mutta kato toi laturi ja maadotukset ekana.
Comment
-
No jos 1F kunnollinen konkka maksaa ~80€ ja siitä ylöspäin niin ei kummoinen Sherlock pidä olla että näkee tuon 45€=2F mahdottomuuden. Autohifiasioissa suuntaisin ehkä johonkin muualle kuin halpamarkettiin.
Jos nyt jotain positiivista niin paljon opettavaisempaa tämä on näinpäin.
Comment
-
Noita johtojen paksuuksia olen joskus miettinyt, kun porukka vetää peukalon paksuista piuhaa vahvistimelle ja hinnat alkaen vahvistimessa sitten on hammastikun kokoiset pinnit liittimessä. Toki jännitehäiviötä matkallahan on kyse välttää, mutta välillä tuntuu vähän typerältä.
Comment
-
Löysin linkin kyseistä tuotesta jossa on komenteja. Kyllä ihmisillä loppus se välkyminen.
http://www.sonicelectronix.com/item_...P2B-BLACK.html
Comment
-
Pakko kysyy mutta olen melko varma että olet konkan ensilatauksen tehnyt kun se ei tuosta aloitusviestistä selviä:)
Comment
Comment