Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 pissapoikaongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 pissapoikaongelmia

    Eipä näyttänyt haun perusteella olevan tästä versiosta vielä pissapoika-topiikkia, joten avataan sellainen. Huomasin pari päivää sitten, että nesteet tulee läpi pissapojasta, nimenomaan puskurin etuosasta. Konepellin alta amatöörisilmin tiirailin niin näytti vuoto paikallistuvan valojen maastoon. Enpä osannut tarkempaa diagnoosia tehdä, joten varasin pikahuollon, jossa ongelmaksi vahvistui valonpesijän moottori. Todennäköisesti autossa on ollut talven läpi laihat nesteet (seisonut osan talvesta pihalla ollessaan autokaupassa Saksassa) ja siitä sitten muoviosat pullistuneet ja hajonneet.

    Arvio kustannuksista 125€ osiin ja 120€ työhön (pitää purkaa etupuskuri). Itseäni lohduttaa se, että autossa on vaihtoauto takuu, jonka kaiken järjen mukaan pitäisi korvata kustannukset. Mekaanikon mukaan näitä vastaavia osia on aiemminkin sanonut sopimuksensa irti, nimenomaan talven aikana. Onneksi ei PITÄISI olla kovin iso homma korjata kuntoon.

  • #2
    Vastaava onkelma täälläkin ja lisäksi työkaverin B7:ssa, joten yksin et ole ongelmasi kanssa...Omassani pissapojan säiliöön kestää laittaa noin 2 litraa nestettä ennen kuin alkaa valskaamaan jostain läpi...Ensin luulin säiliön olevan halki, mutta sisälokarin purkamisella ja pikaisella vilkaisulla vika on jossain muualla...Pitänee kesän aikana purkaa etupuskin pois ja ottaa työn alle...

    Comment


    • #3
      Sama ongelma minullakin, jostain etupuskurin alta vuotaa. Veikkaan, että myös täällä vika on pesurin suunnalla. Täytyy ottaa etupuskuri irti, kunhan ilmat tästä vielä vähän lämpenevät, niin on mukavampi touhuta. Toisen pesureista vaihdoin jo jokunen vuosi sitten, eikä ollut mikään paha homma, kunhan jaksoi vähän taistella puskurin kanssa.

      Comment


      • #4
        Täällä alkoi sama vika viikko sitten, keskeltä autoa n. 15-20cm keulasta taaskepäin tiputtaa pissapojan nestettä. ilman puskurin irrotusta ei näe mitään tuonne.
        Onko tuo puskuri minkälainen irroittaa? Edellisessä B5:sessa puskuri lähti kohtuu nätisti.

        Comment


        • #5
          Ei tosiaan ole kovin työläs homma. Tiivistetysti puskuri lähtee irti irrottamalla pohjamuovi ja sisälokarit, mutterit puskurin päädyistä (eli ne sisälokarien takana olevat, näkyvät pienestä raosta) sekä ruuvit yläpuolelta ja vetämällä sitten voimalla eteenpäin sen verran, että saa irrotettua ajovalonpesurien letkun ja sumarien sähköpistokkeen. Sumarien koloissa olevia pitkiä ruuveja (ovat ylöspäin) ei tarvitse irrottaa pelkän puskurin kuoren irrottamista varten.

          Comment


          • #6
            Itellä nimenomaan toimi niin, että piti jossain vaiheessa nesteet sisällä ja jossain vaiheessa taas päästi suoraan läpi, kuitenkin aina joku dl jäi sisään ja muutaman päivän ajeli ennen keltaista valoa näytöllä. Pesurissa on kuulemma mäntä, joka voi tuurillaan jäädä sellaiseen asentoon, että peittää vuotokohdan. Jos näin käy, nesteet pysyy normisti sisällä. Sitten seuraavan kerran kun ruikkaa lasille vettä, voi käydä huonompi tuuri.

            Gekkosen ongelma ei kuulosta samalle kuin minun. Ei tosiaan kärsi läheskään noin paljon laittaa nestettä. Onhan siellä niitä vuotopaikkoja muitakin kuin tuo pesuri, toivottavasti pääset halvemmalla!

            Comment


            • #7
              Käytetään tätä threadia, kun ei viitsi uutta avata. Ongelma on B7:n pissapojan nestemäärän anturissa. Vaikka säiliö on täynnä, tai 0,5l vajaa, ajotietokone herjaa vajausta. Säiliö ei vuoda, koska täytön yhteydessä ei nestettä mene kuin nimeksi.

              Onko pesunestesäiliössä jokin koho yms. joka pinnankorkeutta säätelee ja se olisi jumissa, vai mistä ongelmaa kannattaisi lähte metsästämään?

              Comment


              • #8
                Siinä on kaksi "naulaa" erään korkin läpi ja näihin saattaa kerääntyä jonkinlainen moska-kerros joka estää sähköisen kontaktin saamista. Anturiin pääsee käsiksi raottamalla kuskin puolen sisälokaria eli ainakin pyörä pitää ottaa irti. Anturin voi sitten puhdistaa raaputtamalla korkin läpi tulevien naulojen sisäosaa.

                Voihan tuossa tietenkin olla ongelmaa johdoissa, jotka em. anturiin menevät. Kulkevat muistaakseni osin pyöräholvissa ja on mahdollista että joku jääkimpale on osunut.

                Comment


                • #9
                  Täältähän löytyi valmis topikki asiasta.
                  Omassa kulkineessa on juurikin oireillut samalla tavalla eli pari litraaa voi laittaa nestettä, kunnes alkaa falskaamaan. Pesurin tuotto ollut todella huono.

                  Nyt viikonlopun aikaan pimeni koko systeemi eli vettä ei tule lasille asti. Onkohan tästä nyt hajonnut tuo itse tuulilasin pesurin pumppu, vai käyttääkö systeemi samaa valopesurien kanssa?

                  Tässä yhteydessä ilmeni samalla outo feature. Eli kun yrittää suihkia vettä lasille niin takalasinpyyhin alkaa samalla vispaamaan. Kytkin ei siis ole siinä asennossa, että takalasinpyyhkijän pitäisi pyöriä. Onko kellään muulla ollut vastaavaa?

                  Comment


                  • #10
                    Ilmeisesti homma sama kuin B6:ssa -ei jaksa nyt alkaa tarkistamaan kytkentäkaavioista, mutta ainakin B6:ssa jos pumpun sulake palaa niin tekee tuon jännän ilmiön että kun yrittää ruiskia vettä niin molemman pään pyyhkimet alkaa pyyhkimään.
                    Eli sinulla on ilmeisesti pumpun moottori rikki ja polttanut sulakkeen B6:ssa 37 (vai olikohan 36?), ajovaloille on oma pumppunsa, taka ja etulasin pumppu on sama ja suihkutettava pää valitaan moottorin pyörimissuunntaa muuttamalla.

                    Mutta kysytääs nyt sitten samalla että onko kellään tehnyt semmoista että takalasin pyyhin alkaa elämään omaa elämäänsä ja pyyhkii välillä jatkuvasti tai sitten tihkuasennolla vaikka ei ole viiksestä päälle kytketty -minulla tehnyt tätä muutamana päivänä puolen vuoden ajalla.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja J.S.P
                      Mutta kysytääs nyt sitten samalla että onko kellään tehnyt semmoista että takalasin pyyhin alkaa elämään omaa elämäänsä ja pyyhkii välillä jatkuvasti tai sitten tihkuasennolla vaikka ei ole viiksestä päälle kytketty
                      Tutkisin noilla oireilla takaluukkuun menevän johtosarjan kunnon erityisesti takaluukun saranoiden kohdalta.

                      Comment


                      • #12
                        Täytys tuokin mahdollisuus tutkia... mutta epäilen hieman kun olen saanut vian kerran päälle luukkuun mitenkään koskematta ottamalla pyyhkimien sulakkeen irti ja laittamalla takaisin -nyt en sitä muista käytinkö tämän jälkeen viiksestä pyyhkijöitä päällä vai alkoiko samantien pyyhkimään.
                        Joten ennemmin epäilisin viikseä tai sitten jotain ohjausboxin sekoilua, mutta vähän paha alkaa selvittämään ilman varaviikseä ja vielä niin että vika sattuisi päälle kun tosiaan tehnyt vain muutaman kerran puolen vuoden aikana tuon.

                        Comment

                        Working...
                        X