Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Laturi ei lataa, A4 (B5)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Laturi ei lataa, A4 (B5)

    Löytyykö äkkiseltään keneltäkään tietävältä kokemuksia tai sopivan villejä veikkauksia mistä lähtis hakeen syytä, kun akulle ei tule virtaa. Ajossa syttyi akkuvalo mittaristoon, ja jännitemittari näytti 12V, eikä kuitenkaan tuosta tippunut viimeisen 6km matkalla. Sen jälkeen käynnistelin muutaman kerran autoa, ja todettiin ettei laturista saanut mitattua juuri 9V enempää. Jossain siis kontaktihäiriö tms? Vai...?
    Ne muutamat kerrat kun käynnistelin, niin aluksi mittaristossa viisari heilahti sinne 12V, eli ei siitä virtaa hirveästi kulunut käynnistysten johdosta. Kuitenkaan akulle ei virtaa siirtynyt normaalin tahtiin, jos ollenkaan.

    Jospa jollain olisi hyviä ideoita mistä nyt ensin katsoa josko olisi vain pienestä kiinni. Ettei ensimmäisenä lähdetä laturia ostamaan :)

    edit: voisko olla jännitteensäädin?!
    Viimeksi muokannut JS1984; 17.5.2011, 16:14.

    #2
    Hiili/säädinpaketilla kannattaa aloittaa.

    Comment


    • #3
      Huomenna kokeillaan jännitteensäädintä. Onko hiilet erikseen?

      Comment


        #4
        Suosittelen hakemaan uuden laturin suosiolla, pelkkä hiili/säädin paketti on enemmän taikka vähemmän teko hengitystä laitteelle.

        Comment


        • #5
          Hiilet vaihtoon, helpoin ja halvin korjaus joka hyvässä lykyssä kestää vielä vuosia. Merkkarilla tuppaavat ensimmäisenä noita latureita vaihtamaan ja sama tauti näyttää täälläkin nostavan päätään;)

          Comment


          • #6
            Eli laturi olisi siis sanonut itsensä totaalisesti irti... No täytyypä miettiä sitäkin vaihtoehtoa. Muita vaihtoehtoja ilmeisesti ei taida olla, siis mistä vika johtuisi?!
            Samaan konkurssiin sitten :)

            EDIT: kokeillaan ja ihmetellään... muutama kymppi ei maata kaada, ja jos ei auta niin sitten koko värkki vaihtoon.
            Viimeksi muokannut JS1984; 17.5.2011, 21:23.

            Comment


              #7
              Isukilla meni passatista (-01 AVB) laturista säädin. Tarvikeliikkeestä uus säädinmöltti eikä mitää ongelmia oo ollu.

              Comment


                #8
                Merkkarilla tuppaavat ensimmäisenä noita latureita vaihtamaan ja sama tauti näyttää täälläkin nostavan päätään;)
                :D
                Lähinnä sen takia se on laturi vaihtoon kokonaisuudessaan, kun eivät maksa maltaita ja toimivat varmasti.

                Hyvänä tarinana toimii kaverin faija joka ropaili mitsun starttia, kolme kertaa se otti startin pois pellin alta ja korjasi "jotain". Ekalla kerralla hiilet, en muista mitä tokalla kerralla meni, mutta kolmannella kerralla meni uusi startti paikoilleen. Ei siinä hinnan kirousta tullut huolto-osien kanssa, mutta se vaiva...

                [e] Niin ja ko. homma tapahtui vajaa 2kk aikana, eli auto oli vähän aikaan toiminnassa kunnes se startti kettuili taas.
                Viimeksi muokannut Metsässä; 17.5.2011, 23:21.

                Comment


                • #9
                  Jännitteensäädin vaihdettu, ja kuulemma pelittää taas. Autoa en siis ole vielä hakenut. Varaudun silti koko laturin vaihtoon, sillä oli kuluneen oloinen. Mutta ehkä purkuversioon... Jos sellaisesta nyt apua pariksi vuodeksi on.

                  Comment


                    #10
                    Mites muuten tuon latausjännitteen pitäs elää toimivassa laturissa?
                    Normi latausjännite on jotain 14 voltin paikkeilla ilmeisesti. Mulla tuo vaihtelee yli 14v ja 12v välimaastossa. EI pompi ja sahaa kuitenkaan. En ole erillisellä mittarilla ajossa testaillut.

                    Comment


                    • #11
                      Käykö B5:ssa kaikki saman koneen laturit keskenään ristiin? Sama kai se olisi laittaa 120A laturi jos kerran vaihtoon ryhtyy, vai?

                      Comment


                        #12
                        Mitenkäs jos tapahtuu ylilatausta, akun navoisa n. 18v. Eikös vika ole jännitteensäätimessä?

                        Comment


                        • #13
                          Ilmeisesti siltä vaikuttaisi, halpa osa kuitenkin vaihtaa ja näin turvata jopa kallis akku vaurioilta.

                          Olisko se jotakuinkin n. 14 ja risat niitä voltteja mitä pitäis antaa?

                          Comment

                          Working...
                          X