Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 -94 Automaatin mittaristonäyttö

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi A6 -94 Automaatin mittaristonäyttö

Mulle katsastusmies päätti määrätä mittaritosta korjattavaksi tuon PND321 näytön. Kesällä sieltä näkee että itse näyttö kyllä toimii, mutta taustavalo reistaa. Katsastusmies kertoi, että näyttö on tärkeä, koska jos autoa lainaa, ei uusi kuljettaja tiedä minnepäin auto liikkuu, kun vaihde on silmässä :-S

Edellinen omistaja sanoi yirttäneensä korjata tuota, siellä on kuulemma joku ledihässäkkä valon virkaa hoitamassa. Ennenkuin rupean itse purkamaan mittaristoa irti, niin osaisiko täällä joku hieman antaa vinkkiä mimmonen homma luvassa? Ja siis onko tuohon varaosaa saatavilla, vai meneekö juotoshommiksi. Ja jos menee sattuuko joku tietämään mimmoset ledit sinne pitää tilata? Lisäksi mahdolliset nixit mittariston irroittamiseksi on tervetulleita.

Sen verran kattelin, että rattitunneli irti ja sitten ehkä vetämällä lähtee lista siitä mittariston alta irti... meneekö oikein?
    Viimeksi muokannut Rinkulapussi; 9.5.2011, 14:37.

Ohjaus ulos ja alas, ei tarvii irroittaa rattitunnelia. Koristelista on kiinni kahdella ristipääruuvilla (altapäin), niiden irroittamisen jälkeen kammetaan lista irti vasemmasta reunasta ja vedetään lista pois vasemmalle.
    Itse mittaristo on kiinni alareunastaan kolmella ruuvilla.
    Moninapaiset johtoliittimet lähtee helposti, kun kampeaa ensin sen lilan värisen lukituksen ylös.

Comment

Olipas kettumainen katsuri. Voiko tolasestakin pompata?
      Mulla ei pala yksikään valo golffin mittaristossa ja silti meni läpi. Ei varmaan hoksannu. Pimeellä on hankalaa, kun lampulla tai kännykällä pitää tsuumata että paljos se nopeus on :)

Mut tosiaa helppo irrottaa kuten yllä.
      Eiköhän siellä ole vastaava systeemi kuin lämpötilanäytössä eli kolvattava ledi/ledit.
      Ja irrotettavaa mallia varmaan, koska mullakin on mittaristossa paikka tuolle kaaviolle.

Comment

Joo ei sentään tuosta tullut hylkyä... useampia pikkuasioita tuon lisäksi korjauskehotukselle ja sitten yksi pusla aiheutti vielä hylkysen... Eikös se vaan niin oo, että jälkitarkastuksessa katotaan sitten nämä korjauskehotuksetkin?

Onkos ledien tyypistä antaa vinkkiä, et osaisin tilata niitä valmiiks, ennen purkua?
        Ja juu, kyllä itteäkin syletti... Edellisen omistajan laittamia todella mietoja tummennuskalvoja oon nyt 3 tuntia jarrukliinerillä pessy pois etulaseista, itte en edes huomannut että niissä on semmoset ja nyt on sit tehdastummennukset vaan jälellä... ei juurikaan eroa mielestäni ole, eikä tuo näinollen edes harmita, mutta järkyttävästi turhaa työtä pisti tuossakin tekemään. On se kyllä, kun ehjään autoon näin paljon vikoja löydetään :-D

Comment

http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...30&postcount=8

Comment

Ei siis ledi, vaan hehkulanka.

Comment

jes, kiitoksia nyt tuli tarvittava info :-) Eihän tuo ledi tosiaan ole. Tosiaan nyt säästi 2 kertaa purkamisen vaivan, kun ei tommosta täältä maakunnista tilaamatta löydä ja perhekaravaani tarttee olla käytössä vaikka osia ei olisikaan.

Comment

ei mun mielestä uusintatarkastuksessa katota korjauskehotuksia, niille on se oma määrätty päivä johon mennessä "oltava" kunnossa? tinanapit sitten kattelee tien päällä niitä jos niitä kiinnostaa..
                omaan ex-karinaan en ainakaan laittanu korjauskehotusjuttuja vielä uusintanäyttöön kuntoon, iskarista pomppas, sen vaihdoin ja sillä selvä.
                omassani ei toimi mittaristossa mikään taustavalo... vaihdejuttu taas toimii.. taitaa olla taustavalot yleinen ongelma c4:ssa...

Comment

Eikös siinä kuitenkin ole se kolmen kehotuksen raja... Noh siis puslahan se ensisijainen syy hylkyyn oli, mut ku ton tasosia kehotuksia kerättiin 6kpl, ni kai noita tarttee jälkkäriin fixata. Toinen esimerkki tarkkuudesta oli leditoimiset parkit, näitäkään tiennyt siellä olevan, mutta vaihtoon.

Comment

Sain purettua näytön irti ja onnistui ihan hyvin se vaikka ei ollukkaan säätöä ratissa. Sen näytön piirilevyn irrotuksessa kannattaa olla varovainen, sen kolon toinen puoli mistä pitää kammeta että saa sen levyn irti on sitten aika haperoa materiaalia ja samalla kontaktipintaa sen esihistoriallisen passiivimatriisinäytön toiminnoille, mulla kävi onneksi tuuri ja vaan pikku skraidu tuli tähän pintaan. Kuvan perusteella ostin sitten liian isot hehkulamppudiodintapaiset. Tämä siis muille samaa yrittäville vinkikis, ne on todella pienet lamput. Noh, ei sitten yksi ilta riittänyt tähänkään hommaan :-S

Comment

Itse ostan yleensä aina myös pienimpiä mahdollisia. Ne ainakin käyvät, vaikka oikea lamppu olisikin isompi.

Comment

Voit uskoa, että näin minäkin jatkossa. Olin vaan niin enskana, kun paikallisesta varaosaliikkeestä löytyi edes jotain, enkä tiennyt että niitäkin montaa eri kokoa. Nnoh, ei muuta ku taas pääsee kuluttamaan päivää varaosametsästyksen merkeissä.

Comment

Working...
                        X